۱۳۹۵ تیر ۶, یکشنبه

شنیتسل مرغ


مواد لازم :
 سینه مرغ      ١ عدد
نمک            ۱ قاشق چایی خوری خوری
فلفل سیاه       ۱/۲ قاشق چایی خوری
پودر سیر      ۱/۲ قاشق چایی خوری
پودر پاپریکا      ۱/۲ قاشق چایی خوری 
تخم مرغ        ١ عدد
شیر              ۲ قاشق سوپ خوری 
پودرکورنفلکس یا پفک پودر شده    بمیزان لازم 
آرد سفید         به میزان لازم 
آرد سوخاری    به میزان لازم


طرز تهیه :
 برای طعم دار کردن سینه مرغ در ابتدا تمام مواد خشک (  نمک , فلفل سیاه , پودر سیر و پودر پاپریکا و بدلخواه کمی ادویه مرغ ) را با هم مخلوط کنید ( دوستان پیشنهاد می‌کنم حتما از این ترکیب استفاده کنید تا تفاوت در طعم شنسل را به خوبی‌ متوجه شوید ) . سپس سینه مرغ را لایه پلاستیک فریزر قرار دهید با بیفتک کوب کمی‌ لبهای ضخیم را کوبیدید و یا با یک چاقو تیز به ورقهای نازک برش بزنید در ی صورت احتیاج به کوبیدن سینه مرغ نیست .


سپس با دست مخلوط ادویه بالا رو به سینه مرغ بزنید و با کمک دست مالش دهید تا ادویه ها به خورد سینه‌ مرغ برود . سپس سینه‌ها رو ابتدا در آرد سفید بعد در ترکیب تخم مرغ زده شده که با ک شیر مخلوط کردید بزنید . و در آخر هم سینه مرغ را در مخلوط  کورنفلکس پودر شده و یا پفک پودر شده ( در اینجا ما پفک های داریم که با طعم بادام هست دوستانی که در دسترس دارید میتونید اون پفک ها رو پودر و استفاده کنید که با اونها خیلی خوشمزه تر میشه ) و آرد سوخاری بغلتانید . اگر دوست دارید لایه شنیتسل روی مرغ بیشتر و قطور تر باشد میتونید مراحل بالا را با حذف آرد سفید دوباره تکرار کنید .


سپس وقتی‌ آماده شدند بهتر هست سینه‌های مرغ آماده شده را چند ساعت استراحت دهید . بعد از استراحت شنسل را سرخ کنید به این صورت که درماهیتابه کمی روغن بریزید (احتیاج به روغن فراوان نیست) و سرخ کنید . ولی‌ حتما باید از قبل روغن گرم شده باشد و با حرارت متوسط هم باشد که مغز پخت شود و هم شنسل‌های خوشرنگی داشته باشید .
من قبل در وبلاگم دو روش دیگه هم از درست کردن شنیتسل گذاشتم که میتونید روی این اسمها شنیتسل مرغ , شنیتسل مرغ با کورنفلکس کلیک کنید و ببینید . 



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر