۱۳۹۲ فروردین ۲۰, سه‌شنبه

مافین گوشت همراه با پوره سیب زمینی‌


مواد لازم :
گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد
شیر ۱/۳ پیمانه
پودر سوخاری ۱/۴ پیمانه
تخم مرغ ۱ عدد
سیر ۱ حبّه
کنسرو نخود فرنگی ۲ قاشق سوپ خوری
نمک و فلفل و زعفران آبکرده  به میزان لازم
جوز هندی رنده شده ۱/۲ قاشق چایی خوری
زنجبیل رنده شده ۱ قاشق چایی خوری
مواد لازم برای پوره سیب زمینی‌ :
سیب زمینی‌ ۲۵۰ گرم
شیر ۱/۲ پیمانه
کره ۲۵ گرم
نمک ۱ پنسه



طرز تهیه :
ابتدا شیر را با پودر سوخاری مخلوط کنید . گوشت چرخ کرده را با نمک و فلفل سیاه و زعفران ابکرده کمی‌ ورز دهید به آن پیاز رنده شده و سیر رنده شده و زنجبیل رنده شده و جوز هندی رنده شده و پودر سوخاری خیسانده در شیر را اضافه کنید دوباره با هم ورز دهید نخود فرنگی را اضافه کنید و مخلوط مواد کنید تخم مرغ را هم ریخته همه را با هم مخلوط کنید .  قالب مافین را چرب کنید از مای گوشتی به اندازه یک نارنگی کوچک بردارید داخل قالب مافین بگذارید در فر‌ ۱۸۰ درجه به مدت تقریبی ۲۵ دقیقه قرار دهید .من با نون بوقتشن که اینجا اموزش رو دادم سرو کردم .
طرز تهیه پوره سیب زمینی‌ :
سیب زمینی‌‌ها را پخته و رنده ریز کنید در یک قابلمه بریزید شیر و نمک را اضافه کنید روی حرارت ملایم قرار دهید وقتی‌ شیر جذب شد کره را اضافه کنید و از حرارت بردارید .
من با نون بوقتشن که اینجا اموزش رو دادم سرو کردم



۶ نظر:

  1. دستتون درد نکنه عارفه جون ، خیلی عالی به نظر میان.خیلی هوس انگیز شده .فکر کنم هر چیزی که شما تو قالب مافین بذارید عالی میشه.فکر می کنم ترکیب این ادویه ها داخلش خیلی باید خوشمزه باشه.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. لطف داری ارغوان جونم . بله این ادویه‌ها خشمزهتر کرده بود .

      حذف
  2. عارفه جون گشنم شد ، دستت درد نکنه
    اون نونها هم که همیشه تو کارهات دلبری میکنند :))))

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دیگه عارفه قبل نیستم گیلدا جون من هم دیگه به نونهای آلمانی‌ عادت کردم و کمتر نون می‌پزم یعنی‌ هوسونه اینکار رو می‌کنم نه مثل قبل که یک روز در میون نون میپختم . مرسییییییییییی عزیزم .

      حذف
  3. خیلی عالیه عزیزم..خیلی گشنه کرده منو
    نونهات امضات شدن خانومی..آخر من این خوشگلا رو درست نکردم

    پاسخحذف