۱۳۹۲ خرداد ۱۳, دوشنبه

رولت


مواد لازم :
تخم مرغ ۵ عدد
آرد ۱۰۰ گرم
شکر ۱۲۵ گرم
آرد ذرت ۲۵ گرم
بکینگ پودر ۱/۴ قاشق چایی خوری
وانیل ۱/۸ قاشق چایی خوری
خامه فرم گرفته  به میزان لازم


طرز تهیه :
ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید زرده را همراه با وانیل و شکر با هم زن برق بزنید تا رنگ آن روشن شود . سفیدها را جداگانه بزنید تا پف کند و فرم بگیرد به حدی که وقتی‌ ظرف را برمیگردانید از ظرف نریزد سپس به ظرف زرده منتقل کنید و به آرامی و از یک طرف هم بزنید تا پف سفیده نخوابد آرد را با بکینگ پودر الک کنید کم کم به مخلوط زرده و سفیده اضافه کنید بعد از هر بار ریختن آرد به آرامی و از یک طرف هم بزنید در سینی فر‌ کاغذ روغنی بگذارید مایه رولت را روی آن بریزید خوب پهن کنید تا در همه جا یکدست شود . به مدت ۱۰ دقیقه در فر‌ از قبل گرم شده ۲۰۰  درجه قرار دهید . بعد از پخت رولت را روی یک پارچه تمیز برگردانید کاغذ را از پشت آن بر دارید همراه پارچه رولت را رول کنید بگذارید کاملاً خنک شود سپس پس از این مدت رولت را باز کنید روی آن را خامه فرم گرفته بمالید دوباره رول کنید در یخچال ۲ سأعت قرار دهید سپس برش دهید.

۱۳ نظر:

  1. وای عارفه جون ،دستتون درد نکنه خیلی هوس انگیز شده .من خیلی رولت دوست دارم .ولی یه بار هم بیشتر درستش نکردم که اونم ترک خورد .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من هم همینطور ارغوان جونم رولت از شیرینی ترهی محبوب من هست . در مورد ترک گرفتن فکر کنم آردش رو زیاد بود که این اتفاق افتاد برای رولت . تو میتونی‌ دوست جون دوباره امتحان کن .

      حذف
  2. عارفه جان ، هنوز آخه من صبحانه نخوررررردم ، یه برش بده به من ؟؟؟ عالی شده مثل همیشه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. قربونت دوست جونم . چرا یک برش همش مال تو عزیزم . ممنونم عزیزم .

      حذف
  3. با سلام و سپاس فراوان
    لطف کنید و سایز قالب رو بگید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام افسانه جون .
      عزیزم رولت رو تو همون سینی فر باید درست کرد یا در قالب ۳۰ در ۴۰ . چون باید یک خمیر نازک داشته باشیم و بعد رول کنمیش . توی سینی کاغذ روغنی بذار بعد مایع کیک رو داخلش بریزید .

      حذف
  4. دستتون درد نکه عارفه عزیزم واقعا مثل همیشه عالی , زیبا و صددر صد خوشمزه است کاش یه بار عصرونه همه مهمان شما بودیم و از شیرینی های خوشمزه تون لذت میبردیم. ♥

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ای‌کاش که این اتفاق قشنگ روزی بیفته صفا جون من که شده جز آرزوهام این اتفاق که یکجا همه شما دوستای عزیز و هنرمندم رو ببینم . ممنونم مهربونم .

      حذف
  5. سلام . اسم منم عارفه هستش . خیلی خوشحال شدم وبلاگتون رو دیدم . کارتون زیبا و با سلیقست . مرسی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام عارفه جون خیلی‌ خوشبختم هم اسم عزیز ))))) شما لطف دارید . خوشحالم که از وبلاگم خوشتون اومده . ممنونم

      حذف
  6. سلام عارفه جون منم تازه با وبلاگتون اشنا شدم. دستوراتتون خیلی عالی هستن. دستتون درد نکنه.
    عزیزم یه سوال میشه داخل این رولت رو با مربا یا مارمالاد پر کرد؟ ممنون عزیزم. راستی منم بچه شمالم ��

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام همشهری تی بالا می سر !!!!! خانومی میتونی با مارمالاد و مربا پر کنید .

      حذف
  7. عارفه جون ممکنه عکسی از مراحل رل کردن رولت به همراه پارچه و جدا کردن از کاغذ رو بگذارید. با سپاس از شما وسایت معرکه تون!

    پاسخحذف