۱۳۹۳ شهریور ۳۱, دوشنبه

کیک اسفنجی ویکتوریا


مواد لازم :
آرد        ٣٥٠ گرم
تخم مرغ      ٦ عدد
کره     ٣٥٠ گرم
شکر    ٣٥٠ گرم
خامه     به میزان لازم
موز و گردو    به میزان لازم
بکینگ پودر   ٢ قاشق چایی خوری
شیر    ٥ قاشق سوپ خوری
وانیل    ٣ قاشق چایی خوری


 طرز تهیه :
این کیک رو برای تولدم درست کردم ...... امسال من بهترین و متفاوت ترین تولد عمرم رو داشتم !!!؟؟؟؟ دو روز قبل از تولدم مادرم عزیزتر از جانم رو بعد از ٤ سال دیدمش !!!!!! که  اون لحظه و حس رو با هیچ چیز تو دنیا عوض نمیکنم ................


قبلا به شما عزیزان روش درست کردن کیک اسفنجی رو یاد داده بودم که میتونید اینجا ببینید . در ابتدا فر را ١٨٠ درجه روشن کنید . کره و شکر و وانیل را در ظرفی ریخته با هم زن برقی هم بزنید تا سبک و پفکی شود و رنگ آن هم روشن شود . سپس تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید یعنی بعد از ریختن هر تخم مرغ خوب هم بزنید تا مخلوط شود سپس یکی دیگه را بریزید . آرد را هم با بکینگ پودر مخلوط و الک کنید و در چند مرحله  به همراه شیر به تناوب اضافه کنید و با لیسک هم بزنید . کف و دیوار قالب ٢٨ یا ٣٠ سانتی را با کره چرب کنید و کف قالب را هم کاغذ روغنی هم بندازید . مایه کیک را داخل قالب بریزید و در فر از قبل گرم شده به مدت تقریبی  ٤٥ دقیقه قرار دهید . بعد از پخت هم زمان دهید تا کاملا سرد شود سپس کیک را از وسط  به دو قسمت تقسیم کنید روی آن به دلخواه شربت کمپوت آناناس یا شیر با برس بزنید و کمی از خامه فرم گرفته را داخل آن گردو و موز خورد شده بزنید و مخلوط کنید  و روی لایه پایینی کیک بمالید !!!! لایه دوم را روی آن قرار دهید دوباره روی کیک را با برس شیر یا آب کمپوت آناناس بزنید و خامه کشی کنید و تزیین دلخواه خود ورا روی آن انجام دهید .
نکته : ما اینجا از خامه شلی که در فروشگاه ها وجود دارد استفاده میکنم . به این صورت که یک بسته ٢٠٠ گرمی Schlag Sahne را با یک بسته Sahne Fest و ٣ قاشق سوپ خوری پودر قند مخلوط و با هم زن برقی هم میزنم تا سفت شود به طوری که وقتی ظرف را بر میگردانیم نریزد .


۴ نظر:

  1. بازم تولدت رو تبریک میگم عزیزم 😘 💚
    امیدوارم هر سال تو روز تولدت مث امسال خوشحال و شاد باشی.
    مهسا

    پاسخحذف
  2. تولدت مبارک عارفه جون و امیدوارم روزهای قشنگی را در کنار خانوادت داشته باشی کیک تولدت با اون گلهای آبی خیلی قشنگ شده مرسی عزیزم.

    پاسخحذف
  3. تولدت رو با تاخیر تبریک می گم. برای تبریک هیچ وقت دیر نیست. چه کادوی خوبی ام گرفتی. کیکتم عالیه. شادی باشی گلم

    پاسخحذف
  4. يه سوال داشتم براي رنگ خامه از چي وچه ماركي استفاده ميكند وترجيحا از كدوم فروشگاه منهم آلمان زندگي ميكنم واين برام يه سوال شده ممنونم

    پاسخحذف