۱۳۹۴ فروردین ۱۷, دوشنبه

بیف استراگانف



مواد لازم : 

گوشت راسته گوساله       ۵۰۰ گرم 
پیاز      ۳ عدد درشت 
سیر      ۲ حبه 
قارچ     ۲۰۰ گرم 
خامه ترش     ۲۵۰ گرم 
آرد      ۱ قاشق سوپ خوری 
عصاره فشرده گوشت      ۱ عدد 
سیب زمینی خلالی ریز خورد شده       به میزان لازم 
نمک و فلفل و زردچوبه و ادویه گوشت    به میزان لازم



طرز تهیه : 
در ابتداها پیازها را خلالی خورد کنید و سیر را هم همینطور ..... سپس در ماهیتابه ای مناسب سرخ کنید تا سبک بشوند و رنگشون هم کمی تغییر کنه ما در این خوراک پیاز داغ نمیخواهیم !!!!! پس وقتی که پیازها درروغن سبک شدند گوشتها را که ژولین ( نواری ) خورد کردید به آن اضافه کنید شعله گاز رو کم کنید و در ماهیتابه رو هم بزارید تا گوشت آب بندازد و آرام آرام در همون آبی که انداخته پخته شود . بعد از تقریبا یک ساعت که گوشت پخته شد قارچها را که خورد کردید به گوشت اضافه کنید ( ریختن قارچ به دلخواه هست ) در این مرحله آرد را هم بریزید . تفت دهید تا آب قارچ ها کشیده شود در این مرحله نمک و فلفل و ادویه گوشت و کمی زردچوبه و پودرعصاره گوشت را اضافه کنید هم بزنید تا مخلوط شوند . خامه را با کمی شیر رقیق کنید به گوشت اضافه کنید و تا حدی روی حرارت بماند که خامه گرم شود نباید به جوش بیاید خاموش کنید این خوراک رو با سیب زمینی خلالی نازک سرخ شده سرو کنید . یا به دلخواه با پسته هم خوشمزه میشود. 
نکته : 
همینجا از کیفیت بد عکس عذرخواهی میکنم بعد از۴ سال وبلاگ نویسی این خوراک رو درست کردم ( در ایران بارها درست کردم در مهمونیها ولی از اینجایی که در این غربت مهمونی و مهمون داشتن در سال به تعداد انگشت هم نمیرسه !!!! ) از انجا که من به هیچ عنوان به عنوان غذای روزمره همچین چیزهای پر کالری و چرب درست نمیکنم بدلیل اینکه دختری دارم که شدیدا استعداد چاقی داره !!!!!! برای همین همچین آدمی هست غذای پر کالری سهم مهمون میشه ها ها ها ها ها گفتم حالا با همین توصیفها همین شد که تصمیم گرفتم عکس بیکیفیت و هول هولی رو بزارم اینجا چون حس کردم جاش در وبلاگم خالی هست تا مهمان بعدی که بیاد ماهم بیف استراگانف درست کنیم خخخخخ .........


۲ نظر:

  1. دستت هم درد نکنه ، اتفاقا منم از اون خوراکها هست که برای خودمون درست نمیکنم ، اما خوشمزست دیگه ، در ضمن خیلی هم عکسات خوبن :)))

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مرسیییییییی از انرژی که به من میدی عزیز دلم .

      حذف