۱۳۹۱ بهمن ۳, سه‌شنبه

کیک نارگیل شربتی


 مواد لازم :
تخم مرغ ۳ عدد
پودر نارگیل ۱/۲ پیمانه
شکر ۱/۲ پیمانه
روغن مایه ۱/۴ پیمانه
آرد ۱۵۰ گرم
پودر هل ۱/۲ قاشق چایی خوری
بکینگ پودر ۱/۲ قاشق چایی خوری
مواد لازم برای شربت :
آب ۱/۴ پیمانه
شکر ۱/۲ و ۱/۴ پیمانه
زعفران غلیظ ۱قاشق چایی خوری
گلاب ۱/۴ پیمانه


طرز تهیه :
تخم مرغ‌ها و شکر و پودر هل را در ظرفی‌ ریخته با هم زن خوب بزنید تا غلیظ شود . سپس روغن مایه را اضافه کنید و هم بزنید آرد و بکینگ پودر را با هم الک کنید به مواد قبلی‌ اضافه کنید با هم زن به حدی هم زده تا مواد با هم مخلوط شوند در اخر پودر نارگیل بریزید و هم بزنید در قالب چرب شده ریخته و در فر از قبل گرم شده ۱۸۰ درجه به مدت تقریبی ۲۰ دقیقه قرار دهید . بعد از پخت وقتی‌ کیک کاملا سرد شد شربت ولرم را بریزید به مدت ۲ سأعت ظرف کیک را کنار بذرید تا شربت کاملا به خورد کیک برود سپس به فرم دلخواه برش دهید . برای درست کردن شربت تمام مواد را با هم مخلوط و روی حرارت قرار دهید .


۲۱ نظر:

  1. وواااااااای دوسش دارم خیلی خوشمزست معلومه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. جات خالی‌ بود لیلا جون . ممنونم عزیزم .

      حذف
  2. amoozeshe asan hamrah ba mavadde avalie ghabele dastrasi ke dar tamame dastoorate ghazai shoma dide mishe adamo targhib be dorost kardane in ghazaha va shiriniha mikone.jeddan migam..bavar konid..saat alan be vaghte ma 10 shabe va man delam khast in shirinio dorost konam
    ,.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. قربونت مریم جون . خیلی‌ خیلی‌ لطف داری عزیزم . من این دستورها را چون برای خانواده خودم به طور روزانه درست می‌کنم همیشه سعی‌ می‌کنم رسپیهایی رو انتخاب کنم که خیلی‌ مواد اولیه عجیب و غریب نداشته باشه خیلی‌ راحت در دسترسم باشه و فوری و راحت درست بشه . و دلیل دیگه اینکه من چون تازه از ایران اومدم تقریبا خبر از این دارم که چه مواد اولیه‌ای در بازار ایران وجود دارد تا حد امکانم سعی‌ می‌کنم رسپیهام رو طوری تنظیم کنم که دوستانی که در ایران هستنند خیلی‌ در حسرت درست کردن رسپیهای من نمانند و راحت بتونند درست کنند و لذت خوردنش رو ببرنند . ممنونم از توجهت عزیزم . اگر درست کردی نوش جونت عزیزم .

      حذف
    2. albate arefe joon man iran zendegi nemikonam va alman hastam.oonshab saat az 10 ham gozashte bood va man hameye mavadi ke shirini lazem dasht ro dashtam va sari dorostesh kardam va ba vojoodi ke avalin baram bood vaghean aali shod.in shirinihaye khoshmazaro ma az shoma darim.man khoreshte fennel ro ya hamoon fenchel be zabane almani ro ham dorost kardam binahayat laziz shod.fekresho bokonid raziane male iran bashe amma risheye raziane ba in hame khasiat dar iran nabashe ya kamyab bashe.mamnoonam

      حذف
    3. واییییییی مریم جون من هم آلمان هستم عزیزم . عزیزم خوشحالم که این کیک رو دوست داشتی عزیزم نوش جونتون باشه . در مورد فنشل واقعا درست میگی‌ مامان من تو حیاط خونمون همیشه رازیانه میکاشت ولی‌ اصلا از وجود ریشه به این خوشمزه گی‌‌ خبر نداشتم عزیزم نوش جونتون واقعا خورشت خوشمزه‌ای میشه حالا یکبار با میکس کرفس هم امتحان کن اون هم خیلی‌ لذیذ میشه عزیزم .

      حذف
    4. mixe karafs...vaay khoda..bavar nemikoni ke man hafteye pish fenchelo ba karafs mix karadm va cheghadr aali shod.che tashabohi..albate man loobia ghermez ham toosh rikhtam.man sare ye ghazai ziad bala miaram.enghadr azmoono khata mikonam ta mazzeye delkhaham be dast biad.ahle khane mottafeghol,ghol bar in boodand ke fenchel be tanhai mazze nadare va bayad ba karafs ya loobia mazedartar beshe.bebakhsh ke porharfi kardam.

      حذف
    5. قربونت باشم عزیزم . دقیقا من هم با میکسش با کرفس خیلی‌ موافقم . در مورد بالا و پایین کردن رسپی غذاها خیلی‌ کار خوبی‌ میکنی‌ چون باید به نظر من با ذائقه خانواده جورش کرد ولی‌ در مورد شیرینی و کیک نمیشه اینکار رو کرد چون خیلی‌ حساس هست و زودی خراب میشن . موقع باشی‌ دوست عزیز و جدیدم .

      حذف
  3. چقدر لذیذه ، عاشق کیکهایی هستم که به قولی خیس هستن ، دست گلت درد نکنه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. واقعا خوشمزه بود رز جون . اتفاقاً مهمان داشتم خیلی‌ دوست داشت . مرسییییییییییی دوست جون .

      حذف
  4. پس کامنت من کجا رفت که نوشتم خوشمزه هست :(

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. قربونت بشم گیلدا جون من کامنتی نداشتم خانمی . ممنونم عزیزم .

      حذف
  5. دستتون درد نکنه میتونم حدس بزنم چقدر خوشمزه است ...خیلی هم خوشرنگه . نوش جونتون
    در مورد اینکه پستهای شما و دوستان دیگه رو نداشتم بایستی لینک وبلاگتون رو در پیج
    اد میکردم که الان مشکلی ندارم ...محض اطلاع گفتم چون براتون مسیج داده بودم. ♥

    پاسخحذف
  6. صفا جون خیلی‌ خیلی‌ ممنون لطف دارید عزیزم . به وبلاگ من خوش اومدی عزیزم . خوشحالم کردید .

    پاسخحذف
  7. خیــــــــــــــــــــلی عالیه عزیزم مرسی

    پاسخحذف
  8. سلام
    چند تا سوال داشتم عزیزم. شربت رو زمانی به کیک اضافه می کنیم که هنوز توی قالب هست؟ یعنی شربت میره و زیر کیک جمع میشه. یا اول کیک رو از قالب دربیاریم و بعد شربت بریزیم و بزاریم کنار؟ دوم اینکه عزیزم نارگیل می دونی وزنش چقدر میشه؟ چون من پیمانه دارم ولی مواد اصلی کیک رو وزن پیمانه شون رو می دونم ولی نارگیل رو نه. البته اگر نمی دونی هم مشکلی نیست یه جوری پیدا می کنم:) مرسی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام نسیم جون .
      عزیزم ببخشید دارم دیر جواب میدم . بله عزیزم شربت را وقتی‌ که کیک توی قالب هست میریزی اتفاقا اصلا نمی‌ره زیر قالب جمع بشه بلکه روی کیک میمونه و آروم آروم به خورد کیک میره . در مورد پودر نارگیل تقریبا ۴۰ گرم میشه .

      حذف
  9. سلام عزیزم

    اشک شوق تو چشام حلقه زده

    پدر من این شیرینی رو چند سال پیش خورده بودن جایی و طعمشو دوس داشتن و همیشه از من میخواستن این شیرینی رو براشون بپزم امابلد نبودم و تا الان من دنبال رسپیش بودم و از همه میپرسیدم اما کسی نمیدونست
    انقدر خوشحالم که نگو

    فردا حتما میپزم

    ممنون عزیزم...خیلی ماهی

    ان شا الله همینطور که دل همه رو شاد میکنی خدا هم شادت کنه
    بوووووووووس

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام دوست عزیزم .
      خیلی‌ خیلی‌ خیلی‌ خوشحالم که شما میتونید با این کیک دل‌ پدر عزیزتون رو شاد کنید . وقتی‌ این رو میخوندم کلی‌ خوشحال شدم و اشک تو چشمم حلقه زد انگار من تونستم یک خواسته پدرم رو انجام بدم . عزیزم من اصلا معنی پدر داشتن رو نفهمیدم چون ۷سالم که بود پدرم رو از دست دادم . وقتی‌ کامنتت رو خوندم شبش بعد از ۲۶ سال که پدرم رو از دست دادم برای اولین بار خواب پدرم رو دیدم !!!!!! شاید این فقط یک تصادف بود ولی‌ این اتفاق برای من افتاد یک حسی به من میگه این نمی‌تونه بی‌ ربط باشه . نمیدونم والا شاید اشتباه می‌کنم . ببخشید سرت رو درد آوردم . عزیزم نوش جونتون باشه . ایشالا که همیشه شاد باشید . میبوسمت دوستم .

      حذف