۱۳۹۱ اسفند ۸, سه‌شنبه

کیک باربی


مواد لازم برای کیک دو رنگ :
شکر  250 گرم
زرده تخم مرغ  5 عدد
سفیده تخم مرغ  5 عدد
روغن مایع  250 میلی لیتر
ارد  375 گرم
اب ولرم  125 میلی لیتر
پودر کاکاو  2 قاشق چای خوری
وانیل  1 و 1/2 قاشق چایی خوری
بکینگ پودر  2 قاشق چای خوری
نمک  1/2 قاشق چای خوری

مواد لازم لایه میانی کیک :
موز  1 کیلو
پودینگ وانیلی   به میزان لازم
شیر کاکاو  به میزان لازم

مواد لازم تزیین کیک :
خامه فرم گرفته  به میزان لازم
رنگ خوراکی قرمز
مروارید ریزخوراکی

مواد لازم پودینگ وانیلی :
شیر  250 میلی لیتر
زرده تخم مرغ  3 عدد
شکر  60 گرم
ارد  1 قاشق سوپ خوری
نشاسته ذرت  1 و 1/2 قاشق سوپخوری
کره  25 گرم
اسانس وانیل  1 قاشق چای خوری
وانیل شکری   1 و 1 /2 قاشق چای خوری



طرز تهیه :
این کیک رو من برای تولد یکدونه دخترم  درستش کردم . که از 2 ماه قبلش به من برای تولدش سفارش کیک باربی رو کرده بود . حتی رفته بود توی مهدش به دوستاش هم گفته بود که کیک تولدم مدلش یک سوپرایز هست اون هم کیک باربی هست !!!!!!! این دختر ما معنی سوپرایز رو خیلی خوب فهمیده ))))))) . این کیک رو برای مهد دخترم درست کرده بودم که شدیدا هم مورد استقبال قرار گرفت هم مزه کیک و هم مدل کیک . تا حدی که ظهر وقتی رفته بودم دنبال دخترم معلمش دستش روی دلش بود و تعریف میکرد !!!!! میگفت از بس خورده دل درد شده بود ))))) .
ابتدا زرده تخم مرغ را همراه شکر و وانیل خوب هم بزنید تا یکدست شود . اب و روغن مایع را اضافه کنید و هم بزنید . ارد و بکینگ پودر را با هم الک کنید و به زرده اضافه و مخلوط کنید . سفیده تخم مرغ را همراه نمک هم بزنید تا حدی که سفت و سفید شود . سفیده را به مایع زرده اضافه کنید به ارامی با لیسک مخلوط کنید .


مایع کیک را به دو قسمت کنید . یک قسمت را پودر کاکاو اضافه کنید . یک قسمت دیگر را همانطور ساده نگه دارید . قالب 26 سانتی را چرب و ارد پاشی کنید . از خمیر سفید یک ملاقه بریزید سپس روی ان یک ملاقه از خمیر کاکاویی ریخته . اینکار را تکرار کنید تا هر دو خمیر تمام شود . قالب کیک را در فر از قبل گرم شده 160 درجه قرار دهید . بعد از پخت روی طوری سیمی قرار دهید تا کاملا خنک شود .


من از این کیک در 2 تا قالب مختلف درست کردم . یکی در قالب وسط سوراخ 26 سانتی و یکی هم در قالب کوچیک ساده که با نصف مواد اولیه تا بتونم بهتر فرم دامن باربی رو به کیک بدهم .


کیک را از وسط برش دهید بگذارید کاملا سرد شود .  با برس کمی شیر کاکاو بمالید تا کاملا مرطوب شود . کمی پودینگ وانیلی را روی ان بمالید سپس موز حلقه شده را بچینید . دوباره روی موزها را پودینگ وانیلی بمالید . روی ان دوباره کیکی که با شیر کاکاو مرطوب کردید قرار دهید . این کار را با تمام لایه های کیک انجام دهید .


طرز درست کردن پودینگ وانیلی :
زرده تخم مرغ و شکر را در ظرفی ریخته هم بزنید . شیر را کم کم اضافه و مخلوط کنید . ارد و نشاسته ذرت را ریخته هم بزنید تا کاملا حل شود . این مواد را در قابلمه لعابی ریخته روی حرارت ملایم قرار دهید . مرتب با ویسک هم بزنید تا غلیظ شود . از حرارت بردارید و به ان کره را اضافه و مخلوط کنید . روی این پودینگ را با یک کیسه فریزر بپوشانید به طوری که کیسه فریزر کاملا با مایه پودینگ برخورد کند برای اینکه مایه پودینگ رویه نبندد . بگذارید کنار تا کاملا سرد شود
.


وقتی که کاملا لایه های کیک را با موز و پودینگ پوشاندید . بدن باربی را با سلفون بپوشانید . وسط لایه اخر کیک را با چاقو ببرید برای قرار دادن باربی خالی کنید . باربی را داخل ان بگذارید و ثابت کنید . سپس روی تمام کیک را یک لایه نازک خامه کشی کنید ( خامه فرم داده که کمی به ان رنگ قرمز زدید که به ما خامه صورتی بدهد ) . خامه اماده شده را در قیف بریزید و تمام سطح دامن باربی را شکوفه بزنید . در اخر هم روی دامن را مروارید ریز خوراکی بپاشید .


۲۷ نظر:

  1. وای عارفه جون ،عجب کیک قشنگی شده و با موز و پودینگ خیلی باید خوشمزه باشه.دستتون درد نکنه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ممنونم دوست جون . جات خیلی‌ خالی‌ بود عزیزم .

      حذف
    2. ghashange ama man baraye dorost Kardane khame moshgel daram mitoni lotfan tarze tahiyeye khamera barayam begiekhe rosita az alman

      حذف
  2. به به کیف کردم
    ببینم واسه گفته های من از مراحل عکس گرفتی یا نه ؟؟ :)))))))))))
    از قول من یکتا جون رو ببوس

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. قربونت گیلدا جون .
      این چون کار جدیدم بود عکس مرحله گرفتم ولی‌ از اونجا که من اکثر کارهام از قبل عکاسی شده شاید سابقه بعضی از عکاسی‌های من ۱سال پیش هم برسه برای همین دوباره کارهایی که میزارم بدونه مرحله هست .
      حتما عزیزم .

      حذف
  3. vay kheyli ghashange..moshakhase ke kheyli kar borde amma natijash aali shode mamnoon arefe joon.

    پاسخحذف
  4. حساااااااااااابی خسته نباشی خانومی...چه خوب کردی که عکس مراحل رو گذاشتی..
    دلم خواست بازم باربی بدرستم...با همه وقتگیری و زحمتش خیلییییییییییییی لذت بخشه
    این باربی هم خیلی خوشگل شده هم کیکی و فیلینگش بدجوووووووووور خوشمزه نشون میده....دستت درد نکنه مامان مهربون

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. قربونت هانیه جون . واقعاً آخر کار وقتی‌ برقی که تو چشم بچه آدم میبینه می‌ارزه به زحمتش . چیکار کنیم دیگه خراب بچه ایم دیگه ))))))) . مرسییییییییییی عزیزم .

      حذف
  5. به به ، به به ، بی نظیر شده عارفه جان ، خصوصا با پودینگ فکر کنم خیلی طعمش عالی شده باشه ، من تا حالا تجربه نکردم ، باید برم تو کارش که دیگه تحمل ندارم :)
    عکسهای مرحله به مرحله ات هم خیلی چسبید :)))))

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مرسیییییییییییی رز جونم .
      من خودم به شخصه کیک‌های خامه دار رو اول خامه اون رو کنار میزنم بعد شروع به خوردنش می‌کنم . پس شدیدا من طرفدار این فلینگ هستم و حتما هم به تو دوست جون و دوستانی که این کامنت رو میخونن میگم که کیک‌هاشون رو با فلینگ پودینگ امتحان کنید مشتریش میشید خیلی‌ زیاد .

      حذف
  6. مباااااااااااااااااارکه خیلی زیبا شده خانوم هنرمند

    پاسخحذف
  7. سلام گلم. روزهات سرشار از عطر بهار

    کیک خوشگلی شده. خوش بحال صاحبش.

    شاد باشی

    پاسخحذف
  8. راستی گلم لطفا آدرس سایتم رو بگذار جای وبلاگم. ممنون

    پاسخحذف
  9. بازم سلام عارفه جون. خوبی خواهر؟

    کار جدید چی داری عزیزم؟

    خوشحال می شم رد پاتو توی سایت ببینم.
    بوس

    پاسخحذف
  10. عارفه جون خیلیییییی ممنون که عکس از مراحل رو گذاشتی . من خیلی خوشم اومده . واقعا از زیبائی این کیک موندم که چی بگم . مخصوصا از فیلینگش خیلی برام جالب بود. فقط سوالم اینه که برای این مقدارکیک (دو قالب ) همین مقدار پودینگ کافیه ؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ممنونم عرفانه جون . عزیزم اگر مثل من پرفیلینگ درست کنید نه باید ۲ یا ۳ برابر کنید مواد لازم پودینگ رو .

      حذف
  11. arefeh jun salam
    dastete shoma dard nakoneh. man mikhastam az shoma beporsam keh khameh form gerefteh beh almani chi misheh. man mikham in keik ro baraye tavalode dokhtaram dorost konam ama motmaen nistam az cheh khamehei bayad estefadeh konam.
    mamniin az rahnameihaye shoma
    maya

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام دوست عزیز .
      عزیزم اینجا ( آلمان ) خامه فرم گرفته نداریم باید خامه هایی که به صورت مایع هست که ۳۰ درست چربی داره که به نام ( schlag sahne) رو که تمام فروشگاه‌ها تو قسمت یخچال‌ها توی قوطی ۲۰۰ گرمی‌ ( که به نظر من مال فروشگاه لیدل و پنی کیفتشون بهتر ) هست بگیری و بهمراه یک بسته وانیل شکری و با کمی‌ پودر قند که در حین هم زدن کم کم اضافه کنی‌ و هم بزنی‌ تا سفت بشه و فرم بگیره . نکته که باید بگم ابتدا خامه رو تو فریزر مدت ۴۵ تا ۱ سأعت بگذاری بعد هم بزنی‌ اینطوری کیفیت خامه بهتر میشه .

      حذف
  12. ممنون عارفه جون از توضیح خوبت.

    فکر میکنی برای ٢٠٠ گرم خامه چه مقدار پودر قند و وانیل احتیاج دارم؟

    همین طور خیلی خوشحال میشم نظرتو بدونم در مورد اینکه آیا بهتر نیست موز را در ظرف پودینگ بریزم و با هم مخلوط کنم ؟ در این صورت آیا مزه موزها بد نمیشه ؟ چون موزه له شده معمولا مزه خوبی نداره.

    برای من جالب بود که قبل از قرار دادن تکه های کیک روی هم از شیر کاکاو استفاده کردی، میشه لطفآ این رو هم توضیح بدی .

    تشکر میکنم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. عزیزم برای ۲۰۰ گرم خامه من تقریبا ۱/۴ پیمانه پودر قند و ۱ و ۱/۲ قاشق چایی خوری وانیل استفاده می‌کنم . به نظر من در مورد مخلوط کردن پودینگ و موز اینکار رو انجام ندید بهتر هست . در مورد مرطوب کردن کیک میتونید از شیر ساده یا آب میوه یا آب کمپوت آناناس هم استفاده کنی‌ این کار باعث میشه لایه کیک و پودینگ یا خامه چسبندگی بهتری داشته باشند این رو در اصطلاح قنادی میگند ولی‌ در اصطلاح بازاری میگنند این کار رو برای این قنادها انجام میدانند که کیک سنگین تر بشه چون کیک‌ها را کیلویی میفروشند وزن کیک رو زیاد کنند )))))))))))!!!!!!!!!!

      حذف
  13. mnam dobare rosita,atefe jon mitini begie be almani neshaste va esanse vanil chi mishavad.mamnoonam.

    پاسخحذف
  14. nemidonam aya payame man be daste shoma resideh ya na

    پاسخحذف