۱۳۹۲ مرداد ۲, چهارشنبه

سوپ جو سفید


مواد لازم :
جو بلغور یا نیم کوب یا پرک    1 لیوان ( 100 گرم )
استاک یا اب مرغ    2 لیوان
شیر   2 لیوان
هویج رنده یا ریز خورد شده   1/2 لیوان
خامه    150 یا 200 گرم
کره مارگارین    25 تا 50 گرم
نمک و فلفل   به میزان لازم


طرز تهیه :
این سوپ به نظر من از خوشمزه ترین سوپها هست . خوب برای درست کردن این سوپ اگر از جو بلغور یا نیم کوب استفاده میکنید حتما چند ساعت قبل اون را بخیسانید . استاک یا اب مرغ را در قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت گذاشته تا به جوش اید .سپس به ان جو را اضافه کنید وقتی که جو نیم پز شد به ان هویج بیفزایید . تقریبا 15 دقیقه بجوشند در این مرحله شیر و کره را بریزید . وقتی کره ذوب شد اجازه دهید تا بجوشد . به ان نمک و فلفل را اضافه کنید . در این مرحله حرارت را کم کنید خامه را اگر در ایران هستید باید رقیق و به سوپ اضافه کنید در خارج از ایران خامه رقیق هست و احتیاج به این کار نیست . برای رقیق کردن خامه میتوانید از اب مرغ یا شیر یا اب سرد استفاده کنید . ضمن هم زدن سوپ خامه را بریزید قبل از به جوش امدن سوپ را خاموش کنید .
اگر دوست داشتید این سوپ را به صورت پتاژ سرو کنید . وقتی مرحله پخت هویج و جو انجام شد مواد را توی بلندر یا با گوشت کوب برقی مواد را میکس کنید سپس شیر و کره را اضافه کنید . در پتاژ خامه همراه ان سرو میشود .


۱۴ نظر:

  1. وای ی ی خیلی دوست دارم ، هم آشش رو هم سوپش رو ، جدی جدی خوشخوراکه

    پاسخحذف
  2. من عاااااشقشم ، دست گلت درد نکنه ، به به

    پاسخحذف
  3. من عاااااااااااااااااشق این سوپم...به به عارفه دلم رو بردی حسابی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. منم همینطور دوست جونم . مرسیییییییییییی

      حذف
  4. به نظر منم خوشمزه ترين سوپه! اونم عارفه پزش!!!

    پاسخحذف
  5. فردا روزه میگیرم اینو درست میکنم با اون شامی جو پرک، ولی میخوام به جای جو گندم بریزم. روزی فردامون هم معلوم شد . مرسی عارفه جون، خدا پدرت را این شب جمعه ای رحمت کنه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ممنونم الهام جون . خدا پدر تو رو هم بیامرزه عزیزم . اگه درست کردی نوش جون‌تون عزیزم .

      حذف
  6. من کلا خیلی سوپ دوست دارم ،توی فصل گرم و سرد هم فرق نمی کنه . به صوص این سوپ یکی از محبوب ترین هاست .دستتون درد نکنه عارفه جونم و نوش جونتون

    پاسخحذف