۱۳۹۳ مهر ۲۶, شنبه

نان ساندویچ


مواد لازم :
آرد     ٥٠٠ گرم
آب     ٢٧٠ گرم ( شاید هم ٣ تا ٤ قاشق غذا خوری بیشتر احتیاج شود که بستگی به آردی که مصرف میکنید دارد )
خمیر مایه خشک     ٧ گرم
روغن زیتون   ٢ قاشق سوپ خوری
کره نرم     ١ قاشق سوپ خوری
نمک    ١ قاشق چایی خوری
شکر   ١ قاشق چایی خوری
کنجد    به میزان لازم
به دلخواه : پودر سیر , پودر پنیر پارمزان , رزماری یا آویشن




در ابتدا باید بگم  من این نونهای خوشمزه را از روی دست مهناز عزیز ( وبلاگ خوب و عالی شکلات سیاه ) درست کردم . که همینجا ازشون تشکر میکنم .


 طرز تهیه :
همه مواد به جز کره را با هم در ظرفی ریخته و مخلوط کنید . سپس خمیر بدست اومده را روی یک سطح مناسب پهن کنید و روی آن کره را قرار دهید و خوب ورز دهید تا کره به خورد خمیر برود . خمیر را برای ورز دادن با کف دست به جلو و عقب بکشید ١٠ تا ١٥ دقیقه این کار را انجام دهید . در آخر باید یک خمیر نرم و کمی مرطوب و چسبنده داشته باشید . در سینی فر کاغذ روغنی بگذارید از خمیر ١٠ عدد چانه بگیرید با فاصله در سینی فر بچینید .


برای خشک نشدن روی نانها میتونید روی فویل و همینطور خمیر را با اسپره آبپاشی کنید . فویل خیس شده را روی نانها قرار دهید و سینی را به مدت ٤٠ دقیقه تا ١ ساعت در جای گرم قرار دهید تا خمیر نانها استراحت کنند .


در این مدت یکبار دیگه هم کار آبپاشی روی فویل و نونها را انجام دهید اینکار از چسبندگی فویل به خمیر جلوگیری میکند . بعد از این مدت خمیر حجم ٢برابر پیدا میکند دوباره روی آنها را با قلمو کمی آب بزنید و کنجد بپاشد . سینی را در فر از قبل گرم شده ١٨٠ درجه که از ١٥ دقیقه قبل روشن کردید و گرم شده قرار دهید . .به مدت تقریبی ٢٠ دقیقه قرار دهید . داخل فر را هم به از ١٠ دقیقه آبپاشی کنید تا با اینکار کفیت نون بهتر شود .


من این نونها را برای صبحونه استفاده کردم . شما اگر برای ناهار یا شام درست میکنید به آن پودر سیر و باقی مخلفات که ذکر شد را در خمیر نان میتونید استفاده کنید .....


۶ نظر:

  1. سلام دوست گرامی ، صفحه خیلی زیبایی دارید . من ادمین پیج https://www.facebook.com/azinjataonja در فیسبوک و
    http://ashpazibaozra.blogspot.com/ در بلاگ اسپات و http://azinjataonja.blogfa.com/ در بلاگفا هستم . خوشحال میشوم اگر تبادل داشته باشیم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. عذرا خانوم عزیز وبلاگ شما را به لیست دوستانم اضافه کردم . موفق باشید .

      حذف
  2. عارفه جون
    من این نون رو درست کردم ولی اصلا داخلش پوک و سبک نشد ! فقط روی نونهام یکم خشکتر از خمیر معمولی شد ! میشه راهنماییم کنی !
    احساس میکنم شاید آب بیشتری نیاز داشتم ! چون خمیرم اینطوری ک شما گفتی چسبنده و مرطوب نشد ... :(

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. زیبا جون احتمالا نوع آردی که شما استفاده کردید به آب بیشتری نیاز داشته میزان آب خوری آردها با هم فرق دارند .

      حذف
  3. سلام.من این نون رو درست کردم.عالی شد.2 تا سوال دارم.اول این که میتونیم از آرد سنگک (سبوس دار) استفاده کنیم؟دوم اینکه تو طبقه وسط فر روی نونها طلایی نشد چکار کنم؟خیلی ممنون

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نوش جونتون . خانومی من تا الان با آرد سبوسدار این رسپی رو تست نکردم ولی طبق تجربه فکر میکنم بتونید ینکرانجام بدید . مشکل از فر شما هست که گرمای داخلش یکنواخت نیست میتونید سینی رو بالاتر بزارید.

      حذف