۱۳۹۳ آبان ۱۹, دوشنبه

کاکای کدو حلوایی



مواد لازم :
آرد    ١ پیمانه
پوره کدو حلوایی     ١ پیمانه
تخم مرغ    ٢ عدد
شکر     ١/٤ پیمانه
شیر    ١/٢ عدد
پودر دارچین  و پودر زنجبیل و پودر هل   از هر کدوم ١/٤ قاشق چایی خوری


طرز تهیه :
من وقتی ایران بودم کاکا درست میکردم ولی رسپی اون مثل خیلی از رسپیها دیگه که جا گذاشتم توی دفتری که داشتم مونده ایران ......... بلاخره اینکه الان با اینترت و دوستهای خوب هنرمندی که دارم هیچ چیزی نمیتونه حسرتش توی دل آدمها بمونه !!! و من از روی دست دوست هنرمندم پگاه جون از وبلاگ خوب آشپزی از دل و جان درست کردم همینجا از پگاه عزیزم تشکر میکنم .
در ابتدا کدو حلوایی را بپزید و سپس پوره کنید . تخم مرغ , شکر , شیر را در ظرفی ریخته و با همزن خوب هم بزنید . به آن آرد را اضافه و مخلوط کنید . در آخر هم پوره کدو حلوایی به همراه پودر زنجبیل و پودر دارچین و پودرهل اگر هم دوست داشتید در این مرحله گردوی ریز خورد شده را بریزید و خوب مخلوط کنید تا یک مایه یکدستی داشته باشید باید غلظتش مثل فرنی باشد سفتی یا شلی این مایه را با شیر یا آرد تنظیم کنید . کف یک ماهیتابه مناسب کمی روغن بریزید یک ملاقه کوچک از مایه کاکا بردارید در روغن داغ شده بریزید و دوطرف کاکا را سرخ کنید سپس روی دستمال آشپزخانه بزارید تا روغنش کاملا گرفته شود.
 نکات :
 پوره کدو حلوایی ( برای درست کردن پوره کدو :  ابتدا کدوها را به قطعات برش دهید و با پوست به همراه آب کمی بپزید بعد از پخت گوشت کدو را از پوستش جدا کنید در ظرفی ریخته و با استفاده از یک چنگال پوره و له کنید .  یا اینکه در دستگاه غذاساز ریخته و پوره کنید . و یا اینکه با گوشت برقی پوره و له کنید . )برای دیدن دستورهای بیشتراز کدوحلوایی اینجا رو کلیک کنید .


۵ نظر:

  1. وای چه خوب.من کدو هالووینم رو کاکا میکنم ! فقط عارفه جون آرد برنج دارن بعضی رسپیها.کدوم اصلشه؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. عزیزم سنتیش آرد برنج داره عزیزم ولی هر دو مدلش خوشمزه هست .

      حذف
  2. با آرد گندم خیلی خوشمزه تر می شه...مرسی از دستورتون و مرسی که بکینگ پودر توش نریختین...اینقدر این روزها دستورات عجیب و غریب از کاکا دیدم شاخ در اوردم.این کاملا درسته

    پاسخحذف
  3. عالی شده عارفه مهربون .....نوش جونت باشه خوشحالم خوشت آمد :*

    پاسخحذف
  4. واااااای من چقدر دلم میخواست رسپ کاکا کدو حلوایی رو از یک خانم شمالی یاد بگیرم...

    پاسخحذف