۱۳۹۳ آذر ۲۲, شنبه

زبرا کیک


مواد لازم :
تخم مرغ      ٤ عدد
وانیل      ١ قاشق چایی خوری
پودر قند     ٢٠٠ گرم
آرد       ٢٠٠ گرم
روغن مایع      ١٠٠ گرم
آب       ١٠٠ گرم
پودر کاکائو    ٢ قاشق چایی خوری
بکینگ پودر    ١ قاشق چایی خوری



طرز تهیه :
در شروع بگم این کیک خیلی سبک و خوشمزه بود بافت اسفنجی داشت من مدلهای مختلفی از زبرا کیک امتحان کردم این از بهترینها بود .........



 در ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید . سفیده ها خوب هم بزنید تا سفت و سفید شود . حال زردها , پودر قند , وانیل , آب , روغن مایع را با هم در ظرفی ریخته و هم بزنید تا مخلوط و یکدست شوند سپس در حین هم زدن آرد و بکینگ پودر مخلوط را قاشق قاشق اضافه کنید .


وقتی که آرد خوب مخلوط شد در این مرحله همزن برقی را کنار بگذارید و سفیده را که قبلا هم زدید را اضافه کنید و به آرامی و از یک طرف با لیسک هم بزنید و مخلوط کنید . حالا خمیر را به دوقسمت مساوی تقسیم کنید یکی را همانطور سفید بماند و به یکی پودر کاکائو که با ١قاشق سوپ خوری آب رقیق کردید اضافه کنید .


 قالب گرد ٢٤ سانتی را چرب کنید کف آن را کاغذ روغنی بندازید از مایه سفید با قاشق بردارید وسط قالب بریزید حالا از مایه کاکائو با قاشق بردارید روی مایه سفید بریزید اینکار را تکرار کنید تا هر دو مایه تمام شود .


 در آخر هم با یک خلال دندان از مرکز به کناره ها خط بندازید و برعکس از کناره ها به مرکز !!!! قالب را در فر ١٨٠ درجه از قبل گرم شده به مدت تقریبی ٤٠ دقیقه قرار دهید . بعد از این مدت وقتی از فر در آوردید بزارید روی صفحه سیمی کاملا که خنک شد برش دهید و نوش جان کنید .


۶ نظر:

  1. به به عارفه جون عالیه منم خیلی زبرا کیک دوست دارم یه چند بار درستش کردم
    ولی قدیمیه و عکسهاش به درد بخور نیست
    باید یه بار دیگه دست به کار شم
    نوش جون گلم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فدات دوست جون . منتظر زبرا کیک خوشگلت هستم عزیزم .....

      حذف
  2. من طبق این دستور درست کردم خیلی عالی شده بود
    مممنون بابت آموزش

    پاسخحذف
  3. سلام
    من 2 بار درست کردم قسمت های کاکایویی اصلا پف نکرد و مثل خمیر بود
    بعد از این که از فر در میارم همون یه زره بادش هم میخوابه
    در مورد کیک ساده اینطور نمیشه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. والا بهاره جان من نمیدونم مشکل کارتون کجا بوده !!!!! این دستورعالی هست هم دوستان هم خودم بارها امتحان کردیم شاید توی اندازه گیریها اشتباه کردید یا اینکه حرارت فرتون مناسب نبوده !!!!!!!!

      حذف