۱۳۹۴ خرداد ۲۷, چهارشنبه

شیر برنج آلمانی ( Reis Milch )


مواد لازم :
برنج       ۲۵۰ گرم (Reis Milch)
شیر        ۸۰۰  لیتر 
خامه          ۲۰۰ گرم 
شکر         ۸۰ گرم 
نمک          ۱/۲ قاشق چایی خوری 
وانیل شکری       ۱ بسته ( ۱قاشق چایخوری )


طرز تهیه : 
در ابتدا  شکر، نمک و شیروخامه ،وانیل را در یک قابلمه ریخته وروی حرارت قرار دهید تا به جوش آید . 

سپس برنج را اضافه کنید ( اگر از برج مخصوص یعنی Reis Milch استفاده میکنید احتیاج به خیس دادن نیست فقط بشورید و به شیر جوش آمده اضافه کنید ) حرارت را کم کنید زمان دهید شاید تا نیم ساعت طول بکشد تا برنج بپزد .  یادتون نره که باید مرتب هم بزنید . 



 از حرارت بردارید در قابلمه را بگذارید چند دقیقه زمان دهید تا دم بکشد سپس در ظرف  مورد نظرتون که برای سرو در نظر گرفتید بریزید . این دسر را هم گرمش و هم سردش خوشمزه هست . با هرچی که دوست داشتید میتونید سرو کنید مثل مربا آلبالو , عسل , مربای توت فرنگی ویا میوه های تازه , ....... و یا حتی شکر و پودر دارچین روی آن بپاشد و نوش جان کنید . همینطور که در عکس مبینید من با مربای آلبالو سرو کردم .


نکات : 
 باید بگم در مورد پخت شیربرنج این دسر خوشمزه که در اینجا ( آلمان هم طرفداران خیلی زیادی داره ) . 
نکته ۱- ما اینجا برنج مخصوص پخت شیر برنج رو داریم به نام (Reis Milch) که حتما دوستانی که در اینجا هستند از اونها استفاده کنند من خودم برای شله زرد هم از این نوع برنج استفاده میکنم که خیلی راضی هستم . دوستانی که در دیگر کشورها هستید میتونید اسمش را گوگل کنید و ببینید درفروشگاهای شما هم موجود میباشد . 
نکته ۲ - منظورم از خامه همونهای هست که اینجا ما داریم و به صورت مایع ( شل ) و مخصوص پخت و پز هست بوده . 



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر