۱۳۹۴ خرداد ۲۳, شنبه

دونات مرمری ( دو رنگ )


مواد لازم : 
آرد      ۲۰۰ گرم 
شکر        ۸۰ گرم 
کره       ۷۰ گرم 
وانیل      ۱ قاشق چایی خوری 
تخم مرغ      ۲ عدد 
شیر      ۸۰ میلی لیتر 
بکینگ     ۱ قاشق چایی خوری 
نمک        ۱ پنسه 
پودر کاکائو        ۲ قاشق چایی خوری 
شیر         ۲ قاشق سوپ خوری 


طرز تهیه : 
در ابتدا فر را ۱۷۵ درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود . قالب دونات را هم با روغن جدا کننده خوب چرب کنید . سپس سفیده و زرده تخم مرغ را هم جدا کنید , سفیده ها خوب با همزن برقی هم بزنید تا سفید و پفکی شود . در ظرف دیگری هم کره , شکر و وانیل را بریزید و با همزن برقی هم بزنید تا کرمی شود سپس زرده ها را اضافه کنید و هم بزنید . در ظرفی مناسب مواد خشک ( آرد , بکینگ پودر , نمک ) را با هم مخلوط و الک کنید .

سپس به مواد کره ای همراه با شیر به تناوب اضافه کنید ( یعنی در چند مرحله ) بعد ریختن خوب هم بزنید و دوباره ماباقی را اضافه کنید اینکار را ادامه دهید تاهر دو تمام شوند . در این مرحله همزن برقی را کنار بگذارید و با لیسک سفیده ها که هم زده بودید و سبک و پفکی و سفید شده بودند را اضافه کنید به مواد بالا و به آرامی از یک طرف با لیسک مخلوط کنید .

سپس خمیر بدست آمده را به دوقسمت کنید نیمی همانطور سفید ( ساده ) کنار بگذارید به نیمی دیگر که کاکائوی هست باید مخلوط پودر کاکائو که با شیر کمی رقیق شده را اضافه کنید تا شما دو خمیر جداگانه دورنگ سفید و کاکائویی داشته باشید . مواد دونات ساده و کاکائوی را در قالب که قبلا با روغن جدا کننده چرب کردید به طور مساوی بریزید و با یک خلال دندان یا سیخ چوبی کمی دو رنگ را توی ببرید تا اون حالت مرمری داشته باشد . سپس قالب را در فر که از قبل روشن کردید و گرم شده به مدت تقریبی ۲۰ دقیقه قرار دهید . در نهایت وقتی سرد شد همراه یک چای داغ در کنار خانواده نوش جان کنید .
نکته : دوستان برای چرب کردن قالب دونات حتما از روغن جدا کننده استفاده کنید که دستورش رو میتونید با کلیک روی اینجا ببنید .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر