۱۳۹۴ دی ۲۰, یکشنبه

کیک شربتی


مواد لازم : 
آرد        ۲ پیمانه 
شکر       ۱ پیمانه 
ماست      ۱ پیمانه 
روغن مایع       ۱ پیمانه 
تخم مرغ          ۴عدد 
پودر هل         ۱ قاشق چایی خوری 
بکینگ پودر      ۲ قاشق چایی خوری 
مواد لازم برای شربت : 
آب          ۱ پیمانه 
شکر       ۱ پیمانه 
گلاب       ۱/۴ پیمانه 
پودر هل و زعفران       به میزان لازم 
پودر پسته , خلال پسته , پودر نارگیل       به میزان لازم برای تزیین

 طرز تهیه : 

 در شروع بگم من این کیک رو از دستور شف طیبه درست کردم .همینجا ازشون تشکر میکنم .در ابتدا روغن مایع وشکر با هم در ظرفی مناسب ریخته و خوب هم بزنید تا یکدست شوند . سپس در این مرحله تخممرغ ها دانه دانه اضافه کنید به این صورت که بعد از ریختن هر تخم مرغ خوب هم بزنید تا مخلوط شود سپس بعدی را بریزید . پودر هل و ماست ( باید ماست شیرین استفاده کنید ) را اضافه کنید و هم بزنید تا مایه یکدستی داشته باشید . در آخر هم آرد رو با بکینگ پودر مخلوط کنید و به مایه کیک اضافه کنید فقط نباید در این مرحله خیلی هم بزنید فقط درحد مخلوط شدن آرد با مواد کیک کافی هست . داخل قالب مناسب ( من معمولا از پریکس فرانسوی مستطیلی که میدونم توی همه خونه وجود داره استفاده میکنم ) کاغذ روغنی بریزید مایه کیک را یکدست پهن کنید . قالب را در فر ۱۸۰ درجه که از قبل روشن کردید که گرم شود به مدت تقریبی ۳۰ دقیقه قرار دهید تا کیک بپزد و رویه آن هم طلایی رنگ شود . 
برای تهیه شربت آب و شکر و پودر زعفران را در قابلمه مناسبی ریخته روی حرارت قرار دهید تا به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد سپس گلاب و پودر هل را اضافه کنید . وقتی کیک پخت بگذارید در همون قالب کاملا سرد شود و همچنین شربت هم باید سرد باشد سپس کیک را به شکل دلخواه با یک چاقوی تیز داخل همون قالب برش دهید ( لوزی یا مربع یا مستطیل ) شربت سرد شده را روی کیک سرد شده بریزید بطوریکه شربت کاملا روی کیک را بپوشاند ۱ تا ۲ ساعتی به همون صورت قالب را کنار بگذارید تا شربت جذب کیک شود . سپس به دلخواه پودر نارگیل یا پودر پسته یا خلال پسته روی کیک بریزید . 
کیک ها دیگه شربتی که من قبلا درست کردم را میتونید با کیک روی اسمشون ببینید : کیک نارگیل شربتی و کیک باقلوا 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر