۱۳۹۵ شهریور ۷, یکشنبه

کیک آپسایدان سیب Upside-Down Cake



مواد لازم :
كره                ٥٠ گرم 
شكر              ٣/٤ پيمانه
روغن مايع       ١/٤ پيمانه
تخم مرغ          ٢ عدد بزرگ
وانيل               ١ قاشق چايخورى
ماست             ١/٢ پيمانه
آرد                 ٣/٤ پيمانه
آرد ذرت           ١/٣ پيمانه


بكينگ پودر        ٢ قاشق چايخورى
نمك                 ١/٨ قاشق چايخورى 
سيب قرمز         ١ عدد درشت 
پودر دارچين       به ميزان دلخواه
مواد لازم براى كارامل : 
شكر        ١/٢ پيمانه
آب          ١ قاشق سوپ خورى
كره          ٢٥ گرم


 طرز تهيه :
براى آماده كردن مايه كيك : كره ، روغن مايع ، شكر را در ظرفى ريخته خوب هم بزنيد تا يكدست شوند . سپس تخم مرغها را دانه دانه اضافه كنيد يعنى بعد از ريختن هر تخم مرغ هم بزنيد خوب مخلوط شد بعدى را اضافه كنيد . وانيل را بريزيد و هم بزنيد . سپس ماست را را ريخته و هم بزنيد تا مخلوط شود . در آخر مواد خشك ( آرد ، آرد ذرت ، بكينگ پودر ، نمك ) را كه با مخلوط كرديد روى مايه كيك ألك كنيد و با ليسك هم بزنيد تا مخلوط شود و در آخر هم يك دور با هم بزن برقى هم بزنيد تا يكدست شود .



براى آماده كردن كارامل : شكر و آب رو روى حرارت متوسط قرار ميدهيم ( ميتونيد مستقيم در قالب ريخته و روى حرارت قرار بدهيد يا در قابلمه كوچكى ريخته و كارامل را درست كنيد و بعد از درست شدن به قالب منتقل كنيد ) . بايد شكر آرام حل شود و كم كم از دور ظرف جوش هاى ريز بخورد هر چند وقت يكبار شما قابلمه يا قالب رو بچرخونيد تا هم بخورد با قاشق اينكار رو انجام ندهيد. وقتى كاراملى رنگ شد كره را اضافه كنيد و از حرارت برداريد . 


 قالب گرد٢٠ سانتى را از قبل با كره چرب كرديد كارامل رو سريع تا سفت نشد داخل قالب بريزيد . سيب ها را هم كه خلالى برش داديد را روى كارامل بچينيد روى سيبها دارچين بپاشيد. مايه كيك آماده شده را روى سيب و كارامل داخل قالب بريزيد . قالب كيك را داخل فر كه از قبل روشن كرديد و گرم شده  ١٨٠ درجه به مدت تقريبى ٤٠ دقيقه قرار دهيد تا پخته شود . بعد از پخت كيك را تا گرم هست از قالب خارج كنيد و برگردانيد روش به دلخواه ميتونيد دوباره كمى دارچين بپاشيد .

۲ نظر:

  1. سلام خسته نباشیدببخشید ای کیک رو میشه تو ماکروفر پخت

    پاسخحذف
  2. منظورتون از پیمانه، پیمانهء شیرینی پزیه؟ یا لیوان؟؟

    پاسخحذف