۱۳۹۵ تیر ۲۳, چهارشنبه

حلوای آرد برنج


مواد لازم :
آرد برنج             ۵۰ گرم 
آرد سفید             ۲۰۰ گرم 
کره                   ۵۰ گرم 
روغن مایع           ۷۵ گرم
پودر هل              ۱ قاشق چایی خوری  


 مواد لازم برای شربت حلوا : 
شکر                  ۲۵۰ گرم 
آب                     ۳/۴ پیمانه 
گلاب                 ۱ قاشق سوپ خوری 
زعفران              هر چی بیشتر بهتر



طرز تهیه :
در ابتدا آرد سفید را در ماهیتابه مناسبی ریخته و روی حرارت با شعله کم قرار دهید . سپس توی این مرحله باید حوصله بخرج بدهید و خوب آرد را تفت بدید و هم باید مرتب هم بزنید . خوب شدن حلوا به این مرحله بستگی دارد که شاید از ۴۰ دقیقه تا یک ساعت طول بکشد . حتما هم باید با حرارت متوسط رو به کم اینکار را انجام دهید تا بوی بدی آرد نگیرد. سپس بعد از اینکه آرد را خوب تفت دادید در این مرحله آرد برنج را اضافه کنید حدود ۱۰ دقیقه آرد برنج را هم با آرد سفید تفت دهید .



وقتی که آرد رو تفت میدهید درین فاصله شربت را آماده کنید و کنار بگذارد تا سرد شود . حالا مخلوط کره آب شده و روغن مایع را هم بریزید . در ابتدا وقتی کره و روغن را میریزید مبینید که خیلی خشک هست و باز باید صبوری به خرج بدید و همنطور با حرارت کم تفت دهید.


 توی تصویر بالا همینطور که میبینید مرحله به مرحله برای شما عزیزان عکس رو گذاشتم که آرد در ابتدا به چه شکل هست ولی در ادامه تفت دادن همون روغن را که ریختید را پس میدهد و نرم میشود و دوباره آرد توی این مرحله تفت میخورد و هر وقت که به رنگ دلخواه شما رسید زمانی  هست که شما شربت سرد شده را باید به آرد تفت داده شده اضافه کنید .


بهتر که وقتی شربت را میریزید ماهیتابه آرد را از حرارت بردارید و شربت را ریخته و خوب هم بزنید و مخلوط کنید سپس دوباره روی حرارت قرار دهید و هم بزنید تا شربت خوب بخوردش برود به طوریکه حلوا از ظرف جدا شود . بعد از خاموش کردن هم قابلمه را چند باری تکان دهید و حلوا رو داخلش به اصطلاح تاب دهید تا خوب حلوا فرم بگیرد . 



 این هم تصویر گل رزی که من برای تزیین روی ظرف حلوا که با ماسوره مخصوص گل رز درست کردم .
و در آخر هم باید بگم من توی وبلاگم دستورهای زیادی از پخت حلواهای متنوع گذاشتم که میتونید با کلیک اینجا ببنید .


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر