۱۳۹۵ مهر ۱۱, یکشنبه

كيك رؤيه گردويى دارچينى


مواد لازم براى كيك :
كره          ١١٥ گرم 
شكر              ٢٠٠ گرم
تخم مرغ              ٢ عدد
آرد                 ٢٤٠ گرم 
نمك            يك پنسه
٧٥ گرم            ماست 
سركه سفيد       ١ قاشق چايى خورى
بكينگ پودر          ١/٢ قاشق چايخورى
بكينگ سودا ( جوش شيرين )            ١/٤ قاشق چايى خورى


وانيل              ١قاشق چايى خورى
دارچين                ١/٤ قاشق چايى خورى 
سيب             ٢٠٠ گرم 
گردوى ريز خورد شده        به دلخواه كمى
مواد لازم براى رؤيه گردويى:
شكر                 ٥٠ گرم
آرد                   ٣٠ گرم 
دارچين              ١ و ١/٢ قاشق چايى خورى
كره                 ٦٠ گرم 
گردو                     ٧٠ گرم 
جوز هندى رنده شده              ١/٨ قاشق چايى خورى



طرز تهيه : 
در ابتدا مواد رؤيه گردويى كيك رو درست ميكنم . به اين صورت كه آرد و پودر دارچين و جوز هندى را در ظرفى ريخته و مخلوط كنيد سپس به اون شكر را اضافه كنيد و هم بزنيد در ادامه هم گردوهايى كه ريز خرد كرديد رو بريزيد و در آخر هم كره سرد را بريزيد و با چنگال با هم مخلوط كنيد تا به صورت خرد شن در بيايند طورى هم نزنيد كه شكل خمير به خودش بگيرد . مواد رؤيه كيك رو بزاريد كنار بماند تا مايه كيك را آماده كنيد . قبل از آماده كردن مايه كيك سيب رو هم كه بهتره سيبى انتخاب كنيد كه كمى سفت و ترش باشد . سيب رو همونطور با پوست به صورت تكه هاى كوچك خرد كنيد و اون را هم كنار بگذاريد . در ضمن فر را هم بهتر هست در اين زمان  به درجه ١٧٥ سانتى گراد روشن كنيد تا گرم شود.



حال ميريم سراغ درست كردن مايه كيك به اين صورت كه در ابتدا به ظرف ماست سركه و جوش شيرين و بكينگ پودر را اضافه كنيد و هم بزنيد بزاريد كنار بماند. نمك و دارچين را هم به ظرف آرد اضافه و مخلوط كنيد .در ظرف مناسبى كره را كه از قبل به دماى محيط رسانديد و نرم شده را ريخته و شكر را هم به آن بيفزاييد و با همزن برقى خوب هم بزنيد تا يكدست و كرمى مانند شوند . 



سپس بايد تخم مرغ ها را دانه دانه به مواد كره اى اضافه كنيد به اين صورت كه يكى از تخم مرغ ها را به آن اضافه كنيد و وانيل را هم بريزيد با هم زن برقى هم بزنيد خوب كه مخلوط شد تخم مرغ بعدى را بريزيد . در اين مرحله شما بايد ماست رو كه كنار گذاشته بوديد به همراه آرد به تناوب به مايه كيك اضافه كنيد يعنى در دو يا سه مرحله اينكار رو انجام بديد .



كمى مخلوط ماست را به همراه آرد بريزيد هم بزنيد وقتى مخلوط شد ماباقى را اضافه كنيد تا هر دو تمام شوند . در آخر هم سيب خردشده را بريزيد و كمى هم به دلخواه ميتونيد گردو ريز خرد شده هم بريزيد و با ليسك مخلوط مايه كيك كنيد .

كف و ديواره قالبتون رو با كره چرب كنيد و آرد پاشى هم كنيد قاب را هم بتكونيد تا آردهاى اضافه خارج بشند . مايه كيك را داخل قالب ريخته روى سطح كيك را هم كاملا با مواد رؤيه گردويى بپوشانيد . سپس قالب را در فرى كه گرم شده به مدت تقريبا ٤٥ دقيقه قرار دهيد .



 پس از سرد شدن از قالب در آورید همانطور داغ میتونید با بستی گردویی و یا وانیلی سرو کنید . و یا میتونید پس از سرد شدن با همراه با کافه چایی نوش جان کنید . در هر صورت بستگی به ذائقه خودتون میتونید تصمیم بگیرید من فقط تیپ دادم ولی پیشنهاد میکنم حتما درستش کنید چون خیلی خوشمزه هست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر