۱۳۹۶ خرداد ۱۹, جمعه

شیرینی میکادو


مواد لازم :  
آرد  ۲۰۰ گرم
کره  ۱۰۰ گرم
روغن مایع  ۵۰ گرم 
پودر قند  ۱۵۰ گرم
پودر کاکا ئو  ۳ قاشق سوپخوری


ارده (تهینه) ۶ قاشق سوپخوری
نان میکادو        ۳ ورق ( بستگی به اندازه ورق وافل که استفاده میکنید دارد )
شکلات حدود     ۲۵۰ گرم
بادام برشته یا فندق پودر شده حدودا     ۱/۲ پیمانه


در ابتدا آرد را خوب با حرارت کم تفت دهید تابوی خامی آن گرفته شود وکمی طلایی شود . سپس کره را اضافه کنید و هم بزنید . از روی حرارت بردارید سپس پودر قند ، پودر کاکائو را اضافه کند . و در آخرهم  ارده را اضافه کنید و به دلخواه میتونید کمی پودر هل هم بریزید و خوب هم بزنید تا باهم مخلوط شوند .



  ( این هم عکس ورق وافل که من استفاده کردم .ازقسمت مواد غذایی روسی فروشگاه های بزرگ یا ازخود فروشگاهای روسی وحتی فروشگاه های ترکی میتونید تهیه کنید)


یک ورق نان میکادو را روی سطح کار قرار داده و ۱/۲ از مواد را رویش ریخته و صاف کنید . لایه بعدی نان را رویش قرار داده و با دست فشار دهید بقیه مواد را روی نان ریخته و صاف کنید و نان آخر را رویش قرار دهید و خوب فشار دهید تا پرس شوند .


شکلات را همراه کمی روغن مایع به روش بن ماری ( روی بخار آب جوش ) آب کنید من از شکلات شیری استفاده کردم میتونید از شکلات تلخ هم استفاده کنید .

شکلات آب شده را روی لایه آخر وافل بریزید و خوب صاف کنید و در آخر هم روی شکلات پودر فندق یا پودر بادام را  بپاشید نیم ساعت در یخچال قرار داه و برش بزنید.



من که خودم خیلی دوستش میدارم  درست کردنش راحته کلا شیرینی بی دردسری هست بدونه نیاز به فر !!! راستی میتوید از آرد نخودچی هم استفاده کنید یعنی نصف آرد سفید ونصف آرد نخودچی ولی من لزومی نبینیم مخصوصا که ارده که استفاده میشود خودش کافی هست برای خوشمزه بودنش .......



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر