۱۳۹۱ فروردین ۲۷, یکشنبه

گراتن گوشت و سیب زمینی‌


مواد لازم :
 سس بلونزه    ٧٠٠ گرم
سیب زمینی     ٥عدد
سس سفید     ٣ لیوان
آرد سوخاری    به میزان لازم

طرز تهیه :
در ابتدا سس بلونزهمایه ماکارانیرو درست کنید و میتونید به دلخواه به اون نخود فرنگی و قارچ و جعفری خورد شده اضافه کنید .سس سفید را هم طبق دستور زیر آماده کنید . سیب زمینی ها را هم خلالی خورد و سرخ کنید . کف ظرفی که مناسب فر باشه رو چرب کنید کمی از سس سفید را کف ظرف بریزید سپس روی آن را با بلونزه سس بپوشانید بعد روی آن سس سفید بریزید لایه بعدی را سیب زمینی خلالی خورد شده ریخته روی آن را دوباره سس سفید بریزید این کار را تکرار کنید تا موادتون تمام شود . لایه آخر هم سس سفید باشد روی آن را کاملا با آرد سوخاری بپوشانید . ظرف را در فر از قبل گرم شده ١٨٠ درجه به مدت تقریبی ٤٥ دقیقه قرار دهید تا روی آن طلایی شود. میتوانید برای رویه غذا به دلخواه به جای پودر سوخاری از پنیر موتزارلا هم استفاده کنید .
طرز تهیه سس سفید :  برای درست کردن سس سفید یا  سس بشامل ۵۰ گرم کره را روی حرارت قرار دهید وقتی آب شد ۲ قاشق سوپ خوری ارد را ریخته کمی تفت دهید سپس ۲ لیوان شیر ولرم را کم کم اضافه کنید تا سس غلیظی بدست اید به دلخواه وقتی از حرارت بر داشتید ۵۰ گرم خامه هم اضافه کنید 


برای درست کردن کردن سٔس سفید :
 ابتدا ۵۰ گرم کره را روی حرارت قرار دهید وقتی‌ ذوب شد ۲ قاشق آرد را به آن اضافه کنید حدود ۱ دقیقه تفت دهید تا حباب بزند سپس ۲لیوان شیر گرم (اگر گرم نباشه آرد گلوله میشود ) کم کم اضافه کنید مرتب با هم زن دستی‌ هم بزنید به آن نمک و فلفل سفید اضافه کنید تا سٔس تقریبا غلیظی بدست آید . از حرارت برداشتید میتوانید به دلخواه یا ۵۰ گرم خامه و یا ۱/۲ پیمانه پنیر چدار و یا از هر دو بریزید که در این صورت سٔس پر کالری خواهید داشت .

۸ نظر:

  1. salam,,va mamnoon,chera roosho ba ard bayad bepooshoonim??jaygozine behtari dare?

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بله عزیزم مثلا پنیر پیتزا . من برای این که رژیمی‌ باشه آرد سوخاری ریختم .

      حذف
  2. salam,va mamnoon,bejaye ard sokhari mishe chize dgei estefade kard???

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بله عزیزم مثلا پنیر پیتزا . من برای این که رژیمی‌ باشه آرد سوخاری ریختم .

      حذف
  3. پاسخ‌ها
    1. سلام , خانومی شما گوشت چرخ کرده رو گوشت به حساب نمیارید ؟؟؟؟؟؟؟

      حذف