۱۳۹۱ شهریور ۱۹, یکشنبه

مافین هویج


مواد لازم :
آرد  ۲پیمانه
شکر قهوای  ۱ و ۱/۲ پیمانه 
جو دو سر پرک  ۱ پیمانه 
کشمش و گردوی ریز خورد شده با هم   ۱/۲ پیمانه  
روغن مایع گیاهی ۱/۲ پیمانه 
شیر یا آب هویج  ۱/۲ پیمانه 
هویج رنده شده ۱ و ۱/۲ پیمانه 
تخم مرغ   ۲ عدد 
نمک  ۱ پینچ
بکینگ پودر  ۲ قاشق چایی خوری 
بکینگ سودا ( جوش شیرین )  ۱/۴ قاشق چایی خوری 
پودر زنجبیل  ۱/۲ قاشق چایی خوری 
پودر دارچین  ۱/۲ قشجق چایی خوری 
جوز هندی رنده شده  ۱/۴ قاشق چایی خوری 
کنجد و سبوس و جو دو سر پرک  ( برای روی مافینها )  به میزان لازم



طرز تهیه :
ابتدا باید بگم من این مافینهای خوشمزه رو از دوست خوبم عاطفه جون ( خوشمزه خونه ) یاد گرفتم . من تنها تغییری که دادم اضافه کردن بکینگ سودا و جوز هندی بود . خیلی ممنون عزیزم عالییییییییی بود .
شکر و تخم مرغها در ظرفی ریخته و با هم زن برقی هم بزنید . سپس به ترتیب روغن و شیر را اضافه کنید و هم مخلوط کنید . تمام مواد خشک ( آرد ، بکینگ پودر ، بکینگ سودا ، نمک ، پودر دارچین ، پودر زنجبیل ، جوز هندی رنده شده ) را با هم مخلوط و الک کنید . در ۲ مرحله به مایه قبلی اضافه کنید و هم بزنید . هویج ها را رنده کنید و به همراه کشمش و گردوی ریز خورد شده اضافه کنید و هم بزنید . در آخر هم جو دو سر پرک را ریخته و مخلوط کنید . در قالب مافین کپسولهای مخصوص مافین را گذاشته داخل آنها را از مایه مافین ریخته روی مافینها را کنجد و جو دو سر پرک و سبوس ( یا از هر کدام که دوست داشتید به دلخواه بریزید من از هر ۳ مورد استفاده کردم ) بریزید . سپس قالب مافین را در فر از قبل گرم شده ۱۸۰ درجه به مدت تقریبی ۳۰ دقیقه قرار دهید .



۱۲ نظر:

  1. چه عالی شده...من اما این جو دوسر نفهمیدم چیه!!! همون جو پرک خودمونه؟؟؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مرسییییییییییی هانیه جون . آره عزیزم همون جوی پرک که توی سوپ استفاده می‌کنم هست .

      حذف
  2. چقدر خوب شدن عارفه جان ، عاشقشون شدم با این عکسای خوشگلت ، انقدر برف اومده ...... دست هردوتون درد نکنه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خیلی‌ ممنون رز جون . آره برف اومده از نوع جوی پرکی‌ !!!!!!!)))))))) جات خالی‌ دوستم .

      حذف
  3. عالیه خیلی دلم خواست. میذارمش تو برنامه

    پاسخحذف
  4. از کامنت گذاشتن تو بلاگ اسپات متنفرم خیلی وقت گیر و اعصاب خورد کنه!!!!

    پاسخحذف
  5. نوش جونت عزیزم ..... تزئینتم خیلی عالیه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مرسییییییییی از تو عاطفه جون . خیلی‌ عالییییییییی بودن .

      حذف
  6. عارفه خانم هنرمند سلام. وبلاگتو دیدم و خیلی ازش خوشم اومد. امیدوارم بتونم از اموزشهای خوبت استفاده کنم. موفق باشی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلامممم یاسمن جون . خوش‌حالم که با شما اشنا شدم . خیلی‌ خوش آمدید به وبلاگ من . با اجازه لینکتون کردم .

      حذف