۱۳۹۱ شهریور ۲۵, شنبه

نان باگت


 مواد لازم :
آرد ۳۵۰ گرم
شکر ۱ قاشق سوپ خوری
پودر خمیر مایه فوری  ۱۰ گرم
نمک  ۱/۲ قاشق چایی خوری
روغن مایع ۲ قاشق سوپ خوری
آب ولرم  ۲۰۰ میلی‌ لیتر



طرز تهیه :
تمام مواد خشک ( آرد ، نمک ، شکر ، پودر خمیر مایه ) را با هم مخلوط کنید . سپس  روغن مایه و آب ولرم را کم کم اضافه کنید خمیر را ورز دهید و در جای گرم به مدت ۱ استراحت دهید . پس از این مدت خمیر را دوباره کمی‌ ورز دهید . خمیر را دو قسمت مساوی تقسیم کنید خمیر را پهن کنید و رول کنید روی آنها را چند برش دهید در سینی فر که کاغذ روغنی انداختید  بگذارید روی آنها را بپوشانید دوباره ۲۰ دقیقه دیگر استراحت دهید . سپس در فر ۲۰۰ درجه از قبل گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید .


۲۰ نظر:

  1. دوست دارم فراوون ، باهاش چه ساندویجی درست کردی ؟؟؟ نوشش جون یکتای گلم بشه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مرسیییییی خاله رز جون . جای شما و صنم جونم خیلی‌ خالی‌ بود .

      حذف
  2. وای ی ی عجب نونی شده عرفه جون ، دستت درد نکنه
    خوردن داره حسابیییییییییی
    نمیدونم مشکلت با وبلاگم حل شد یا نه ؟؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خیلی‌ ممنون گیلدا جون . جاتون خیلی‌ خالی‌ بود . نه متاسفانه عزیزم هنوز هم نمیتونم کامنت بذارم .

      حذف
  3. اصن همیچین که دستور نون می بینم بوی نون تازه رو تو خونمون حس می کنم :)
    دستت درد نکنه عزیزم ***

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مرسیییییییییی لاله جون . لاله جون موافقی از اون کوکو نونها رو بیارم با اون کوکوهای خوشمزه و خوشگلت بخوریم و گل بگیم گل بشنویم .

      حذف
  4. سلام عزیزم. نون های عالی درست کردی. نوش جنتون باشه.

    منتظرتم.

    مایل به تبادل لینک بودی منو با اسم دنیای شیرین آشپزی با شف نگین لینک کن و خبر بده با چه اسمی لینکت کنم گلم.
    ممنون. شاد باشی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام نگین جون خوش آمدی عزیزم .مرسی‌ی‌ی‌ی‌ی‌ی‌ی . من لینکت کردم عزیزم . با نام وبلاگم ته‌‌چین عزیزم .

      حذف
  5. عارفه جون باز تونستم یک سری به اینجا بزنم.خیلی عالی شده.دستت درد نکنه.من هم نون پختن را دوست دارم.ولی آدم وقتی نان درست میکنه یه کمی هم شکمو میشه ها!!!اخه نان داغ با پنیر خیلی میچسبه. :) بازهم تولدت مبارک عزیزم.دختر نازت را ببوس.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. قربونت بشم مژگان جون . واقعا من هم هیچ کنترلی در مقابل نون گرم ندارم . باید یک فکر بکنم نونوایی رو تعطیل کنم اینجوری نمیشه . مرسیییییییی عزیزم .

      حذف
  6. واییییییییی باورم نمیشه این نون خونگی باشه. عالیه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آرههههه خونگی و عارفه پزه هست تکتم جون . مرسی‌ی‌ی‌ی‌ی‌ی‌ی عزیزم .

      حذف
  7. ممنون از وب خوبتون .
    لطفا اگه میشه عکس مرحله به مرحله رو هم بزارید. ممنون میشم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. چشم دوست عزیز ایشالا در آینده نزدیک . در حال حاضر شرایط اینکار رو ندارم متاسفانه .

      حذف
  8. هومممممممممممممممممم... عطر نون بی نظیره
    شاد باشی
    آپم

    پاسخحذف
  9. سلام .من یه سوال داشتم .خیلی ممنون میشم کمکم کنید.میخواستم بدونم طرز تهیه نان بلوکی یا بورکی میتونید اموزش بدبد.اینم عکسش چون از اسمش زیاد مطمئن نیستم.

    پاسخحذف
  10. ببخشید هر کاری کردم نتونستم عکسشو برارم.همون نون ساندویچ های قدیمی که الانم تو بعضی ار ساندویچ فروشیها هست.ممنون

    پاسخحذف