۱۳۹۱ بهمن ۲۵, چهارشنبه

کوکی قلب


مواد لازم :
کره  226 گرم ( 1 پیمانه )
شکر 1 پیمانه
تخم مرغ  1 عدد
وانیل  1 قاشق چایخوری
اسانس بادام  1/2 قاشق چایخوری
ارد  2 و 1/2 پیمانه
نمک  1/2 قاشق چایخوری
پودر میخک  1/2 قاشق چایخوری
شکلات  به میزان لازم
مروارید ریز خوراکی  به میزان لازم




طرز تهیه :
ابتدابه شما عزیزان پیشنهاد میکنم این کوکی های گوگولی را برای ولنتاین برای عشقتون درست کنید و توی یک بسته بندی قشنگ هدیه بدید . کره و شکر را خوب هم بزنید . تخم مرغ را هم اضافه و مخلوط کنید . اسانس بادام و وانیل را بریزید وهم بزنید . ارد و نمک و پودر میخک را با هم الک کنید و به مواد قبلی اضافه وبا لیسک مخلوط کنید . خمیر را در کیسه پلاستیک بگذارید و در یخچال به مدت 2 ساعت قرار دهید . سپس پس از این مدت خمیر را با وردنه پهن کنید و قالب بزنید و در سینی فر که کاغذ روغنی انداختید با فاصله بچینید .  بالای قلب را با خلال دندان سوراخ کنید که بعد از پخت بتونید روبان از اون رد کنید . سینی را در فر 170 درجه از قبل گرم شده به مدت تقریبی 12 دقیقه قرار دهید . بعد از پخت وقتی کوکی ها کاملا سرد شد نوک پایین قلب را در شکلاتی که به روش بن ماری اب کردید فرو ببرید و در ظرفی که مروارید خوراکی را در ان ریختید بزنید تا قلب های گوگولی داشته باشید .


۱۸ نظر:

  1. ولنتاین مبارک عزیزم خیلی خوشگل شدن کوکی هات دستت درد نکنه

    پاسخحذف
  2. وای چقدر ناز و گوگولی شدن عارفه جان، خسته نباشی

    پاسخحذف
  3. چه کوکی خوشگلی! چه دیزاین قشنگی و چه خانوم با سلیقه ای!
    چه ولنتاینی شود این ولنتاین!
    عارفه جونم قلب مهربونت همیشه پر از عشق و محبت و دوستی هات همیشه پر دوام و پایدار عزیزم!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. چه دوست جونی دارم من .
      والنتاین مبارکککککککک دوست جونم .

      حذف
  4. به به چه زیبا و دلبرانه شده ، امیدوارم که همه روزت روز دوستی و عشق باشه

    پاسخحذف
  5. خیلی خوشگل و گوگولی شدن عارفه جون، خیلی ایده ی خوبیه.دستتون درد نکنه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مرسیییییییی ارغوان جون . چشمت قشنگ میبینه عزیزم .

      حذف
  6. الهی *** چه با مزه شدن
    نوش جونتون

    پاسخحذف
  7. عارفه عزیز اولین باره که براتون کامنت میگذارم. مدتیه که وبلاگتون را دنبال میکنم. برای شروع خواستم از دستور این کوکیزهاتون استفاده کنم. این دستور بیکن پودر نداره اما دستور بعدی بیکن پودر داره. میخواستم بدونم تو نتیجه کار چه تفاوتی با هم دارند؟ چون بعضی رسپی های کوکیز که بیکن پودر داره و بعد از داخل فر رفتن کمی تغییر شکل میده و باید دوباره قالب زد. ایا دستور شما که بیکن پودر داره همین اتفاق افتاد براش و مجبور شدید دوباره قالب بزنید؟

    دیگه اینکه خودتون از خودم خمیر راضی تر بودید و کار کردن باهاش راحتتره؟ من جون دنبال یه رسپی میگردم که مشکل کاتر زدن دوباره بعد از فر نداشته باشه و از طرفی هم انقدر نرم و نباشه و به راحتی بشکنه جون میخوام پستشان کنم.
    حالا موندم بین این دو تا دستور شما. هر کدام را که خودتان بگید من اون رو درست میکنم

    یک دنیا درود

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام عزیزم . ممنونم که وبلاگ من سری می‌زنید . عزیزم بکینگ پودر برای پف کردن بکار میره . من تابحال نشنیده بودم کوکی یا بیسکویت یا شیرینی خشک بعد از پخت قالب بزنند !!!!!!!!!))) و تابحال برای من این اتفاق نیفتاده . به نظر من چون می‌خواهید کوکیها رو پست کنید از دستور بیسکویت کریسمسی استفاده کن چون تخم مرغ نداره فقط نوع قالبی که میزنی قلبی باشه و میتونی‌ به مثل شیرینی قلب شکلاتی اون رو درست کنی‌ . یا مثل این قلب والنتاین درست کنی‌ و روبان خوشگل قرمز از سوراخش رد کنی‌ که خیلی‌ خوشگل میشه .

      حذف
  8. ممنون ازتون عارفه عزیز بابت پاسخی که دادید. راستش از انجا که من ادم عجولی هستم نتونستم صبر کنم تا شما جواب بدید. این بود که دست به کار شدم و از همین دستور شما استفاده کردم. از لحاظ اینکه خیلی ترد نباشه و متلاشی نشه به راحتی خوب بود. اما مشکل اینجا بود که خمیر اصلن خمیر خوش قلقی نبود به راحتی میشکست. بنابراین به نظرم برای مدلهای سخت و کاترهایی که زاویه های یادی دارند مناسب نیست. با کاتر که قالب میزدم تا بخوام با کاردک به سینی منتقل کنم یه گوشه کار ایراد پیدا میکرد و مجبود میشدم دوباره از اول....:( اما باز هم میگم رسپی خوبیه. نوشتمش و گذاشتمش برای کاترهای ساده.
    حالا دستور کوکی های کریسمس را هم امتحان میکنم تا بالاخره ببینم کدوم یکیشون مناسبه برای اینکه کوکیهای نهایی که قراره بفرستمشان به عنوان هدیه.
    به هر حال ممنون ازتون. میبخشید طولانی نوشتم. فقط خواستم من هم تجربه ام را با شما شر کنم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خیلی‌ ممنونم دوست عزیز که تجربه خودت رو در اختیار ما هم گذاشتی . موفق باشی‌ عزیزم .

      حذف