۱۳۹۳ دی ۲۸, یکشنبه

پیتزا تن ماهی


مواد لازم برای خمیر پیتزا : 
آرد    ١ کیلو 
آب ولرم     ٢ پیمانه 
خمیر مایه فوری      ١بسته ( ٧ گرم )
شکر     ١ قاشق چایی خوری 
شیرولرم     ١ پیمانه 
روغن زیتون     ١/٢ پیمانه 
روغن مایع        ١/٢ پیمانه 
نمک    ١ قاشق چایی خوری 


مواد لازم فلینگ پیتزا : 
تن ماهی یا کنسرو ماهی ساردین       ٣ قوطی 
پیاز حلقه شده      ٢ عدد 
پنیر فتا     ٢٠٠ گرم 
فلفل دلمه ای     ١ عدد بزرگ 
فلفل چیلی       ٣ عدد پنیر موتزارلا    ٣٠٠ گرم 
پنیر گودا      ٣٠٠ گرم

مواد لازم برای سس کچاب : 
سس کچاب       ٣ قاشق سوپ خوری 
سس مایونز      ١ قاشق سوپ خوری 
سس خردل     ١ قاشق چایی خوری 
پودر آویشن ( یا ارگانو )      ١/٤قاشق چایی خوری 
جوز هندی رنده شده      ١/٤ یک عدد جوز 


مواد لازم برای سس گوجه فرنگی  :
رب گوجه فرنگی      ٤ قاشق سوپ خوری 
گوجه فرنگی       ٢ عدد رنده شده 
روغن زیتون    ١ قاشق سوپ خوری 
سیرله شده      ٣ حبه 
پودر آویشن یا اورگانو    ١ قاشق سوپ خوری 
نمک و فلفل قرمز    به میزان لازم

طرز تهیه :
در ابتدا باید بگم قبلا برای شما عزیزان دستور پیتزای اسفناج و پیتزای مخلوط رو گذاشتم و این دستور هم فرح چندانی با انها نداره فقط کمی فلینگ پیتزاها با هم فرق میکنه !!!

در شروع باید خمیر پیتزا رو آماده کنیم به این صورت که تمام مواد خشک ( آرد , خمیر مایه فوری , نمک , شکر ) را با هم مخلوط کنید سپس به آن روغن زیتون و روغن مایع را اضافه کنید در مرحله آخر آب و شیر ولرم ( ٣٧ تا ٤٠ درجه ) را اضافه کنید و خمیر را خوب به مدت ٢٠ دقیقه ورز دهید . خمیر را در ظرف چرب شده قرار دهید روی آن را + بزنید روی خمیر را پلاستیک بکشید در ظرف را با یک پارچه بپوشانید و در جای گرم قرار دهید و به مدت تقریبا ٢ ساعت زمان دهید تا خمیر استراحت کند و عمل بیاید .

برای درست کردن سس کچاب تمام مواد را با هم مخلوط کنید و در یخچال قرار دهید . برای درست کردن سس گوجه فرنگی تمام مواد را در قابلمه مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا غلیظ شود سپس بگذارد کنار تا سرد شود . برای مواد فلینگ هم تمام سبزیجات و پنیر فتا رو خورد کنید . کنسرو ماهی را هم روغنش رو خالی کنید . من خودم از کنسرو ماهی ساردین به دونه پوست و تیغ و تند استفاده کردم .

بعد از اینکه خمیر استراحت کرد و پف کرد دوباره کمی روی سطح آرد پاشی شده  ورز دهید از خمیر ٥ تا چونه بگیرید وهرچونه را در ظرف مخصوص پهن کنید کمی لبه ها را قطور تر از کف پیتزا فرم دهید . ازهر سسی که دوست داشتید کف خمیر بمالید نکته اینکه دقت کنید به لبه ها سس رو نزنید حتما فاصله ١سانتی دهید . روی سس را هم پنیر بریزید مواد فیلینگ به ترتیب کنسرو ماهی خورد شده , پنیر فتا , فلفل دلمه ای , چیلی و در آخر هم حلقه های پیاز را بچینید . ظرف پیتزا را در فر ١٨٥ درجه از قبل گرم شده به مدت تقریبی ١٠ دقیقه قرار دهید . بعد از اینکه کنارهای خمیر طلایی شد پیتزای شما آماده هست و در کنار عزیزانتون نوش جان کنید .در یکی از تصاویر میتونید نازکی و کیفیت خمیر رو ببینید باید باید خمیر پیتزا نازک پهن بشه نون بربری که نیست !!!!!!! و نکته اینکه من به شخصه پیتزای کم پنیر رو میپسندم نه اینکه از بس روش پنیر باشه که نتونید از مزه فیلینگ و خمیر لذت ببری فقط مزه پنیربیاد زیر دندونها و علاوه بر این به خاطر چربی زیادی که دارند کالری شون خیلی بالا هست .


۱ نظر:

  1. دستت درد نکنه عزیزم ، تا حالا با تن ماهی به ذهنم نرسیده بود که پیتزا درست کنم ، این چیزی که تو درست کردی محشره ، خیلی وقت هم هست که پیتزا ندرستیدم ،دلمان بسی خواست ، نوش جون شما باشه عزیز دلم

    پاسخحذف