۱۳۹۴ اردیبهشت ۷, دوشنبه

زبرا کیک


مواد لازم : 
تخم مرغ       ۵ عدد
شکر     ۳۰۰ گرم 
وانیل       ۱قاشق چایی خوری 
روغن مایع      ۲۵۰ میلی لیتر 
آب ولرم        ۱۲۵ گرم 
آرد      ۳۷۵ گرم 
بکینگ پودر       ۱ قاشق چایی خوری 
پودر کاکائو       ۲ قاشق سوپ خوری 


طرز تهیه : 
من قبلا دستور زبرا کیک گذاشتم که میتونید اینجا ببینید . که اون هم بسییاررررر خوب عالی هست . 
در ابتدا زرده و سفیده رو جدا کنید , سفیده ها رو خوب هم بزنید تا سفت و سفید و سبک شوند . در ظرف دیگری زرده تخم مرغ را همراه شکر و وانیل خوب هم بزنید تا که کرم رنگ و یکدست شوند . به آن در حین هم زدن روغن مایع را بیفزایید . سپس آب و آرد را که با بکینگ پودربا هم مخلوط کردید به تناوب اضافه کنید خوب مخلوط کنید . در این مرحله هم زن را کنار بگذارید و سفیده ها را که قبلا هم زدید را کم کم اضافه و با لیسک مخلوط کنید .



سپس مایه کیک را به دوقسمت تقسیم کنید یکی را همچنان سفید باقی بماند به دیگری پودر کاکائو را اضافه و هم بزنید . قالب ۲۶ سانتی را با کره کف و دیواره آن را چرب کنید کف قالب را کاغذ روغنی بیندازید در مرکز قالب  از خمیر سفید به اندازه یک ملاقه کوچک بریزید . سپس روی مایه سفید یک ملاقه از مایه کاکائویی بریزید وقتی اینکار رو انجام میدهید مایه بالایی مایه زیری رو به سمت اطراف قالب هول میدهد ( برای بهتر متوجه شدن به عکس زیر توجه کنید )  این کار را ادامه بدهید تا هر دو مایه سفید و کاکائویی  تمام شوند . 



در انتها با کمک یک سیخ چوبی یا نوک چاقو دو تا رنگ را با صورت راه راه به مرکز کیک هدایت کنید یعنی یکی از پایین به بالا بدهید و بعدی را از بالا به پایین هدایت کنید تا اون حالت پوست گورخری رو به شما بدهد .  سپس قالب کیک را در فری که از ۱۵ دقیقه قبل ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کردید تا گرم شود به مدت تقریبی ۵۰ تا ۶۰ دقیقه قرار دهید . 



نکته : دیگه شرمنده در نهایت عکس خوبی نشد که از کیک بگیرم به خاطر عجله و هوای نیمه ابری که داشتیم مثلا همین ۳تا عکس بهترین شون بوده !!! ولی نگاه به عکس بدش نکنید کیک خیلی خوبی بوده بچه ام ............


۳ نظر: