۱۳۹۴ اردیبهشت ۲۳, چهارشنبه

کیک شکلاتی همراه کرم پنیری


مواد لازم : 
کره       ۱۷۵ گرم 
شکر      ۱۷۵ گرم 
تخم مرغ      ۴ عدد 
آرد       ۲۰۰ گرم 
بکینگ پودر      ۲ قاشق چایی خوری 
پودر کاکائو     ۱ قاشق سوپ خوری 
شکلات تلخ آب شده      ۵۰ گرم 


مواد لازم برای کرم پنیری :
کره       ۱۲۵ گرم 
وانیل شکری     ۳ قاشق چایی خوری 
پودر قند       ۱۲۰ گرم
پودر کاکائو   ۱ قاشق سوپ خوری

پنیر خامه ای        ۲۵۰ گرم 
موز و چیبس شکلات        به میزان لازم 


طرز تهیه :
در ابتدا کره و شکر را در ظرفی ریخته و با هم زن برقی هم بزنید تا کرمی و یکدست شود . سپس تخم مرغ را دانه دانه اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند . مواد خشک ( آرد , بکینگ پودر , و پودر کاکائو ) را با هم مخلوط کنید در دو مرحله اضافه و مخلوط کنید و در آخر هم شکلات آب شده را اضافه کنید . قالب ۲۴ سانتی را چرب کنید و پودر کاکائو بپاشید سپس قالب را بتکانید تا پودر کاکائو اضافه آن بریزد . مایه کیک را بریزید سپس قالب را در فر ۱۸۰ درجه که از ۱۵ دقیقه قبل روشن کردید و گرم شده به مدت تقریبی ۳۰ دقیقه قرار دهید . پس از پخت کیک را روی توری سیمی بگذارید و بهش زمان دهید که کاملا سرد شود .



پس از پخت کیک را روی توری سیمی بگذارید و بهش زمان دهید که کاملا سرد شود.
برای درست کردن کرم پنیری برای فلینگ کیک : در ابتدا کره را همراه وانیل کمی هم بزنید ( دوستان آلمان نشین میتونید از کره palmin استفاده کنید ) سپس در چند مرحله و کم کم پودرقند را اضافه کنید سپس پودر کاکائو را بریزید و در آخرهم پنیر خامه ای را اضافه ومخلوط کنید .

کیک را پس از سرد شدن به دوقسمت تقسم کنید روی آن را کمی با برس شیر کاکائو بمالید سپس کرم پنیری را روی کیک بمالید به دلخواه موز حلقه شده بچینید و روی آن چیبس شکلات بریزید . روی یکی دیگه برش کیک دوباره کمی شیر کاکائو با برس بزنید سپس کمی کرم پنیری روش بمالید به آرامی اون را روی موزها قرار دهید . روی کیک رو هم کرم پنیری بمالید سپس از خورده های کیک که باقی مونده روی کرم پنیری بریزید سپس با بقیه کرم کیک را تزیین کنید .



۲ نظر:

  1. چقدر دستور کیکت عالی بود که شکلات آب شده داره ، حتما امتحانش میکنم ، چون فکر میکنم از اون کیکهای خیس بشه ، درست حدس زدم یا نه ؟ دستت درد نکنه ، تا حالا با کرم پنیری کیک شکلاتی درست نکردم ، حتما خوشمزست دوست با سلیقه ی من :**

    پاسخحذف
  2. احسنتتتتتت........کیک شکلاتی باید توش شکلات باشه...بقیه میشن کیک کاکایویی :)) آییی حرصم می گیره اسمشو می زنن: کیک شکلاتی..خب شکلاتش کوجاست آخه ننه؟؟!! این رو دوست می دارم اساسیییییییییییییی
    یک کلام از هانی شف سختگیر درمورد کیک شکلاتی :)))))))))))))

    پاسخحذف