۱۳۹۵ خرداد ۲۷, پنجشنبه

کیک پنیر آلمانی ( Käsekuchen )


مواد لازم برای کراست (خمیر) : 
آرد       ۲۵۰ گرم 
شکر        ۶۰ گرم 
کره       ۱۲۵ گرم 
 تخم مرغ      ۱ عدد 
وانیل شکری     ۱ بسته 
بکینگ پودر        ۱ قاشق چای خوری 


مواد لازم برای فیلینگ :
 تخم مرغ         ۲عدد
شکر          ۲۰۰ گرم 
 لیمو           ۱ عدد 
(Quark) کوارک    ۵۰۰ گرم 
روغن مایع       ۱ قاشق سوپ خوری 
 پودر پودینگ وانیلی     ۱ بسته 
خامه             ۵۰۰ گرم 



طرز تهیه :
در ابتدا باید خمیر ( کراست ) را آماده کنید به این صورت که تمام مواد ( آرد , بکینگ پودر , شکر , وانیل , کره و تخم مرغ ) را در ظرفی ریخته و با سر انگشتان دست با هم مخلوط کنید نباید ورز بدید تا به روغن بیفتد .و هم میتونید با کمک دستگاه غذا ساز اینکار را انجام دهید . سپس خمیر بدست آمده را هم در نایلون بگذارید و در دریخچال به مدت نیم ساعت قرار دهید تا استراحت کند . در این فاصله قالب کمربندی ۲۶ سانتی گرد را هم چرب و آرد پاشی کنید . 


برای آماده کردن مواد فیلینگ کیک هم در ابتدا شکر و تخم مرغ ها را در ظرفی ریخته و با هم زن برقی ۵ دقیقه هم بزنید تا کرم مانند شوند . سپس آب اون یک عدد لیمو را گرفته اضافه و مخلوط کنید . سپس کوارک و روغن مایع را هم بریزید و هم بزنید . در نهایت هم خامه و پودر پودینگ را اضافه و مخلوط کنید .


 خمیر را از یخچال در آورید با وردنه پهن کنید و در قالب که از قبل آماده کردید قرار دهید با کمک دست خمیر را در قالب جا بندازید و کاملا تا لبه های قالب بالا بیارید . سپس مواد فیلینگ را روی کراست بریزید . قالب را در فر ۱۶۰ درجه که از قبل روشن کردید و گرم شده هست به مدت ۷۵ دقیقه قرار دهید تا بپزد .



عکس بالا مراحل پخت کیک رو نشان میدهد . این کیک وقتی که از فر در میاوریم پف خیلی خوبی کرده ولی همینطور که در عکس میبینید بعد از اینکه کاملا سرد شد پف کیک میخوابد . کیک پنیر رو باید حتما یک روز در یخچال استراحت کند وبعد نوش جان شود به قول معروف جا میفتد وخوشمزه تر میشود .



نکات : 
۱- کیک پنیر آلمانی کاملا متفاوت هست با به قول معروف چیز کیک نیویرکی (آمریکایی) اصلا در کیک پنیر آلمانی پنیر بکار نمی رود , بلکه از کوارک که میتونم بگم چیزی شبیه ماست چکیده هست درست میشه میتونید اسم آلمانی کوارک رو که نوشتم را گوگل کنید اگر تابحال ندیدید با اون آشنا بشید ........... در مورد مقایسه طعم و مزه کیک پنیر آلمانی با مدل آمریکایی که بنده هر دو مدل رو امتحان کردم بگم مدل آلمانیش بسیارررررررر خوشمزه تر هست با سلیقه و ذائقه خودم میگم .
۲- در ضمن من سالها پیش مدل دیگه کیک پنیر آلمانی را توی وبلاگم گذاشته بودم که میتونید اینجا کلیک کنید و ببینید .
۳- عکسهام رو توی یک روز بارونی گرفتم توجه شما رو به قطرات بارون که روی بنفشه های خوشگلم نشسته هستند جلب میکنم .



۱ نظر:

  1. ممنون.هر کاری میکنم چیز کیک گرم نمیتونم درست کنم خراب میشه.اکثرا نمیپزه و نرم و شله.

    پاسخحذف