۱۳۹۴ تیر ۱۱, پنجشنبه

کیک سیب پنیری


 مواد لازم :
پنیر خامه ای          ۱۵۰ گرم 
شکر       ۱۵۰ گرم 
کره          ۱۱۵ گرم 
تخم مرغ         ۲ عدد 
وانیل        ۲ قاشق چایی خوری 
آرد           ۲۲۰ گرم 
بکینگ پودر       ۱ قاشق چایی خوری 
نمک         ۱ پنسه 
سیب        ۲عدد 
پودر دارچین          ۱ قاشق سوپ خوری 
آب لیمو          ۱ و ۱/۲ قاشق چایی خوری 


طرز تهیه : 

 در ابتدا فر را ۱۷۵ درجه روشن کنید تا گرم شود . قالب گرد ۲۴ سانتی را هم چرب کنید کف آن را هم کاغذ روغنی بگذارید . سپس سیبها را خورد کنید در ظرفی ریخته روی آن آبلیمو و پودر دارچین را بریزید کنار بگذارید .  آرد و بکینگ پودر را هم مخلوط و الک کنید . 


در ظرفی مناسب کره نرم و شکر ( به دلخواه میتونید از شکر قهوه ای هم استفاده کنید ) و پنیر خامه ای را ریخته و با هم زن برقی هم بزنید تا کرمی یکدست بدست آید . در این مرحله نمک و وانیل را اضافه و مخلوط کنید . در این مرحله تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید یعنی بعد از ریختن هر تخم مرغ خوب هم بزنید تا مخلوط شود سپس بعدی را اضافه کنید . 



در این مرحله هم زن برقی را کنار بگذارید و با لیسک به هم زدن ادامه دهید . آرد را کم کم در چند مرحله اضافه و مخلوط کنید در آخر هم سیبها را به مایه کیک اضافه کنید . مایه کیک را در قالبی که از قبل آماده کردید بریزید و قالب را در فر گرم شده به مدت تقریبی ۱ ساعت قرار دهید .


۱ نظر:

  1. lotfan befarma,eed manzor az panire kare,ee che no, paniri bayad bashad besiyar moteshakeram va che ghadr khobe ke ba kilo geram farmodid daste shoma dard nakonad

    پاسخحذف