۱۳۹۴ فروردین ۱۸, سه‌شنبه

پای سیب


مواد لازم :
آرد        ۲۸۰ گرم 
نشاسته ذرت      ۴۰ گرم 
پودر قند     ۲۰۰ گرم 
تخم مرغ    ۴ عدد 
کره    ۲۰۰ گرم 
ماست    ۱۵۰ گرم 
وانیل    ۱ قاشق چایی خوری 
بکینگ پودر     ۱ قاشق چایی خوری 
مواد لازم برای داخل پای :
سیب    ۳ عدد درشت 
شکر    ۱ قاشق سوپ خوری 
پودردارچین   ۱ قاشق چایی خوری 


طرز تهیه : 
در ابتدا سیبها را پوست بکنید و مکعبی نازک خورد کنید در ظرف مناسبی بریزید روی آن را هم پودر داچین و شکر بریزید و هم بزنید تا مخلوط شوند و کنار بگذارید تا مزه ها به خورد هم بروند . برای درست کردن خمیر پای در ظرف مناسبی کره و پودرقند را خوب هم بزنید تا کرمی و یکدست بشوند . در این مرحله باید تخم مرغ را دانه دانه اضافه کنید یعنی بعد از ریختن هر تخم مرغ با همزن خوب بزنید تا مخلوط شود سپس بعدی را اضافه کنید . بعد از مخلوط کردن تخم مرغ ماست و وانیل را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند . در این مرحله همزن برقی رو کنار بگذارید آرد را که با بکینگ پودرو نشاسته مخلوط کردید در چند مرحله کم کم اضافه کنید و با لیسک خوب هم بزنید تا مخلوط مواد کره ای شود .


 قالب مخصوص پای سیب یا اگر در دسترس نبود همون قالب مافین کپسول ( کاغذ ) را گذاشته کف آن را کمی از خمیر پای بریزید روی آن را هم از سیبهای آماده شده بریزید دوباره روی سیبها را از خمیر پای بریزید . قالب را در فر ۱۷۵ درجه سانتیگراد از قبل گرم شده به مدت تقریبی ۳۰ دقیقه قرار دهید . 
پی نوشت : برای من پای سیب یعنی قنادی کاکای کلاردشت یعنی تو یکهویی هوس پای سیب کنی و یک ساعت رانندگی کنی بری کلاردشت پای سیب بخری !!!!! یادش بخییرررررر که معمولا هر هفته همین داستان و همین هوس بود ....... به قول معروف خرما بر نخیل و دستم کوتاه !!!! چنین میشود که خودت دستبکار بشی پای سیب بسازی که بسیییاررررر خوشمزه هست .


۵ نظر:

  1. دستت درد نکنه و خیلی هم عالی ، منم با پای سیبهای کاکا خاطره ها دارم :)))

    پاسخحذف
  2. neshaste koja masraf mishe?

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دستور رو ویرایش کردم !!!!! با آرد و بکینگ پودر مخلوط میکنید .

      حذف
  3. salam, ghablaz harchiz khastam begam besiaaar mamnun babate etelaate khubetun,
    khastam bedunam neshasteye zorat baraye chie? manzuram ine ke mishe az neshasteye mamuli ham estefade kard? chon man iran nistam va moteasefane yek seri chizharo nemitunam bedast biaram

    پاسخحذف