۱۳۹۴ تیر ۱۸, پنجشنبه

چتنی فلفل


مود لازم :

فلفل سبز       ۲ کیلو 
گشنیز         ۵۰۰ گرم پاک نشده 
سیر         ۱ بوته درشت 
سرکه       به میزان لازم 
نمک        به میزان لازم


توضیحات : 
در شروع باید بگم این یک نوع چتنی ( مزه هندی ) هست .همینطور که میدونید انواع خیلی مختلفی چتنی های هندی دارند من که چند نوعش رومزه کردم یکی از یکی خوشمزه تر هستند . 


میشه به ترجمه فارسی به این دستور ترشی فلفل هم بگیم که اگر علاقه به چیزی های تند و تیز دارید شدیدا پیشنهاد میکنم این رامتحان و امتحان کنید . این هم عکس فلفل های خوشگل و خیلی تند و تیزی که من باهاش این چتنی رو درست کردم .

طرز تهیه :
فلفلها رو بعد از شستن دسته هاشون رو بردارید روی یک پارچه پهن کنید تا کاملا خشک شوند . گشنیز را هم همینطور بعد از شستن کاملا باید آبش برود و خشک باشد تا چتنی که درست میکنید کپک نزند . سیر هم همینطور پوست بکنید بعد از شستن کنار فلفلها رو پارچه بگذارید تا خشک شوند .

سپس وقتی همه ( سیر , فلفل , گشنیز ) خشک شدند در دستگاه غذاساز بریزید و خوب له و خرد کنید ( فکر میکنم اگر غذاساز ندارید میتونید از دستگاه چرخ گوشت هم برای اینکار استفاده کنید مهم اون خرد و یکدست شدن همه این مواد هست ) . به نکته ای که باید توجه کنید این هست که حتما اینکارها را با دستکش انجام دهید تا تندی فلفلها برای دست شما مشکل ایجاد نکند !!!!!! سپس همه این مواد خرد شده را با هم را در ظرفی ریخته کمی نمک و به مقدار مناسبی سرکه ( در حدی که روی آنها را بپوشاند کافی هست ) بریزید و در نهایت در ظرف شیشه ای ریخته در جای خنک نگهداری کنید . میتوانید بعد از دوروز شروع به خوردنش کنید مخصوصا با برنجهای مخلوط ( قاطی پلو ها ) مثل لوبیا پلو در کنار سالاد شیرازی خیلی میچسبه !!!!!!!!  نوش جان 


۱ نظر:

  1. با گیلد جون دوتایی زدین تو خط غذاهای هندی خخخخخ
    نوش جون عزیزم

    پاسخحذف