۱۳۹۵ اردیبهشت ۶, دوشنبه

قطاب


 مواد لازم : 
آرد    ۲۵۰ گرم 
زرده ی تخم مرغ      ۲ عدد 
وانیل          ۱/۴ قاشق چایخوری 
ماست معمولی         ۱۰۰ گرم
روغن جامد            ۱۰۰ گرم
بیکینگ پودر          ۱ قاشق چای خوری 
مواد میانی قطاب : 
بادام پوست گرفته و چرخ شده          ۲۰۰ گرم  
پودر قند الک شده                ۱۲۵ گرم 
هل سائیده شده             ۱ قاشق چای خوری
روغن مایع برای سرخ کردن قطاب ها          به مقدار لازم 
پودر قند برای پاشیدن روی قطاب ها            به مقدار لازم  


طرز تهیه : 
 آرد و بیکینگ پودر را با هم الک کنید .  روغن جامد را با همزن حدود ۵ دقیقه بزنید تا کرمی مانند ویکدست شود  ماست را هم اضافه کرده و هم بزنید . سپس در انتها مخلوط آرد را اضافه کرده و خمیر را با دست ورز دهید تا حدی که به دست تمیز نچسبد کافی هست . به خمیر آماده شده را به مدت ۲ ساعت در دمای آشپزخانه استراحت دهید .
 خمیر را روی سطح آرد پاشی شده به ضخامت نیم سانتی متر با کمک وردنه پهن کنید ,قالب گرد زده و روی قالب مخصوص قطاب که کمی به آن آرد زده اید قرار دهید و مقداری از مواد میانی وسط آن گذاشته خمیر را ببندید ودر یک سینی که با دستمال آشپزخانه پوشانده اید  با فاصله بچینید  وهم میتونید به صورت سنتی با دست لبه های قطاب را بپیچید کاری که من خودم کردم یعنی با دست پیچوندمشون !!!!!!


 برای سرخ کردن قطابها درون قابلمه یا شیر جوش نسبتاً گودی روغن فراوان ریخته و روی حرارت قرار دهید  بعد از داغ شدن قطاب ها را سرخ کنید نکته ای که باید رعایت کنید حرارت را ملایم نگه دارید یعنی با شعله متوسط سرخ کنید تا روغن زیاد کف نکند و اینکه قطاب های سرخ شده را حتماً روی کاغذ آشپزخونه بگذارید تا روغن اضافی آنها کشیده شود .  بعد از اینکه قطاب ها سرد شدند روی آنها پودرقند بپاشید.این دستور قطاب از خانم طوروسیان عزیز هست که جا داره همینجا از بابت دستور خوب و کامل شون تشکر میکنم . من قبلا در وبلاگم دستور قطب ورژن رژیمی ( چون به جای سرخ کردن در فر درست میشود ) را گذاشته بودم که میتونید با کلیک روی اینجا دستور قطاب را هم ببینید . 
در ضمن برای درست کردن مواد میانی قطاب خیلی ساده و راحت باید تمام مواد ذکر شده در دستور بالا ( پودر بادام , پودر قند , پودر هل ) را با هم مخلوط کنید . در آخر هم از کیفیت بد عکسها عذرخواهی میکنم چون برای دوست عزیز برای شیرینی عید نوروز درست کردم و خیلی عجله فقط تونستم همین چند عکس رو با نور لامپ در آشپزخونه بگیرم.....


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر