۱۳۹۱ فروردین ۲۸, دوشنبه

شیرینی‌ کشمشی


مواد لازم :
کره ۱۵۰ گرم
پودر شکر ۲۲۰گرم
تخم مرغ ۲عدد
آرد ۲۵۰ گرم
وانیل ۱قاشق چایی خوری
کشمش ۱۰۰ گرم


طرز تهیه :
شکر و کره و وانیل را در ظرف ریخته با همزن برقی خوب هم بزنید تا به صورت کرم در آید در این مرحله تخم مرغها را یکی‌ یکی‌ اضافه می‌کنیم به این صورت که بعد از ریختن هر تخم مرغ خوب مخلوط کنید سپس بعدی را بریزید تا خوب جذب مایه کرمی‌ شوند . پس از آن آرد را هم الک کنید بریزد و خوب مخلوط مواد کنید در آخر هم کشمشها را ریخته و با لیسک مخلوط کنید . در سینی فر‌ کاغذ روغنی انداخته از مایه شیرینی‌ به اندازه ۱قاشق چایی خوری با فاصله روی آن بریزید سینی را در طبقه وسط فر‌ با حرارت ۱۶۰ درجه به مدت ۱۰ دقیقه بپزید وقتی‌ دور شیرینیها طلایی شد آماده هست .


۲۳ نظر:

  1. ما که شیرینی هاتونو خوردیم.طعمش بی نظیره

    پاسخحذف
  2. با تشکر از شما 2 تا سوال داشتم . 1: آرد را که اضافه کردیم با همزن باید هم زد یا لیسک؟ 2:آیا مایه شیرینی در آخر نسبت به مایه کیک سفت تره؟ آخه واسه من این شکلی در اومد و شیرینیهام به تردی شیرینیهای قنادی نشد. میخوام بدونم تو این دستور این شکلی میشه یا من درست عمل نکردم؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دوست عزیز بعد از ریختن آرد خیلی‌ کم با هم زن بزنید فقط در حد مخلوط شدن آرد سپس کشمش را ریخته و با لیسک مخلوط کنید . تقریبا غلظتی مثل مایه کیک داره . اتفاقا این رسپی خیلی‌ ترد و شکننده میشه . عزیزم خوب بودن فر در کیفیت شیرینی خیلی‌ تاثیر داره . امیدوارم درست کنید و لذت ببرید .

      حذف
  3. Salam Man dorost kardam khoshmaze shod ... tord ham shod ama mesle in aks nashodan kheili nazok shodan mesle in aks topoli nistan
    andazehashoonam kheili mottefavete ba ham :(

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. عزیزم من بارها این دستور رو درست کردم هر دفعه به یک سایز در اومدن چون بستگی داره که چقدر هر دفعه توی سینی فر بریزی . خوشحالم که مزه و تمش خوشتون اومد .

      حذف
  4. سلام ... مرسی از دستور خوبتون . میشه اندازه ها رو به پیمانه بگین ؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سحر جون اگر میخواهی‌ یک شیرینی یا کیک خوب داشته باشی‌ عزیزم حتما باید یک ترزی دجیتال داشته باشی‌ چون خیلی‌ توی خوب و با کیفیت در اومدن اونها مهم هست که اندازه‌گیری دقیق انجام بعدی عزیزم . با اینحال من برات لینکی‌ میفرستم از وبلاگ دوستم لیلا جون که تبدیل اندازه‌ها به پیمانه هست میتونی‌ این لینک رو کپی کنی‌ و تو گوگل سرچ کنی‌ و از اون برای تبدیل اندازه‌ها استفاده کنی‌ .
      http://www.yemalilar.com/search/label/%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%D9%87%20%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%20%D9%87%D8%A7

      حذف
  5. عارفه بعد از عمری شیرینی کشمشی بیخود درست کردن از روی هزار تا دستور خراب که یا خشک میشد یا وا میرفت و ..... این خود خود خودش بود
    بالاخره به فناوری نانو دست پیدا کردم به جون خودم
    ای وللللل...مرسی...عاااااالی بود...یعنی عااااااالی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ها‌ها ها قربونت عزیزم تکنولوژی نانتو من بخورم !!!!
      نوش جونتون عزیزم .

      حذف
  6. من این شیرینی‌ رو دیشب درست کردم ،خیلی‌ خوشگل و خوش طعم شده بود ، اولش که از فر در اومد هم تازه بود، خنک که شد گذاشتمش تو ظرف در دار و حسابی‌ پکش کردم
    امروز صبح که ۱ دونه خوردم اون تردی دیشب رو نداشت، همینطور گردویی یا قرابیه ۲-۳ ساعت بعد کلا خشک هستن
    چرا؟؟؟؟؟؟
    مرسی از زحمتهاتون
    پری

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دوست عزیزم این دستور شیرینی کشمشی کمی‌ خشک و ترد هست . اگر یادتون باشه شیرینی کشمشی قنادی هم خشک و شکننده بود . اگر بعد از گذشت چندین سأعت خشک و ترد نبود بخاطر روطبتی هست که از محیط میگیره .

      حذف
  7. با سلام در ایران که کره نایاب شده می تونم به جاش از روغن نیمه جامد استسفاده کنم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آقا کامبیز میتونید از کره مارگارین هم استفاده کنید اون هم کمیاب شده ؟؟؟؟؟؟ یا میتونید از روغن جامد مخصوص قنادی که از لوازم قنادی‌ها میتونید تهیه کنید به جای کره جایگزین کنید .

      حذف
  8. سلام عارفه خانم.
    من این شیرینی رو درست کردم ولی مثل مال شما پهن و خوشکل نشد. البته بگم یادم رفت که آردو الک کنم میتونه به خاطر این باشه ؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. پریسا جون بخاطر الک نکردن آرد نیست !!!!! بلکه برای اینه که شما کره را خوب اندازه گیری نکردید .

      حذف
  9. mamnun vaghean ın dastora kheyli b dard mıkhoran makhsusan vas mahaı k ıran nıstımo nemıtonım tahye konım az bırun khodemun to khune doros mıkonım vaghean mamnun,

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دقیقا من هم شرایط شما رو دارم !!! با درست کردن شیرینیها و غذاهای ایرانی حال و هوای ایران رو به خونه میارم .

      حذف
  10. من شیرینیهام طعم شیرینی کشمشی توی بازارو نداره و خشک هستن چیکار کنم ؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. شاید آرد رو زیاد میریزید یا اینکه درجه فر شما خوب تنظیم نیست که خشک میشه .

      حذف
  11. Would you please give recipe for walnut cookies (noon ghardoey) Thank you

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. عزیزم به پیجم ( آشپزون ) توی فیسبوک مسج بدید تا اونجا لینکش رو براتون بفرستم !!!!! اینجا این امکان نیست لینک بزارم . که بتونم کمکی برای پیدا کردن این دستور به شما بکنم .

      حذف
  12. ممنون عزیزم، درست کردم عالی شد.

    پاسخحذف