۱۳۹۳ شهریور ۱۷, دوشنبه

رشته پلو همره با مرغ زعفرانی


مواد لازم :
برنج    ٥٠٠ گرم
رشته پلویی    نصف یک بسته
پیاز داغ    ٣ قاشق سوپ خوری
قیسی    به اندازه دلخواه
کشمش    به اندازه دلخواه
زعفران    به مقدار لازم
مرغ    نصف یک عدد


طرز تهیه :
در ابتدا مرغ زعفرانی را آماده میکنیم به این صورت که مرغ را همراه با کمی آب , نمک , فلفل , یک عدد پیاز و پودر زعفران آسیاب شده بگذارید در اواخر پخت هم میتونید کمی آبلیمو هم به مرغ اضافه کنید . مرغ ها را بعد از پخت سرخ کنید .
برنج را طبق معمول که به صورت آبکشی درست میکنید همان کار را انجام دهید ولی با این تفاوت که رشته پلو رو را همراه برنج به آب بجوش اومده بریزید  . برنج را آبکش کنید و در قابلمه مناسبی همراه با تهدیک دلخواهتون بریزید و دم کنید . به برنج به قول معروف آب و روغن همراه با زعفرون دم شده دهید . توی این فاصله پیاز داغ را با قیسی و کشمش خیس خورده در کره تفت دهید .  طبق عکس برنج  دم کشیده را همراه با مرغ زعفرانی و کشمی و قیسی و پیزداغ سرخ شده سرو کنید . این رو بگم که این یکی از چند روش پخت رشته پلو هست .....


۴ نظر:

  1. چه عکس خوشگلی عارفه جان ، خیلی هوس انگیزه ، من خیلی قیسی و کشمش تو پلو دوست ندارم ، اما اعتراف میکنم اگر این ظرف الان پیش من بود از نمیگذشتم :)))))

    پاسخحذف
  2. سلام.ببخشید من در خارج از ایران هستم.در اینجا مخمری دارند به شکل کره سفت 50گرمی . من چقدر از این مخمر برای500 گرم آرد بزنم؟ممنون.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خانومی میتونید برای ۵۰۰ گرم آرد یک بسته خمیر مایه تازه (۴۲ گرمی ) استفاده کنید .

      حذف