۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۸, سه‌شنبه

مرغ با سس پرتقال و رب انار


مواد لازم : 
مرغ            ١/٢ يك مرغ كامل 
پياز             ١ عدد متوسط
ماست          ٢ قاشق سوپ خورى 
آبليمو           ٢ قاشق چايخورى
روغن زيتون ( يا روغن مايع )         ١ قاشق چايى خورى
نمك و فلفل        به ميزان لازم
آب پرتقال تازه         ١ پيمانه 
رب إنار                  ٢ قاشق چايى خورى
رب گوجه فرنگى        ١ قاشق چايخورى
آب ساده                 ١/٢ پيمانه


طرز تهيه : 
آيا شما دنبال تنوع در پخت مرغ هستيد ؟؟؟ آيا شما دنبال يك سس و مزه خوشمزهههه براى درست كردن مرغ هستيد ؟؟؟؟؟ آيا شما دوست داريد متنوع ها رو امتحان كنيد ؟؟؟؟؟ پس نريد جاى ديگه همينجا و همين الان براتون دستور يك سس خوشمزه رو خواهم نوشت .


خوب حالا برويم براى درست كردن خوارك مرغ خوشمزه . در ابتدا كارى كه شما بايد انجام بديد اينه كه از شب قبل بايد مرغ رو آماده كنيد . به اين صورت كه در ظرفى مناسب ماست +روغن زيتون + آبليمو ( از ليموى تازه استفاده كنيد بهتره ) + نمك و فلفل را بريزيد و هم بزنيد تا خوب مخلوط شود .

سپس پياز رو درشت خرد كنيد به سس ماست اضافه كنيد . در ادامه مرغ رو كه به قطعات دلخواه خرد كرديد را داخل سس بريزيد . خوب مرغ را به سس آغشته كنيد . سپس در ظرف را بزاريد و ظرف رو در يخچال قرار دهيد تا صبح مرغها در سس استراحت كنند و مزه دار شوند .

براى روز بعد كه ميخواهيد خوارك مرغ را درست كنيد بايد در ابتدا پياز ها رو در سس ماست ريخته بوديد جدا كنيد و دور بريزيد . كار ديگه اى كه بايد انجام بديد اينه كه در ظرفى يك ليوان آب پرتقال تازه و رب گوجه و رب إنار(رب انار راه هم به ذائقه خودتون و خانواده میتونید از ترش یا شیرین استفاده کنید ) را ريخته و خوب هم بزنيد تا با هم مخلوط شوند .


درب ماهيتابه يا قابلمه مرغ ها رو همراه با سس ماستى كه در اون استراحت كرده بودنند بريزيد و به آن سس پرتقال را هم اضافه كنيد  و در آخر هم آب ساده را بريزيد در قابلمه رو بزاريد و حرارت رو متوسط كنيد و زمان دهيد تا مرغ پخته شود و سس خوشمزه شما به غلظت دلخواهش برسد .


سپس ميتونيد همراه يك زرشك پلوى دونبش سرو كنيد و حتى به نظر من با شويد پلو و برنج ساده هم خوشمزه هست . يعنى من هر چى از خوشمزه بودن اين سس و خوارك مرغ بگم كم هست . فقط ميتونم به شما پيشنهاد و يادم بدم كه درست كنيد وشما هم از طرفداراش بشيد و مشترى هميشگى اش بشيد .


۲ نظر:

  1. bah bah ajab khosh abo rang shode, dastetoon dard nakone, faghat ye soal, shoma az robe anare torsh estefade kardi ya shirin, mamnoon misham age jvabamo bedin?

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بستگی به زائقه خودتون میتونید از رب انار ترش یا شیرین استفاده کنید . من از ترش استفاده کردم .

      حذف