۱۳۹۵ مهر ۷, چهارشنبه

کیک شکلاتی خیس


مواد لازم : 
پودر کاکائو    ٣٠ گرم 
آب گرم کننده    ٦٠ ميلى ليتر
شکلات تلخ        ٤٥ گرم 
آرد      ١٠٠ گرم
بكينگ سودا ( جوش شيرين )         ١/٢ قاشق چایخوری 
نمک      يك پنسه
کره ( به دماى اتاق رسيده )        ٧٠ گرم
شكر         ٨٠ گرم
 تخم مرغ            ٢ عدد
شیر             ٨٠ ميلى ليتر
براى گاناژ :
شكلات تلخ         ١٠٠ گرم
خامه             ١٠٠ ميلى ليتر
براى خامه شكلاتى و مواد ميانى كيك :
خامه          ١٠٠ ميلى ليتر
شكلات        ٥٠ گرم 
موز          ١ عدد
فندق خورد شده       به ميزان لازم 
نوتلا      به دلخواه 



طرز تهيه :
 در یک کاسه کوچک پودر کاکائو و آب را مخلوط كنيد . شكلات را هم به روش بن مارى و (یا مایکروویو) ذوب كنيد اجازه ميدهد تا خنک شود.
همه مواد خشك ( آرد، جوش شیرین و نمک ) را مخلوط و کنار بگذارید.
در طرف مناسبى  کره و شکر را ريخته و خوب هم بزنيد تا كرمى مانند شوند مرحله بعدى اضافه کردن تخم مرغ هست كه اولى را ريخته و خوب مخلوط کنید، پس از آن تخم مرغ دوم را اضافه کنید و هم بزنيد . 
 سرعت هم زن را كم كنيد و پودر کاکائو با آب حل شده و شکلات ذوب شده. را اضافه كنيد همه مواد را با هم مخلوط كنيد . و در آخر هم به طور متناوب در چند مرحله آرد و شیر را بريزيد تا هر دو تمام شوند . 
فر از قبل ١٧٥  درجه سانتى گودا روشن كنيد تا گرم شود . ديواره هاى قالب را چرب كنيد و كف آن را كاغذ روغنى بندازيد مايه كيك را بريزيد . 
قالب را در فر گرم شده طبقه وسط به مدت تقريبى ٤٥ تا ٥٠ دقیقه قرار دهيد .


براى آماده كردن خامه كيك :
 
خامه را روى حرارت قرار دهيد وقتى گرم شد و نزديك جوش آمدن بود شكلات خرد شده را بريزيد و خاموش كنيد . از حرارت برداريد و بگذاريد كاملا سرد و خنك شود . بعد از اينكه سرد شد در يك ظرف يخ بريزيد ظرف خامه سرد شده را روى آن قرار دهيد ( بهتر ظرفى كه خامه داخلش هست أستيل باشد ) به خامه وانيل ، كمى پودر قند ( كمى و زياديش بستگى به ذائقه خودتون داره ) و سفت كننده خامه ( كه فكر كنم در ايران نباشه چون ما اينجا از خامه شُل استفاده ميكنيم احتياج هست ) اضافه كنيد و با همزن برقى هم بزنيد تا حدى كه سفت شود و فرم بگيرد .
 موز را هم خرد كنيد وهمچنين فندق را هم همينطور خرد کنید .

 براى درست كردن گاناژ :
خامه را روى حرارت قرار دهيد وقتى گرم شد و نزديك جوش آمدن بود شكلات خرد شده را اضافه كنيد حرارت را خاموش كنيد و خوب هم بزنيد بگذاريد كنار تا خنك شود .
حال شما كيك كه پخته شد و كاملا سرد شد را از وسط برش دهيد روى آن كمى شير با برس بماليد روش كمى خامه بزنيد روش موز و فندق قرار دهيد و بدلخواه نوتلا هم بزنيد . لإيه لإيه اين كار را بكنيد تا تمام شود روى كيك رو هم خامه كشى كنيد و كيك رو براى مدت كوتاهى توى فريزر بگذاريد تا خنك بشود سپس در آوريد و روى آن گاناژ سرد شده را بريزيد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر