۱۳۹۱ فروردین ۲۸, دوشنبه

شیرینی‌ سوئدی


 رسیپی این شیرینی‌ خیلی‌ راحت و ساده هست و بدونه تخم مرغ ! حتی کسانی‌ که تا بحال شیرینی‌ خشک درست نکردند میتوانند با این رسیپی ساده شروع کنند . این شیرینی‌ راحت برای اینکه تو ظرف شیرینی‌ عید شما جای ثابتی پیدا کنه استحقاقش رو داره)))

کره ۱/۲ پیمانه
پودر قند ۱/۴ پیمانه
آرد ۱ پیمانه
پودر هل ۱/۲ قاشق چایی خوری
جوش شیرین ۱/۸قاشق چایی خوری
خلال پسته به میزان لازم برای تزیین


طرز تهیه :
کره را همراه پودر قند با هم زن برقی بزنید تا سفید شود و بعد هل را به آن اضافه کنید کمی‌ هم بزنید سپس جوش شیرین را ریخته خوب مخلوط کنید در آخر هم آرد را بتدریج ریخته با لیسک مخلوط مواد قبلی‌ کنید خیلی‌ کم میتونید با دست هم ورز بدهید فقط در حد یکدست شدن خمیر چون زیاد ورز بدهید خمیر شما به روغن می‌افتد . بعد از خمیر کمی‌ بّر دارید در دست گلوله‌های کنید در سینی فر‌ که کاغذ روغنی انداختید بچینید رویش را خلال پسته فرو کنید به مدت ۱۰ یا ۱۲ دقیقه در فر‌ ۱۸۰ درجه در طبقه وسط فر‌ قرار دهید تا پخته شود .


۲ نظر:

  1. ادمين عزيز اميدورام بزودئ پيام منو ببينئ و راهنمايئم کنئ، من دستور شيرينئ سوئدئ رو امتحان کردم مزه اس خوب بود ولئ بهيچ وجه به شکل عکس ها در نيومد، و فسئ خوابيدن همه و شبيه بيسکوئيت شدن! واقعا تو ذوقم خورد چون انتظار داشتم با توجه به جوش شيرين حالت پف خودشونو حفظ کنن، نمئ دونم مشکل از نوع کره ائ است که در ايران موجوده؟ :(((((خيلئ ناراحت کننده بود!!!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام شهرزاد عزیزم .
      بله عزیزم دقیقا مشکل از کاره‌ هست که شیرنی شما پهن شد و شبیه بیسکویت شد . عزیزم باید اندازه گیری کاره‌ خیلی‌ دقیق و با ترازوی دیجیتال باشه و اینکه میتونید از کره مارگارین به جای کاره‌ حیوانی استفاده کنید .

      حذف