۱۳۹۱ خرداد ۲۰, شنبه

نان شیرینی دارچینی حلزونی


مواد لازم :
کره ۴۵ گرم
شکر ۳۰ گرم
شیر ولرم ۱/۴ پیمانه
زرده تخم مرغ ۱ عدد
مایه خمیر فوری ۳/۵ گرم
نمک ۱/۸ قاشق چایی خوری
آرد به میزان لازم


مواد میانی :
کره ۳۵ گرم
دارچین ۱/۲ قاشق سوپخوری
شکر ۲/۵ قاشق سوپ خوری


طرز تهیه :
مایه خمیر را با شیر ولرم و ۱ قاشق چایی خوری از شکر مخلوط کنید ۱۰ دقیقه استراحت دهید تا عمل آید . در ظرفی‌ دیگر شکر ، کره ، زرده تخم مرغ را ریخته با مفتول هم بزنید تا مخلوط هم شوند سپس نمک و مایه خمیر عمل آماده همراه شیر را را هم اضافه کنید هم بزنید سپس آرد را کم کم اضافه کنید تا خمیر بدست آید که به دست نمیچسبد خمیر را ۱۰ دقیقه ورز دهید . سپس خمیر را در ظرفی‌ که با کره چرب کردید بگذارید روی آن را بپوشانید و به مدت ۱ سأعت در جای گرم استرا دهید . پس از این مدت خمیر را دوباره کمی‌ ورز دهید سپس خمیر را با وردنه ۳۰ در ۳۷ سانت باز کنید ۳۵ گرم کره را آب کنید و با برس روی سطح خمیر باز شده کاملا بمالید روی آن مخلوط شکر و دارچین را بپاشید . سپس خمیر را از دو طرف رول کنید تا به وسط برسید با فاصله ۲ سانت برش دهید سپس در سینی فر که کاغذ روغنی انداختید با فاصله بچینید روی سینی را بپوشانید و رولها رابه مدت ۲۰ دقیقه دیگر بپوشانید . بعد از این مدت سینی را فر ۲۰۰ درجه به مدت تقریبی ۲۰ دقیقه قرار دهید . بعد از اینکه از فر در آوردید هم میتوانید روی آنها را با برس کره آب شده بزنید .


۸ نظر:

  1. ,ارفه جون خیلی عالیه. همه ی دستورهات رو می گم. وبلاگت هم محشره. من اگه می دونستم وبلاگ داری زودتر از اینا تو لیست دوستان وبلاگی ام می ذاشتمت. الان لینکت رو گذاشتم و روحم شاد شد عزیزم. موفق باشی.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. شادی جون خیلی‌ ممنون گلم . لطف داری عزیزم من وبلاگم ۲ ماه هم هنوز نشده راه افتاده . مرسی‌ که من رو تو لیست دوستانت قرار دادی . من خیلی‌ وقت هست از مشتریهای وبلاگت هستم خیلی‌ ازش لذت میبرم دوست مهربونم .

      حذف
  2. ممنون از وبلاگت رسپی هات را مرتب دنبال میکنم عکسهایی هم که میگیری خیلی تر و تمیزه و اشتهای آدم رو دو چندان میکنه. فقط میخواستم لینک وبلاگتو بگذارم ولی نمیدونم چطوری میشه یه راهنماییم کنی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام سالومه جون خیلی‌ خوش امدی پیش من . عزیزم چقدر وبلاگ خوب و مفیدی داری من تازه باهاش اشنا شدم و لینکش کردم . عزیزم وبلاگت رو تو فیس‌بوک هم معرفی کن خیلی‌ کارت عالی‌ هستند . برای لینک کردن باید بری قسمت چیدمان افزودن یک ابزار را میزنی بعد یک لیست برات باز می‌شه که لینک دوستان رو انتخاب میکنی‌ وقتی‌ اضافه شد روش کلیک کنی‌ میتونی‌ ابتدا لینک وبلاگ من رو کپی کنی‌ و اونجا پیس کنی‌ و بد سیوش کنی‌ . مال من اینجوری هست شاید برای شما روش فرق کنه .سالومه جون من تو فیس‌بوک هم تو پیج سفره ایرانی‌ همکاری می‌کنم اونجا هم در خدمتت هستم عزیزم .

      حذف
  3. ممنون از راهنمائیت. الان میرم درستش میکنم

    پاسخحذف
  4. خیلی وبلاگ دوست داشتنی داری خانوم هنرمند . موفق باشی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خیلی‌ ممنون حوری جان . لطف دارید عزیزم .

      حذف