۱۳۹۲ شهریور ۱, جمعه

نان همبرگر


مواد لازم :
اب گرم    1 و 1/4 پیمانه
کره    2 قاشق چایی خوری
شکر    1/4 پیمانه
تخم مرغ   1 عدد  کامل  1 عدد زرده
ارد   3 و 1/2 پیمانه
نمک   1 و 1/4 قاشق چایی خوری
خمیر مایه فوری  1 قاشق سوپ خوری
مواد لازم برای رومال نان  :
سفیده تخم مرغ   1 عدد
اب 1 قاشق چایی خوری
کنجد  به میزان لازم



طرز تهیه  :
ابتدا باید بگم درست که این نان همبرگر هست ولی ما با کوکو سبزی خوردیمش مگه چی ))))))))  که خیلی هم به ما چسبید جاتون خالی دوستان عزیز .
مثل همیشه پیشنهاد میکنم قبل از پختن نان را پست هر انچه که در مورد پخت نان خوب باید دانست که قبلا برای شما عزیزان اینجا گذاشتم را حتما مطالعه کنید .
همه مواد لازم برای خمیر ( ارد , شکر , نمک , خمیر مایه فوری , کره , تخم مرغ کامل , زرده تخم مرغ و اب گرم ) را همه را با هم در ظرف مناسبی مخلوط کنید و سپس خمیر بدست امده را روی میز کار به مدت 10 دقیقه خوب ورز دهید تا یک خمیر یکدستی به دست اید . سپس خمیر را در ظرف چرب شده قرار دهید و روی ظرف را بپوشانید و در جای گرم به مدت تقریبی 1 ساعت استراحت دهید یعنی باید حجم خمیر دو برابر شود . بعد از این مدت خمیر را ورز دهید و به 8 قسمت مساوی تقسیم کنید . چانه ها را به شکل توپ گرد کنید سپس با فاصله تو سینی فر که کاغذ روغنی انداختید بچینید با دست روی توپها رو فشار دهید تا کمی تخت شوند . روی سینی فر را بپوشانید به مدت 45 دقیقه دیگه استراحت دهید . بعد از گذشت این زمان روی نانها را رومال بزنید و کنجد بریزید و سینی را در فر از قبل گرم شده 200 درجه به مدت تقریبی 20 دقیقه قرار دهید . بعد از خاموش کردن فر نان ها را سریعا خارج نکنید زمان دهید توی فر سرد شوند .
برای درست کردن رومال هم اینطوری عمل کنید سفیده تخم مرغ را به همراه اب هم بزنید با هم زن برقی اینکار را انجام دهید تا خوب کف کند سپس با قلمو روی نان بزنید .


۸ نظر:

  1. وای ی ی عجب نونی شده . لطفا همون رویی رو که آماده هست به من بده :))))

    پاسخحذف
  2. وردار گیلدا جون هر کدوم که دوست داشتی ))))))) نه اصلا همش مال تو عزیز دلم .

    پاسخحذف
  3. وای که چقدر عالی شده نون هاتون عارفه جون ،خیلی هوس انگیزه .من عاشق نونم،حتما امتحانش می کنم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ممنونممممم ارغوان جون . حتما منتظر عکساش هستم عزیزمممممم .

      حذف
  4. دستت درد نکنه عارفه جان عزیز ♥ نونهای ساندویچی خیلی محشریه ازین بهتر نمیشه واقعا ؟؟ معلومه خیلی ترد و خوش مزه است . خسته نباشی
    ♥♥♥ .

    پاسخحذف
  5. برای درست کردن رومال از سفیده باید استفاده بشه یا زرده ؟
    د

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. برای این نون استثناعا سفیده تخم مرغ برای رومال لازم هست .

      حذف