۱۳۹۵ تیر ۱۳, یکشنبه

مافين Johannisbeere


مواد لازم :
انگور فرنگى ( Johannisbeere )   ١٥٠ گرم
تخم مرغ   ١ عدد
شكر       ١٠٠ گرم
شير       ١٠٠میلی‌ لیتر
ماست طبيعى ( Natur Joghurt )    ١٥٠ گرم 
روغن مايع           ٨٠ ميلى ليتر
وانيل         ١ قاشق چايى خورى


آرد           ٢٥٠ گرم
بكينگ پودر      ٢ قاشق چايى خورى
بكينگ سودا ( جوش شيرين )    ١/٤ قاشق چايى خورى 
نمك         ١ پنسه 
پودرقند     براى تزيين

طرز تهيه :
در ابتدا در ظرفى تخم مرغ ، شكر ، روغن مايع ، وانيل ، ماست و شير را بريزيد و با هم زن برقى هم بزنيد تا يكدست شوند . سپس در ظرفى جدگانه مواد خشك ( آرد ، بكينگ پودر ، نمك ، بكينگ سودا ) را ريخته و مخلوط كنيد .



سپس اين مواد خشك را به يكباره به ظرف موادى كه هم زديد اضافه كنيد و با همزن برقى هم بزنيد تا يكدست شود . همينطور كه در تصاويری كه از مراحل كار هست گذاشتم ميبنيد خمير نسبتاً غليظى خواهيد داشت . 


و در آخر هم انگور فرنگى ها را كه از ساقه جدا كرديد را بريزيد و با ليسك به آرامى هم بزنيد تا مخلوط مايه مافين شوند . 



در قالب مافين كاغذ مخصوص مافين را گذاشته و از مايه مافين درون آنها پر كنيد كه تعداد اين مافين به اندازه ١٢ عدد ميشود . در آخر هم چندتا دونه از انگور فرنگى ها را روى مافين بچينيد .


قالب مافين را هم در فر ١٨٠ درجه از قبل گرم شده به مدت تقريبى ٢٠ دقيقه قرار دهيد . بعد از پخت وقتى كاملا سرد شد به دلخواه ميتونيد روى آنها پودرقند بپاشيد .



نكته ها : 
* نميدونم واقعا ترجمه Johannisbeere به فارسى دقيقا ( انگور فرنگى ) ميشه يا نه ولى توى گوگل فارسى كه سرچ كردم انگار خيلى از اين خانواده برى ها را تو ايران انگور فرنگى ميگند !!! يعنى عكس خيلى از اين برى ها كه اينجا هر كدوم براى خودشون به تنهايى داراى شخصيت و نام هستند در ايران به طور كلى همشون انگور فرنگى گفته ميشود !!



* نكته ديگه اينكه بكينگ سودا همون جوش شيرين هست و به آلمانى هم بهش Natron گفته ميشود .
* اين دستور كيك را ميتونيد براى تمام خانواده برى ها كه در دسترس داريد استفاده كنيد مثلا ؛ بلوبرى ، رازبرى ، تمشك ، شاه توت .....



۱ نظر:

  1. عالی شده عارفه جان ، عکسهات رو خیلی دوست دارم، دست گلت درد نکنه گل گلی :***

    پاسخحذف