۱۳۹۲ خرداد ۳, جمعه

مافین آلو


مواد لازم :
کره ۸۰ گرم
شکر ۱۰۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
ماست ۱۸۰ گرم
آرد ۱۷۰ گرم
وانیل ۱ قاشق چایی خوری
بکینگ پودر ۱ قاشق چایی خوری
بکینگ سودا ۱/۴ قاشق چایی خوری
آلو  به مقدار لازم



طرز تهیه :
کره و شکر و وانیل را در ظرفی‌ ریخته و با هم زن برقی خوب هم بزنید . سپس تخم مرغ و ماست را اضافه کنید هم بزنید . آرد و بکینگ پودر و بکینگ سودا را با هم الک کنید کم کم به مایه قبلی‌ اضافه کنید خوب مخلوط کنید ،در قالب مافین کاغذ بگذارید به طور مساوی از مایه مافین داخل آنها بریزید آلوها را نصف کنید روی هر مافین یه تکه آلوبگذارید . قالب را در فر‌ ۱۷۵ درجه به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه قرار دهید . میتونید هر کدوم از خانواده آلوها و حتی زردآلو و هلو هم استفاده کنید . من آلوی سیاه درمنزل داشتم واستفاده کردم . 


۱۷ نظر:

  1. به به دلم خواست با اون گلهای زیبات عزیزم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. جات خالی‌ لیلا جون . خیلی‌ طعم این مافین خوب من خیلی‌ از میوه‌های تابستونی میدرستمش .

      حذف
  2. عطر این مافینها و یاسها صفحت رو پر کرده

    پاسخحذف
  3. خیلی عالی شده عارفه جون ،دستتون درد نکنه.گل ها هم خیلی زیبا و خوش عطر هستند

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مرسییییییییییی دوست جون . ارغوان جون حتما درست کن با هر میوه تابستونی که دوست داری خیلی‌ مافین خوشمزه‌ای هست .

      حذف
  4. چه خوشگلن اینا عارفه جوووونی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. قربونتتتتتت دوستتتتتت جونیییییییییییییی .

      حذف
  5. عارفه جونم خداییش کیک و شیرینی هست که تو, توش استاد نباشی؟؟؟... عالی بود مثل همیشه!!!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. قربونت بشم شبو جونم . باورت میشه من به اندازه موهای سرم کیک و شیرینی درست می‌کنم که اصلا عکسشون رو هم نمی‌گیرم مخصوصا کیک‌های که برای تولد سفارش دارم چون بعدش خیلی‌ از من انرژی گرفته میشه دیگه حوصله‌ عکاسی ازشون رو ندارم . در هر صورت به من لطف داری عزیزم من دارم شاگردی می‌کنم پیش شما دوستهایی هنرمندم .

      حذف
    2. آخی دوستم, کاش نزدیکت بودم حداقل یه ذره دستیاری ات رو میکردم که کمتر خسته شی یا حداقل برات عکاسی میکردم که عکس کارای خوشگل و بی نظیرت رو داشته باشی!
      در ضمن, به کسی هم که این پایین اون پیام تاسف آور رو نوشته باید بگم: "من شخصا مدت هاست که عارفه جون رو میشناسم و با کارهای مختلف شون هم خوب آشنام و می دونم که چقدر دستورهای خوب و دقیقی برامون اینجا میذارن. تعریف من ازشون از روی شناخت بود و نه یک نگاه سطحی! در ضمن خیلی متاسفم که خیلی راحت به خودتون اجازه اهانت به آدم ها رو بدون هیچ گونه شناختی میدین. "

      حذف
    3. قربون دل مهربونت بشم شبو جونم . تو استاد منی گلم ایکاش نزدیک هم بودیم کلی‌ چیزهای خوشمزه میدرستیدیم کیفش رو می‌بردیم .
      به قول معروف حسد هرگز نیاسود این الان وصف حال این خانم هست . شبو جونم ممنونم عزیزم . همیشه متاسفانه هم چین آدمهایی زیاد هستنند با حسودی آرامش رو از خودشون میگیرند اول و آخر این ماجرا خودشونند که آسیب میبینند و بس .

      حذف
  6. Too Internet search kardam didam ye adame motevaset 100000 khale moo dareh. Ageh to beh andazeh moohaye saret ta hala cake tavalod dorost kardi, ba farze inkeh baraye har cake faghat 10 euro sood kardeh bashi ta hala bayad az cake forooshiet Sali yek million euro daraamad dashteh bashi. Baba khaali bandi ham haddi dareh. Albatteh bebakhshid keh hichkoodoom az in adamhaye ahmaghi keh too in paget post mizaran in nokteh ro motevajeh nashodan. Hala faghat delam mikhaad natarsi va in poste Mano bezarri

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اول از هر چیزی بگم بهت که من دیدی نترسیدم و پیامت رو گذاشتم تو و حالا تو هم نترس و با اسم و مشخصات واقعی‌ خودت پیغام بذار نه بصورت نشناس ))))))))) . من کاملا میشناسمت خانمی که پر از دانایی هستی‌ هنوز این رو نمیدونی‌ این رو به عنوان اصطلاح استفاده می‌کنند ( به اندازه موهای سرم ) اگر تا بحال نمیدونستی خوشحالم که چیز جدیدی من به اون همه فضل و دانشی که داری اضافه کردم . بعد من نگفتم فقط کیک‌های تولدی که درست می‌کنم به اندازه موهای سرم هست بلکه کیک و شیرنیهام را هم گفته بودم که باز هم منظورم این بود خیلی‌ زیاد اینکار رو انجام میدم بدونه اغراق هر روز کیک یا شیرینی درست می‌کنم .‌ای جانم‌ای عزیز دلم همه که همه چی‌ رو پول نمی‌بینن مثل شما من خیلیها رو رایگان درست می‌کنم یا برای خودمون درست می‌کنم . منظورم از اینکه گفتم کیک تولد که درست می‌کنم بیشتر قسمت عکاسی ازشون بود که ممکن انجام نمیدم یا آموزش‌های که میدم که اصلا از فینال کار عکاسی نمیکنم . در مجموع برات خیلی‌ زیاد آرامش آرزو دارم که می‌دونم نداری ایشالا که بهش دست پیدا کنی‌ و از اینهمه زیبایی که دنیا داره لذت ببرتی نه اینکه فقط سیاهی و تاریکی رو میبینی‌ . دوستانی که این رو می‌کنید برای این خانم که سالهاست آرامش خیال نداره با اینکه همه چی‌ تو زندگیش داره ولی‌ خدا این آرامش رو برای اینکه دل بعد و سیاهی داره ازش گرفته دعا کنید تا هر چه زودتر بهش دست پیدا کنه . آمین . در آخر هم باز از اینهمه فضل و دانشی که داشتی و تنها کسی‌ هستی‌ که متوجه پولدار بودن من شده تو بودی ممنونم .

      حذف
    2. این آخرین جواب من به تو زبون نفهم هست . باز هم میگم شجاع باش و با اسم و مشخصات واقعی‌ خودت پیام بذار . وبلاگ من جای آدمهای سیاه دلی‌ مثل تو نیست اینقدر بگو تا بترکی من هم مستقیم میریزمش تو سطل اشغال . در آخر هم فقط این رو میگم خوشحال باش که بهت داره حسودی میکنه ، چون تو دلش تورو تحسین میکنه صمیمی ترین تمجید که ما می توانیم از یک نفر بکنیم ، این است که به اون رشک ببریم و همین که نسبت به یک نفر ، احساس حسد کردیم ، اعتراف می نمائیم که وی بر ما رجحان دارد ......چنین هست که من خوشحالممممممممممممم

      حذف
  7. اه اه این ناشناس مرد از حسودی عارفه، ناشناس احمق خودتی و جد و آبادت، به وبلاگ مردم چه کار داری؟ خودت اگه هنر داری رو کن حسود، عارفه جون از اون جا که این ناشناس از حسادت ترکید و الان داره جون میده اگه وقت کردی پست بعدیت را حلوا بذار عزیزم.واقعا تو استاد مسلم کیک و شیرینی و نون هستی من که همیشه ازت یاد گرفتم و از این بابت ازت ممنونم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ها‌ها ها الی گولو جونم قربونت بشم استادی من کجا بود . عزیزم این آدم اصلا ارزش نداره براش یک آبدوخیار درست کنم چه برسه به حلوا )))))))))))))!!!!!!!! بذار اینقدر ز‌ر ز‌ر کنه تا گلوش بترکه من هم مستقیم میفرستمشون تو سطل اشغال .

      حذف