۱۳۹۲ خرداد ۱۷, جمعه

بیسکویت کنجدی گردویی


مواد لازم : 

کره  ۲۰۰ گرم
پنیر خامه‌ای ۷۵ گرم 
شکر  ۱۲۵ گرم 
وانیل ۱/۵ قاشق چایی خوری 
آرد ۲۵۰ گرم 
نمک  ۱/۲ قاشق چایی خوری 
گردو  ۷۵ گرم 
کنجد  ۵۰ گرم



طرز تهیه :
ابتدا کره ، پنیر خامه‌ای ، شکر ۱۲۵ گرم و وانیل رو با هم در ظرفی‌ ریخته با هم زن برقی هم بزنید تا مخلوط شوند سپس آرد و نمک را با هم الک کنید و اضافه کنید هم بزنید در این مرحله گردو ریز خورد کنید و اضافه کنید با لیسک هم بزنید کمی‌ خمیر چسبانده هست . خمیر را دو قسمت کنید روی سطحی کنجد بریزید یک قسمت از خمیر را روی کنجد‌ها بغلطانید شبیه یک استونه بشه به قطر ۷ سانت که دورش رو کنجد پوشانده  این استونه کنجدی رو در سلفون خیلی‌ خوب بپیچید . با یک قسمت دیگه خمیر هم اینکار را انجام دهید . این استوانه‌های سلفون پیچیده رو در فریزر به مدت ۱ سأعت بگذارید . پس از این مدت از فریزر در آورید با چاقوی تیز با فاصله ۱ سانتی برش بزنید با فاصله در سینی فر که کاغذ روغنی گذاشتید بچینید سپس سینی را در فر ۱۷۰ درجه از قبل گرم شده به مدت تقریبی ۲۰ دقیقه قرار دهید .  وقتی‌ گردو و کنجد کمی‌ برشته میشه توی فر خیلی‌ مزه خوبی‌ به بیسکویت میدن خیلی‌ بیسکویت خوشمزه‌ای هست پیشنهاد میدم که حتما درست کنید .


۹ نظر:

  1. وای عاطفه جون عجب بیسکویتی ،خیلی ترکیب جالب داره .پنیر و کره ،گردو و کنجد خیلی باید خوشمزه باشه.دستتون درد نکنه و نوش جان

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ارغوان جون هم خوشمزه هست هم خیلی‌ راحت . حتما درست کن عزیزم .

      حذف
  2. عارفه جان ، مثل همیشه حرررررف نداره دوستم

    پاسخحذف
  3. منم از ترکیبش خیلی خوشم اومد! خیلی باید خوشمزه باشه! مخصوصا اون کنجد ها که زیر دندون میاد! ... دستای گل دوست خوبم درد نکنه!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دقیقا شبو جونم بهترین قسمتش همون کنجد برشته شده‌ای که زیر دندون میاد . ممنونم گلم .

      حذف
  4. خیلی خوب به نظر میاد. ولی نمیشه پنیر رو با چیز دیگه جایگزین کرد؟

    پاسخحذف

  5. مرسییییییی عزیزم از خوب هم این شیرینی خوبتر هست خیلی‌ خوشمزه هست . نه متاسفانه پنیر خامه‌ای تو این دستور جایگزین نداره .

    پاسخحذف
  6. خیلی خوبه .فقط میشه لطفا مواد رو بصورت پیمانه بگین

    پاسخحذف