۱۳۹۳ دی ۲۳, سه‌شنبه

کیک یزدی


مواد لازم :
آرد      ٣٠٠ گرم 
تخم مرغ      ٣ عدد 
شکر     ٢٠٠ گرم 
ماست       ١٥٠ گرم 
روغن مایع    ١٧٥ گرم 
بکینگ پودر    ١ قاشق سوپ خوری 
بکینگ سودا    ١/٢ قاشق چایی خوری 
پودر هل      ١ قاشق چایی خوری 
کنجد     به میزان لازم 




طرز تهیه :
دوستان من قبلا برای شما عزیزان دو تا دستور دیگه از کیک یزدی رو اینجا و اینجا گذاشته بودم که میتونید ببینید !!!!!!! از من بپرسید هر سه مدلی که پختم از لحاظ مزه و کیفیت در یک سطح ( عالی ) بودند .... فقط فرق شون در تعداد کیک یزدیهایی که به ما میدند هست . این دستور که درزیرطرز تهیه آن را خواهید دید درنت به دستور آقای بابا رحیمی معروف هست که ایشون یکی از قناد های قدیمی هستند و حتما آموزش های دیگه ایشون رو در تلویزیون و حتی در مجلات دیدید و آشنا هستید .
در ابتدا شکر , تخم مرغ , ماست , روغن مایع را در ظرف مناسبی ریخته با هم زن برقی به مدت ٥ دقیقه هم بزنید . در ظرف دیگری آرد , پودر هل , بکینگ پودر , بکینگ سودا با هم مخلوط و الک کنید و سپس در حین هم زدن مواد مایه کم کم به آن اضافه کنید به دلخواه میتونید به اندزه یک قاشق چایی خوری گلاب هم اضافه کنید . در قالب مافین کاغذ مخصوص رو بگذارید داخل آنها را از مایه کیک یزدی به اندازه ٣/٤ پرکنید سپس یک کارد میوه خوری را در روغن مایع بزنید وسط کیک را + بزنید سپس روی کیک ها تون کنجد بریزید . نکته مهم اینکه حتما فر را از ١٥ دقیقه قبل ٢٠٠ درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم بشه سپس قالب را در بگذارید وحالا درجه حرارت را ١٨٠ کنید به مدت تقریبی ٣٠ دقیقه میپزیم تا روی کیکها طلایی شود.

۲۶ نظر:

  1. خیلی رنگش رو دوست دارم ، دستت دردنکنه بابت دستور عزیزم ، حتما باید امتحانش کنم :)

    پاسخحذف
  2. ﺳﻼﻡ ﺩﻭﺳﺖ ﻋﺰﯾﺰ..ﺑﻬﺘﻮﻥ ﺗﺒﺮﯾﮏ ﻣﯽ‌ﮔﻢ ..ﺧﯿﻠﯽ ﻫﻨﺮمند ﻭ ﺑﺎ ﺫﻭﻕ هستید
    ﻭﺏ زیبایی ﺩﺍﺭﯾﺪ...ﺍﺣﺴﻨﺖ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻫﻤﻪ ﺫﻭﻕ ﻭ هنر...
    ﻣﻦ ﻫﻢ ﻭﺑﻼﮒ ﺁﺷﭙﺰﯼ ﺩﺍﺭﻡ...ﺧﻮﺷﺤﺎﻝ ﻣﯽ‌ﺷﻢ ﺑﻪ ﻣﻦ ﻫﻢ ﺳﺮ بزنید ﻭ اگر ﻣﻮﺍﻓﻖ بوﺩﯾﻦ ﺗﺒﺎﺩﻝ ﻟﯿﻨﮏ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﻢ...
    Hedi-eli.blogfa.com

    پاسخحذف
  3. میشه بگید شعله فر چطوری باشه، از بالا و پایین حرارت باشه، یا فقط از پایین؟ مرسی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خانومی توی هیچ کیک و شیرینی درجه فر فقط از بالا یا فقط از پایین نمیتونه باشه !!!!!!! همیشههههه درجه بالای و پایین فر رو هم زمان باید روشن کرد .

      حذف
  4. من فر ندارم اما ماکرووفر دارم چطوری درست کنم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خانومی توی ماکروفر نمیشه والی توی اون توستر میتونید درست کنید .

      حذف
  5. سلام. میشه بگید ماست باید سفت باشه یا شل. دستتون درد نکند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دوست عزیز ماست معمولی نه سفت نه شل !!!!!!!!

      حذف
  6. بیکینگ سودا چیه؟

    پاسخحذف
  7. سلام. ممنون از وبلاگ خوبتون. من تا حالا چند تا دستور از وبلاگ شما درست کردم و خیلی راضی هستم. ببخشید این موادی که گفتید تقریبا چند تا کیک میشه ؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خواهش میکنم خوشحالم که راضی بودید . این دستور هم تقریبا به شما از ١٦ تا ٢٠ عدد کیک یزدی میده بستگی به سایز قالبتون داره

      حذف
  8. سلام. من دیروز این کیک رو درست کردم. واقعا عالی شدن. دستتون درد نکنه. من دیگه به رسپیهای شما و گیلدا خانوم ایمان آوردم. آخه من کلاس نرفتم و شیرینی پزی رو از همین اینترنت شروع کردم. وقتی یه چیزی رو سرچ میکردم هزار مدل دستور تو اینترنت میومد که واقعا گیج کننده بود و نمیدونستم کدوم قابل اعتماده. ولی حالا دیگه پیدا کردم و مشتری پر و پا قرصتون هستم. کروسان هاتون هم خیلی عالی و خوشمزه شد. بازم ممنون که تجربیاتتون رو در اختیار همه قرار میدید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دوست عزیززززز ممنونم از لطفتون . ممنونم که حس تون رو نسبت به اینجا به من انتقال دادید من هم خوشحالم از داشتن دوستان خوبی مثل شما که از وبلاگم استفاده میکنند و خبرش رو هم به من میدند . در هر صورت خوشحالم که اینجا برای شما قابل اطمینان هست و به رسپیهای من اعتماد دارید . در ضمن گیلدا جون استاد من هستند من هم عاشق کارهای قشنگ و عالیی شون هستم و دوست خیلی خوب و عزیز من هم هست .

      حذف
  9. azizam merc,mishe begin kodom tabagheye fer bayad bashe

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خانومی تمام کیک ها و شیرنی ها و نونهایی که اینجا ( در وبلاگم ) هست طبقه وسط فر باید گذاشته باشند اگر غیر از این باشه حتما توی دستور مینویسم .

      حذف
  10. سلام
    ممنون از دستوراتی که میزارید.
    گاز من سینجر هست فقط یه شعله روشن میشه یا پایین یا بالا. همزمان نمیتونم هردو رو روشن کنم.
    میشه لطفا راهنمایی کنید ممنونم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درجه حرارت مهم هستش. حتما از دماسنج های مخصوص فر استفاده کنید ببینید آیا داخل فرتون به اودرجه لازم میرسه یا نه. فرهای برقی معمولا المنت بالا و پایین باهم روشن میشن و معمولا دمایی که تنظیم میکنید دقیق هست و داخل فر به هموم درجه گرم میشه ولی در مورد فرهای گازی( سینجر) فکر کنم اینطوری نباشه . من دستور شیرینی هایی که نتیجه عالی با فر برقی داشتن رو با فر گازی( سینجر) هم درست کردم و نتیجه افتضاح بود و تنها چیزی که فکر کنم عاملش بود همون تنظیم درجه حرارت هستش. به درجه فر گازی اعتماد نکنید مگر اینکه از یک دماسنج دومی هم استفاده کند.

      حذف
  11. میشه بفرماید بکینگ پودر با بکینگ سودا چه فرقی داره ؟

    پاسخحذف
  12. سلام. ممنون از دستورات خوبتون، دستتون درد نکنه
    من هم مشکل دوست قبلی را دارم و نمی تونم همزمان هردو شعله را روشن کنم.فقط یه شعله روشن میشه یا شعلهٔ پایین یا شعله ٔبالا .نان بربری هم درست کردم خراب شد چون فقط شعلهٔ پایین روشن بود و زیر نانها خشک و تقریبا سوخته بود ولی رویشان کاملا خام بود. یعنی هیچ راهی نداره؟ واقعا ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخحذف
  13. Salam .khaste nabashin ,merc az dostoraye khoshmazaton,faghat ye soal man feram har2shole hamzaman roshan nemishe ,mishe lotf konid rahnemaeem konid.

    پاسخحذف
  14. ممکنه واحدها رو بصورت کاپ هم بگید مثلا 300 گرم آرد چند کاپ آرد میشه؟ ممنون

    پاسخحذف