۱۳۹۴ خرداد ۳۱, یکشنبه

سیرواویچ


مواد لازم :
تخم مرغ       ۳ عدد 
برگ سیر         ۵۰۰ گرم 
نمک و فلفل و زردچوبه           به میزان لازم
مخلوط کره و روغن مایع          به میزان لازم 



طرز تهیه : 
برگ سیر ها را خرد کنید توی تابه ای مناسب همراه مخلوط کره و روغن مایع سرخ کنید. سپس به برگ سیرها زردچوبه و کمی نمک و فلفل اضافه کنید .



 وقتی که برگ سیرها خوب تفت خوردند شاید ۱۰ تا ۱۵ دقیهه با حرارت کم طول بکشد . بعد از این مدت تخم مرغ ها را در ظرفی جداگانه بشکنید و خوب با چنگال هم بزنید تا مخلوط و یکدست شوند .


سپس روی سیرهای سرخ شده بریزید در ماهیتابه را بگذارید تا کمی که تخم مرغ خودش را بگیرد و سپس هم بزنید غذای بسیار خوشمزه شما آماده هست .


توضیحات ۱ :
حتما این غذای گیاهی و بسیار ساده و در این الحال خوشمزه را یکباری هم که شده امتحان کنید تا برای همیشه مشتری همیشگی اون شوید . این غذای ( سیرواویج ) در شمال هم خودش به عنوان یک غذای مستقل و خوشمزه به حساب میاید و هم برای یک خورشت خوشمزه دیگه گیلانی به نام ( سیر قلیه ) که در آینده دستور اون را هم خواهم گذاشت استفاده میشود . این غذای مثل تمام غذاهای دیگه گیلانی که با مزه های خاصی خورده میشود سیرواویج هم مستثنا نیست که معمولا با ماهی کولی , ماست ساده ( یا ماست اسفناج و ماست بادمجون ) , خیار , زیتون پرورده , سیر ترشی یا با کته ساده ولی در بیشتر مواقع با نون ( که دستور نان بربری رو اینجا میتونید ببینید ) سرو و میل میشود .
توضیحات ۲ : 
دوستانی که در آلمان زندگی میکنید اگر به برگ سیر دسترسی ندارید میتونید با Bärlauch این غذا رو درست کنید ولی به نظر من چند حبه سیرهم سرخ کنید سپس Bärlauch خرد شده را اضافه و تفت بدهید بهتر هست بخاطر اینکه به نظر من این سبزی بوی قویی برگ سیر را نداره با اینکار شما عطر و بوی سیر رو بیشتر به این غذا میدهید . همانطور که میدانید Bärlauch همون والک هست که والک هم سیرکوهی و صحرایی تقریبا میشه گفت هست .


نکته : 

این عکسی که در بالا مشاهده میکنید عکس Bärlauch تازه هست که خودم گرفتم تا شما با این سبزی آشنا شوید ولی در فصلش یعنی بهار توی فروشگاهای آلمانی مثل Netto و Lidel , .... میتوانید تهیه کنید .


۳ نظر:

  1. وای مادر جان من عاشق این غذا هستم البته با برنج
    سیرقلیه که دیگه نگووووووووو به به
    نوش جون عزیزم

    پاسخحذف
  2. به به هروقت شمال رفتیم از هیچکدوم از غذاهای شمالی نگذشتم همه رو امتحان کردم مثل همین سیرواویچ خیلی خوشمزه است نوش جونتون عارفه جان . ♥ ♥ ♥

    پاسخحذف