۱۳۹۴ دی ۷, دوشنبه

مافین حلوا


مواد لازم برای مافین :
شکر         ۱۰۰ گرم 
کره         ۵۰ گرم 
روغن مایع        ۶۰ گرم 
تخم مرغ         ۲ عدد
آرد          ۱۵۰ گرم 
بکینگ پودر        ۱ قاشق چایی خوری 
ماست           ۱۲۵ گرم 
وانیل        ۱/۵ قاشق چایی خوری 
پودر هل        ۱ قاشق چایی خوری



مواد لازم برای حلوا : 
آرد     ۱ پیمانه 
شکر    ۱ پیمانه 
روغن مایع     ۱/۲ پیمانه 
گلاب     ۱/۲ پیمانه 
آب    ۱/۲ پیمانه 
پودرهل    به میزان لازم 
زعفران غلیظ آب شده     به اندازه سخاوت خودتون !!!


طرز تهیه مافین : 
در ظرف مناسبی کره و شکر و روغن مایع را بریزید و با همزن برقی خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شود . سپس تخم مرغ ها و وانیل را اضافه کنید هم بزنید وقتی مخلوط شد ماست را هم اضافه کنید ( به دلخواه برای عطر و بوی بیشتر مافین میتونید به اندازه یک قاشق چایی خوری گلاب هم بریزید ) و هم بزنید تا مواد یکدست شود .



در این مرحله مواد خشک یعنی ( آرد + بکینگ پودر + پودر هل ) را با هم در ظرفی مخلوط و الک کنید . سپس مواد خشک را کم کم و در چند مرحله اضافه کنید ( در این مرحله همزن برقی را کنار بگذارید و باید با لیسک مواد خشک را مخلوط مواد مایع کنید ) . 



فر را با درجه ۱۷۵ روشن کنید تا گرم شود . در این مرحله مایه مافین را در قالب مینی مافین که کپسول مخصوص مافین داخل آنها قرار دادید بریزید ( بهتر این هست که توی قالب مینی مافین درست کنید چون معمولا این مافین برای مراسمهای خاص درست میشه شکیل تر هست که کوچک و به قول معروف به صورت لقمه ای باشه ) . قالب را در فری که گرم شده به مدت تقریبی ۴۰ دقیقه قرار دهید .


طرز تهیه حلوا :
در ابتدا باید بگم من از دستور حلوای که قبلا توی وبلاگم نوشته بودم  که اینجا میتونید کامل ترآن را همراه با مرحله کار ببینید استفاده کردم .
در ابتدا در یک قابلمه مناسب آرد را با حرارت خیلی کم و اینکه مرتب هم بزنید تفت دهید تا رنگ آرد قهوه ای تیره شود  در این مرحله شکر را همراه آب بگذارید روی حرارت متوسط تا شکر حل شود نباید بجوشد به اون گلاب و زعفران آب شده و پودر حل را اضافه کنید و حرارت را خاموش کنید . خوب حالا که آرد رو خوب تفت دادید روغن مایع ( یا کره ) را اضافه کنید به آرد و باز به هم زدن ادامه دهید تا آرد در روغن هم تفت بخورد وقتی رنگ دلخواه شما رو پیدا کرد از حرارت بردارید و شربت تقریبا سرد شده کم کم را بریزید و مرتب هم بزنید تا خوب به خورد آرد برود در آخر هم حلوا رو توی قابلمه چند باری تکون دهید تا کاملا یکدست شود .


در نهایت وقتی مافینها پخته شدند کمی زمان دهید تا سرد شوند سپس کمی با قاشق چایی خوری روی آن را خالی کنید و حلوای آماده شده را در قیف بریزید و روی مافینها را با حلوا شکوفه بزنید و روی آن را هم پودر نارگیل یا پسته یا کنجد تزیین کنید. 
نکته : عکس اولی که میبیند رو دختر ۷ ساله ام گرفته برای همین اسم خودش رو روی عکس نوشتم ,من خیلی این عکس رو دوستش دارم به همین خاطر به عنوان عکس اول گذاشتمش ......



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر