۱۳۹۱ مرداد ۱, یکشنبه

پیراشکی گوشت


مواد لازم :
ماست ۱۰۰ گرم
زرده تخم مرغ ۱ عدد
روغن مایع ۲۵ گرم
بکینگ پودر ۱/۲ قاشق چایی خوری
نمک ۱/۴ قاشق چایی خوری
آرد به میزان لازم
مایه گوشتی  به میزان لازم

طرز تهیه :
ابتدا بکینگ پودر را داخل ماست ریخته و مخلوط کنید چند دقیقه بماند تا ماست حجیم و پف دار شود سپس زرده تخم مرغ و نمک و روغن مایع را در ظرفی‌ ریخته هم بزنید تا با هم مخلوط شوند سپس به آن ماست را اضافه کنید هم بزنید آرد را کم کم اضافه کنید تا خمیری به دست اید که بدست نچسبد خمیر را به مدت نیم سأعت در دمای محیط استراحت دهید . بعد از این مدت خمیر را با وردنه روی سطح آرد پاشی شده باز کنید خمیر را با قالب گرد قالب بزنید وسط خمیر کمی‌ مایه گوشتی ( سس بلونزه) ریخته دور خمیر با آب خیس کنید روی هم بیارید و مثل قطاب دور آن را بپیچید یا با چنگال دو لبه خمیر را به هم وصل کنید سپس در روغن کم سرخ کنید . میتوانید وقتی‌ پیراشکی‌ها را درست کردید قبل از اینکه سرخ کنید در فریزر بگذارید و هر دفعه نیم سأعت قبل از مصرف در آورید و سرخ کنید .



۹ نظر:

  1. به به ؛ عارفه جان دستت درد نکنه ؛ ما هم خیلی دوست دارم ، نوش جون یکتای نازنینت بشه :)))

    پاسخحذف
  2. دستت درد نکنه عارفه جان*** برا سمبوسه و پیراشکی من همیشه پایه ام:))

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ای جونم مثل من . واقعا خوشمزه هست . جات خالی‌ لاله جون .

      حذف
  3. عااااااااااااالی شده دستت درد نکنه خااانومی

    پاسخحذف
  4. mamon , dastetan dard nakonad , faghat mishe mohabat konid baraie har ghaza ke zahmat mikeshid minevisid , benevisid baraie chand nafar va baad meghdare mavad ra be gerem benevisid baz ham mamanon

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خواهش می‌کنم دوست عزیز . چشم تا اونجا که بتونم و یادم باشه اینکار رو می‌کنم ولی‌ در کل غذاها رو من تقریبا برای ۵ نفر در نظر میگیرم .

      حذف
  5. سلام دوست عزیز،واقعا خسته نباشین،ممنون بخاطر آموزشهایی که میدین بدون هیچ چشمداشتی.سپاسگزار و قدردان شماییم.
    یک خواهشی داشتم،اگر ممکنه اندازه هارو به پیمانه هم بگید چون همه ترازو و یا چیزی که مقداررو به گرم نشون بده،شاید نداشته باشن،اما معمولا لیوان تو همه خونه ها هست که معیار و پیمانه شون باشه. میدونم وقتتون محدوده و شما هم باید برای خانواده محترمتون وقت بگذارید.بازهم سپاسگزارم.

    پاسخحذف