۱۳۹۱ شهریور ۶, دوشنبه

خورشت آلو و اسفناج


مواد لازم :
اسفناج پاک شده ۵۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
لوبیا چیتی ۱۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد متوسط
سیر ۲ حبه
آلو  ۲۰۰ گرم
زرد چوبه ، نمک ، فلفل  به میزان لازم
آب نارنج ۲ قاشق سوپ خوری

طرز تهیه :
دوستان عزیز من می‌دونم شاید خیلی‌ تعجب کنید که خورشت آلو و اسفناج لوبیا نداره این ورژنی هست که از مامانم یاد گرفتم و همیشه همینطوری درست می‌کنم . خیلی‌ هم خوشمزه میشه پیشنهاد می‌کنم یکبار امتحان کنید . در ضمن من لوبیا چیتی نداشتم و لوبیا قرمز ریختم ( اگر بدونه لوبیا درست کنم یجورایی برام کچل هست خورشتم فکر می‌کنم یک چیزیش کم هست . ) ولی‌ توی رسپی چیتی گفتم که به شما ورژن اصلیش رو یاد بدم که مال مادر گلم هست .
ابتدا ۱ عدد پیاز را رنده کنید به گوشت چرخ کرده به همراه نمک ، زردچوبه و فلفل اضافه کنید خوب ورز دهید سپس کوفته قلقلی درست کنید و سرخ کنید . میتونید از گوشت تیکه‌ای گوساله یا گوسفند هم استفاده کنید . کوفته قلقلیها را کنار بگذارید . سپس ۱ عدد پیاز دیگر و سیرها را با هم رنده کنید و در روغن تفت دهید کمی‌ که رنگ گرفتن زردچوبه را اضافه کنید تا پیاز خوشرنگتر شوند . به آن اسفناج خورد شده را اضافه کنید تفت دهید کوفته قلقلیها را هم بریزید نمک و فلفل را هم ریخته آب جوش بریزید با حرارت متوسط زمان دهید تا جا بیفتد . حالا در این فاصله لوبیا را که چند ساعتی گذاشتید که خیس خورده را بپزید به همراه آلوها که آنها را هم ۳۰ دقیقه در آب سرد خیس کردید و همچنین آب نارنج را به خورش اضافه کنید . من از کنسرو لوبیا استفاده کردم و همینطور آلو هم که نداشتم از آلو‌های تازه ریز جنگلی‌  استفاده کردم .


۱۲ نظر:

  1. عارفه حالا من نصف شبی چیکار کنم ؛ خوب من میخوام دیگه ؛ عاااااالیه عالییییی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ای جونم رز جون . جات خالی‌ عزیز دلم . مرسییییییییییی گلم .

      حذف
  2. وای دهنم آب افتاد به خدا....خیلی خیلی جالب بود..با مال ما خیللی فرق داره..حتما که خوشمزه ست...تو باز رفتی دزدی عاااااااارفه!!!!!!!!!!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مرسی‌ی‌ی‌ی‌ی‌ی‌ی عزیز دلم . اره آلوچه جنگی یافتم و چیدمممممم .‌ها ها ها

      حذف
  3. سلام عزیزم ، بالاخره بد از مدتها تونستم باهات گپ بزنم
    خوبی عزیزم ؟ هستی و سیاوش خان خوبند ؟
    دلمون برات تنگیده خانومی
    در ضمن با این خورشت منو یاد زمانی که تهران زندگی میکردم انداختی ، آخه اونها اینجوری درستش میکردند
    یا حده اقل به خورد من اینجوری میدادند :))))
    دستت درد نکنه عزیزم .....کلی سلام برسون

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلاممممممم گیلدا جون .
      مرسی‌ عزیزم ما همه خوبیم .
      خیلی‌ خیلی‌ دلم تنگت شدم مهربون .

      حذف
  4. دستت درد نکنه عارفه جان من تا حالا این غذا رو درست نکرده ام باید یه بار امتحان کنم
    خواهر منم تو خورش کرفس لوبیا چیتی می ریزه که اونم خیلی خیلی خوشمزه می شه این مدلم حتما خیلی خوشمزه است *****

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مرسی‌ی‌ی‌ی‌ی‌ی‌ی لاله جون . بعضی‌ موقعه‌ها ما هم توی خورشت کرفس لوبیا چیتی می‌ریزیم دقیقا همینطور که گفتی‌ خوشمزه میشه .

      حذف
  5. ای وای عارفه جون لیلا هم امروز برای ما همینو درست کرد از همه دستپختاش عکس گرفتم . عزیزم دلم باراش تنگ میشه شبا میشستیم یک عالمه رو تخت حرف میزدیم در مورد همه چی . با این که وقت وبلاگ بازی نداره غذاها را خودش میکشید برام تزئین میکرد هی سعی میکرد همه چی خوشگل باشه . هی یک چیزی میذاشت میگفت اینم بذار خوشگل میشه . از این زاویه عکس بگیر و .... اونم این خورش را درست کرد ولی من خودم شبیه تو درست میکنم اون یک مدل دیگه درست میکنه و خیلی خیلی کم توش اسفناج میریزه شاید به اندازه یک قاشق فقط . بهش هم میگه خورش اسفناج آلو . شوهرش اونطوری دوست داره . حالا کم کم پستای اونو هم میذارم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. جونمممممممم عزیزم جاش برات خالی‌ نباشه عزیزم . ایشالا هر چی‌ زودتر دوباره همدیگه رو ببینید . منتظر عکس‌های خوشگل و خوشمزه که با ذوق و سلیقه لیلا جون گرفتی هستم عزیزم .

      حذف
  6. ای جانم میکشی منو با این عکسهات معلومه خیــــــــــــلی خوشمزست

    پاسخحذف
  7. عارفه جون سلام منم مازندرانی هستم ساروی خیلی خوشحال شدم از اشناییتون میخاستم بپرسم اگه بخام تره معمولی بریزم چند دسته میشه؟

    پاسخحذف