۱۳۹۲ تیر ۱۳, پنجشنبه

کباب کوبیده


خوببببببببببببببببببببببب از هر چی بگذریم سخن کباب اون هم از نوع کوبیده خوشتر هست . برای من این کباب با کلی خاطره خوب همراه هست یکی این که در کنار دوستان عزیزی خورده شد که در سفر کوتاهی که به شهر درسدن المان داشتم مهمان این دوستان عزیز بودیم . و اینکه بعد از سالها کباب کوبیده اصیل ذغالی خوردم !!!!!!!! اون هم در یک پارک خیلی قشنگ در شهر درسدن .


مواد لازم :
گوشت سر دست یا ران گوساله و مقداری قلوگاه گوسفندی   1 کیلو
پیاز   500 گرم
نمک   به میزان لازم
زعفران دم کرده غلیظ   به میزان لازم


طرز تهیه :
باید ازمیزان 1 کیلو گوشت نسبت گوشت گوساله 60 % به گوشت گوسفندی 40 % باشد . گوشت را خورد و نمک بزنید . سپس دو مرتبه با هم از چرخ گوشت رد کنید نمک باعث چسبندگی بیشتر گوشت میشه . بعد از دو بار چرخ کردن گوشتها 5 دقیقه ورز دهید . پیازها را رنده ریز کنید سپس کاملا اب ان را بگیرید این کار را میتوانید توسط یک پارچه تمیز انجام دهید . باید پیاز به شکل پودری در بیاید . پیازها و زعفران غلیظ دم شده را به گوشت چرخ کرده اضافه کنید . خیلی خوب ورز دهید این ورز دادن هر چی بیشتر باشد چسبندگی گوشت بیشتر میشود مثلا 30 دقیقه ))))) . پس از این مدت در یخچال بمدت 2 ساعت قرار دهید هر چی بیشتر در یخچال باشد بهتر هست .


عامل چسبندگی گوشت و نریختن کباب از سیخ : 1 - چرخ کردن گوشت با نمک یا ورز دادن نمک با گوشت به مدت 5 دقیقه .  2-  گرفتن اب پیاز به صورت کامل . 3- خریدن گوشت صحیح . 4- اتش دادن درست به کباب کوبیده  .
بعد از استراحت گوشت در یخچال نوبت به قسمت خوشمزه قضیه که به سیخ زدن گوشت و کباب کردن اون هست میرسیم . کنار دستتون 1 لیوان اب گرم اماده کنید به دلخواه 1/4 قاشق چایی خوری جوش شیرین ریخته ( چون جوش شیرین مانع ریزش گوشت میشه ) کاملا ان را در اب گرم حل کنید . برای هر سیخ 80 تا 100 گرم مایه گوشتی بردارید در حین کار دستتون را هم به اب بزنید . وقتی گوشت را به سیخ زدید با دست خیس فرم دهید و قیچی بزنید ( ما اینقدر عجله برای خوردن داشتیم دیگه وقت برای این قرتی بازی نداشتیم !!!!!!! ) . اگر براتون امکان داشت بعد از سیخ زدن گوشت 1 ساعت سیخهای اماده را در یخچال قرار دهید . نکته اخر هم اتیش کباب باید کاملا داغ باشد . برای رنگ و لعاب کباب هم به دلخواه میتونید با قلمو کره اب شده در حین کباب کردن گوشت به ان بزنید .  با عرض پوزش به همون دلیل نداشتن وقت و گشنگی نشد که یک عکس خوشگلی از تزیین شده کباب بگیرم .



۱۱ نظر:

  1. به به عارفه اون عکس بالایی تو ماهیتابه محشرهههههه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مرسیییییی دوست جون جات خیلی‌ خالی‌ بود عزیزم .

      حذف
  2. نوش جونتون ، به به ، چقدر هوس انگیز بید ، از این عکس آخریه ، بوی کبابش تا اینجا هم اومد :)))

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ای‌ی‌ی‌ی‌ی‌ی جونم منمونم عزیزم .

      حذف
  3. وای ی ی ی خیلی وقت میشه که نخوردم م م م
    نوش جونتون عارفه جون ، خوب شد که آفتاب شد اونورا
    راستی واسه ١ کیلو گوشت ، نیم کیلو پیاز میخواهد ؟؟؟؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مرسییییییییییی گیلدا جونم .
      اره عزیزم چون پیاز رو پوست می‌کنیم تقریبا به ما ۳۰۰ گرم پیاز میده . گیلدا جون توی بزی از رستورانها حتی میزان گوشت و پیاز رو مساوی میزنند . مثلا ۱ کیلو گوشت چرخ کرده ۱ کیلو هم پیاز !!!!!!!!!!!

      حذف
  4. خیلی عالیه عارفه جون ،ممنون از توضیحاتتون .من هیچ وقت خودم کباب رو منقل درست نکردم .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. کار درستی کردی ارغوان جون . کباب پختن کار مردها حداقل اینجوری یک روز خانمها آشپز خونه رو تعطیل میکنند یک استراحتی از پخت و پز هر روزه می‌کنند ))))) . ممنونم عزیزم .

      حذف
  5. عارفه جونم توضيحاتت بيست بيست بود!
    بوي كبابت هم مدهوشم كرد!
    دست طلا خوشگل خانوم!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. شبو جونم کجایی تو عزیزم . دلتنگت شده بودم . خیلی‌ هم به فکرت‌های میام تو وبلاگت می‌چرخم ببینم اومدی یا نه .
      ممنونممممممممم دوست جونم .
      جات خالی‌ بود عزیزم .

      حذف