۱۳۹۲ مرداد ۱۸, جمعه

کیک مغز گردویی دارچینی


مواد لازم :
شکر   200 گرم
کره    150 گرم
تخم مرغ   3 عدد
ارد   300 گرم
خامه ترش   200 گرم
وانیل   1 قاشق چایی خوری
بکینگ پودر  1 و 1/2  قاشق چایی خوری
بکینگ سودا  1/2 قاشق چایی خوری
نمک  1/2 قاشق چایی خوری
مواد لازم داخلی کیک :
ارد   3 قاشق سوپ خوری
کره  2 قاشق سوپ خوری
شکر قهوه ای   75 گرم
گردو خرد شده    100 گرم
پودر دارچین  1 و قاشق چایی خوری




طرز تهیه :
کره مارگارین  و شکر و وانیل را در ظرفی ریخته و هم بزنید . تخم مرغها را دانه دانه اضافه کنید . یعنی بعد از ریختن هر تخم مرغ خوب مخلوط کنید سپس بعدی را اضافه کنید . ارد را با بکینگ پودر, بکینگ سودا , نمک را با هم مخلوط و الک کنید . سپس در دو نوبت همراه با خامه ترش بریزید و هم بزنید . قالب وسط سوراخ دار را چرب و ارد پاشی کنید نیمی از مایه کیک را ریخته سپس مایه میانی را روی ان بریزید مابقی خمیر را روی ان ریخته . قالب را در فر 180 درجه که از قبل گرم شده به مدت تقریبی 45 دقیقه قرار دهید . برای درست کردن مواد میانی کیک تمام مواد ارد کره شکر قهوه ای گردو خورد شده و پودر دارچین را با هم مخلوط کنید . این کیک را من تقریبا 1 سال پیش درست کردم ولی با دیدنش دهنم اب میفته چون واقعا خوشمزه بود و حتما همین الان دوباره درستش میکنم . شما هم از این کیک خوشمزه نگذرید درست کنید و لذت خوردنش در کنار عزیزانتون ببرید .
دوست عزیز میتونی‌ بجای بکینگ سودا از جوش شیرین و به جای خامه ترش از ترکیب خامه صبحانه ۱ لیتر که به اون ۱ قاشق غذا خوری سرکه اضافه کردی یا ترکیب خامه صبحانه نیم کیلو که با ماست ترش نیم کیلو مخلوط کردی استفاده کنی‌ .

۱۱ نظر:

  1. دستتون درد نکنه عارفه جونم ،خیلی خوشمزه به نظر میاد ،من خیلی ترکیب گردو و دارچین رو دوست دارم .باید حتما درستش کنم .خیلی ممنون

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من هم همینطور ارغوان جون واقعا ترکیب خوبی‌ میشه . ممنونم عزیزم .

      حذف
  2. مرسي از دستورتون، فقط ميخواستم بپرسم خامه ترش و بكينگ سودا جيه؟ به جاش چيز ديگه ميشه ريخت؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دوست عزیز میتونی‌ بجای بکینگ سودا از جوش شیرین و به جای خامه ترش از ترکیب خامه صبحانه ۱ لیتر که به اون ۱ قاشق غذا خوری سرکه اضافه کردی یا ترکیب خامه صبحانه نیم کیلو که با ماست ترش نیم کیلو مخلوط کردی استفاده کنی‌ .

      حذف
  3. حتما باید قالب وسط سوراخ دار باشه،جایگزینی برای خامه ترش هست؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بله حتما از قالب وسط سوراخ دار استفاده کنید . به جای خامه ترش از ترکیب خامه صبحانه ۱ لیتر که به اون ۱ قاشق غذا خوری سرکه اضافه کردی یا ترکیب خامه صبحانه نیم کیلو که با ماست ترش نیم کیلو مخلوط کردی استفاده کنی‌ .

      حذف
  4. سلام عارفه خانم. ممنون از اینکه تجربیاتتون رو در اختیار دیگران میذارین و به سوالات اونها پاسخ میدین .
    من یه سوال کلی دارم ، وقتی کیک میپزم متاسفانه با اینکه همه دستورات رو رعایت میکنم اما کیکم اندازه ای که باید پف نمیکنه و پوک نمیشه . نمیتونم بگم ایرادم از فر هست چون وقتی با پودر کیک های اماده کار میکنم عالی میشه . ممکنه ازتون خواهش کنم منو راهنمایی کنین ؟
    ممنونم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام دوست عزیزم .
      عزیزم حتما بکینگ پودری که استفاده میکنی‌ عوض کن یعنی‌ از مارک دیگری استفاده کن و اینکه موادی که برای کیک استفاده میکنی‌ مثل تخم مرغ و کره رو مستقیم که از یخچال در آوردی توی کیک نریز یعنی‌ حتما به دمای محیط برسونشون و اینکه خیلی‌ مایه کیک رو هم نزن .

      حذف
  5. سلام عارفه جون ممنون از شما میشه مقداری که این این کیک خامه ترش میخواد رو بهم بگین؟ شما برای 1 لیتر گفتین.......... مرسی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام دوست عزیزم . من نوشتم که خامه ترش ۲۰۰ گرم .

      حذف
    2. آهان تازه متوجه شدم شما منظورتون جوابی‌ هست که به یکی‌ از دوستان داده بودم )))) بله این اندازه‌ها برای ۱ لیتر هست شما به همون نسبت کم کنید برای ۲۰۰ گرم خامه ترش .

      حذف