۱۳۹۳ اردیبهشت ۳, چهارشنبه

سالاد الویه


مواد لازم :
سیب زمینی    ٦٠٠ گرم
سینه مرغ     نصف ١ عدد
خیار شور    ٢٠٠ گرم
تخم مرغ      ٢ عدد
نخود فرنگی   ١/٢ پیمانه
هویج    ٢ عدد
سس مایونز   ١/٥ پیمانه
نمک و فلفل    به میزان لازم
لیموی تازه    ١ عدد
روغن زیتون   ١ قاشق سوپ خوری


طرز تهیه :
میدونممممم همه شما عزیزان بلد هستید )))) من این پست رو بیشتر به خاطر تزیین سالاد الویه برای ایده گرفتن از اون برای شما عزیزان گذاشتم که در آینده تزیینهای دیگه که انجام میدم به این پست برچسب میخوره و اضافه میشه ))) در این میان خالی از لطف ندونستم که برای عزیزانی که تازه شروع به آشپزی کردند هم دستورش رو بنویسم !!!!


ابتدا سیب زمینیها را با مقداری آب بپزید سپس پوست آن را بکنید و یا با چنگال یا با سیب پوره کن انها را پوره کنید و یا با رنده کمی چرب شده رنده ریز کنید .هویج ها را هم بپزید , تخم مرغ ها  را هم آبپز کنید , اگر از نخود فرنگی تازه استفاده میکنید آنها را هم همراه کمی آب و بدونه گذاشتن در قابلمه بپزید تا رنگ انها سبز خوشرنگ باقی بماند . سینه مرغ را هم همراه یک پیاز و کمی نمک بپزید .هویج و تخم مرغ آبپز را رنده ریز کنید . سینه مرغ را هم ریش ریش کنید . خیار شورها را رنده ریز کنید یا به دلخواه ریز نگینی خورد کنید . تمام این مواد ( سیب زمینی + نخود فرنگی + خیار شور + سینه مرغ + تخم مرغ + هویج )  با هم در ظرفی ریخته و مخلوط کنید . 


 سپس در ظرفی دیگر سس مایونز , آبلیموی تازه , نمک و فلفل و روغن زیتون رو با هم خوب میکس کنید تا یکدست شود ( به دلخواه میتونید هر کدوم از این چاشنیها را کم یا زیاد کنید ) در اینجا میتونید از سس مایونز کم کنید و ماست چکیده یا خامه استفاده کنید . سپس این سس را کم کم به مواد سالاد الویه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط هم شوند میزان س باز بستگی به خودتون داره میتونید کم یا حتی بیشتر هم بریزید . به دلخواه میتونید سینه مرغ رو حذف کنید و از کالباس استفاده کنید . الویه را در ظرف سرو بریزید و تزیین کنید و در یخچال حداقل ٣ ساعت قبل از سرو قرار دهید تا مزه همه مواد با هم میکس و خوشمزه تر شوند به قول معروف با اینکار الویه جا افتاده میشود .



۴ نظر:

  1. وای کفشدوزکاشو ببین. اون الویه شکل گل سنبل هم خیلی خوشگله دستت درد نکنه

    پاسخحذف
  2. سلام خیلی قشنگه فقط چطور اون چیپسارو به این یک شکلی پیدا کردین؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آذر جون از این چیبسهای که توقوطی هست استفاده کردم .

      حذف