۱۳۹۳ مرداد ۵, یکشنبه

ترافل خرما


مواد لازم :
خرما   ٥٠٠ گرم
مغز گردو   ١٠٠ گرم
بیسکویت   ١٠٠ گرم
کره  ١٠٠ گرم
پودر دارچین   ١ قاشق چایی خوری
پودر زنجبیل   ١/٢ قاشق چایی خوری
پودر تخم گشنیز   ١/٢ قاشق چایی خوری
پودر جوز هندی    ١/٤ قاشق چایی خوری
پودر نارگیل   به میزان لازم
کنجد    به میزان لازم
پودر پسته   به میزان لازم



طرز تهیه :
اگه اشتباه نکنم ٦ سال پیش بود که مادر بزرگم فوت کرده بود و ما اون سال عید به قول معروف نوعید داشتیم و شیرینی و آجیل نباید برای مهمونامون سرو میکردیم !!!!!! من دستبکار شدم و چندین مدل شیرینیهای خرمایی رو درست کردم که یکیش این ترایفل ها بود . و این روزها تو فیسبوک میبینم انگاری خیلی مد شده که درست میکنند خخخخ و بد سالها منو به یادش انداختند دیگه خواستم من هم از مد ایران عقب نباشم دستبکار شدم !!!!!!!!!
ابتدا خرماها را در آب جوش بخیسانید سپس وقتی نرم شدند پوستشون و هسته رو در بیارید به راحتی اینکار انجام میشه و خیلی هم حساس نباشید که کاملا پوستشون گرفته بشه . سپس خرما ها را همراه کره در ماهی تابه بریزید و خوب تفت دهید و با پشت قاشق همزمان خوب له کنید تا بصورت پوره در بیایند و همچنین کاملا خشک و نرم و کم آب شوند . سپس از حرارت بردارید و بگذارد کاملا سرد بشند توی این فاصله بیسکویتها و گردو رو به طور جداگانه توی غذا ساز پودر کنید و به خرمای پخته که کاملا سرد شده به همراه تمام ادویه ( پودر دارچین , پودر تخم گشنیز , پودر زنجبیل , پودر جوزهندی )  اضافه و کاملا هم بزنید تا خوب مخلوط و یکدست شوند . سپس از خمیر بدست اومده به اندازه یک گردو بردارید و بدلخواه در کنجد یا پودر پسته یا پودر نارگیل یا حتا پودر گردو یا پودر بادام بغلتانید .


۳ نظر:

  1. واییی منم اینا رو درست کردم امسال البته یه کوچولو متفاوت بود دستورش
    من از دستور خانم کاوه که توی مجله چاپ شده بود درست کردم خیلی خوشمزه ایت اینا با چای عالی میشه
    فقط جسارتا عارفه جون اینا ترافل (truffle) هستن ...ترایفل (trifle) یه دسر چند لایه انگلیسی هست که از یه لایه کیک همراه با میوه و ژله و کاسترد درست میشه ...ببخشید عزیزم که جسارت کردم البته شما بهتر می دونین شاید من دارم اشتباه می کنم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ممنونم شادی جون ویرایش کردمش عزیز دلم تقصیر گوگل بود بد بهم داد من هم توجه نکردم .

      حذف
  2. خواهش میکنم گلم
    راستی این ظرفهای آبی خیلی ارام بخش هستن خیلی دوستشون داشتم...با اون رومیزی خوشگل خیلی حس خوبی میده

    پاسخحذف