۱۳۹۳ اسفند ۱۰, یکشنبه

میتلوف گوشت


مواد لازم : 
گوشت چرخ کرده       ٧٥٠ گرم 
کرفس ریز خورد شده     ١ پیمانه 
پیاز    ١ عدد 
سبزی معطر ( جعفری , ترخون , مرزه , نعنا )     ١/٤ پیمانه 
تخم مرغ      ١ عدد 
شیر      ١/٢ پیمانه 
آرد سوخاری       ١/٣ پیمانه 
روغن مایع        ٣ قاشق سوپ خوری 
رب گوجه فرنگی        ٢ قاشق سوپ خوری 
نمک و فلفل و دارچین       به میزان لازم


طرز تهیه :
در ابتدا کرفس ریز خورد شده را به همراه کمی روغن سرخ کنید تا نرم شوند . پیاز را هم رنده کنید و آب آن را بگیرد . آرد سوخاری را هم در شیر بریزید و کنار بزارید تا به صورت خمیر در آید . در ظرفی مناسب گوشت چرخ کرده را ریخته و به آن نمک و فلفل و دارچین و ( بدلخواه کمی ورچستر سس هم میتونید اضافه کنید ) ورز دهید تا گوشت مزه دار شود . سپس به آن پیاز آب گرفته را اضافه کنید و ورز دهید . سپس به آن کرفس سرخ و سرد شده را به همراه سبزیهای معطر ریز خورد شده ( و یا در صورت نداشتن به صورت خشک ) و آرد سوخاری را که در شیر خیس خورده و به صورت خمیر در آمده و تخم مرغ و ( بدلخواه کمی زعفران غلیظ آب شده ) را اضافه کنید و خیلی خوب همه مواد را با هم ورز دهید تا یکدست شوند . حالا سس را درست کنید به این صورت که رب گوجه را در روغن تفت دهید به آن نمک و فلفل بزنید و با چند قاشق آب کمی آن را رقیق کنید بگذارید کمی جا بیفتد . در این مرحله یک قالب تقریبا ٢٦ سانتی لوف را کف و دیواره آن را چرب کنید و کاغذ روغنی بگذارید روی آن را هم کمی چرب کنید سپس مایه گوشتی آماده شده را داخل قالب قرار دهید روی آن را با قاشق صاف کنید سس گوجه را که آماده کرده بودید روی آن بریزید کاملا روی گوشت را با سس بپوشانید . روی قالب را با فویل بپوشانید سپس قالب را در فر ١٧٥ درجه که از قبل روشن کردید که گرم شده باشد در طبقه وسط فر به مدت تقریبی ١ تا ١/٥ ساعت قرار دهید . اگر دوست دارید که میتلوف رو با سس سرو کنید بهتراین هست که وقتی قالب را بعد از پخت از فر خارج میکنید میبینید که آبی در آن جمع شده و با همون عصاره گوشت جمع شده یک سس خوشمزه گوجه درست کنید و همراه غذا سرو کنید یا اینکه مثل من همینطور ساده همراه سالاد و نون بربری خونگی خودپزکه دستورش رو میتونید اینجا ببینید سرو کنید . 


۹ نظر:

  1. Salam arefe joon,mamnoon az in hame ghazahaye khoshmazeyi k gozashtin,mikhastam soal konam k mishe az sabzi poloyi khoshk amade estefade kard? Man nemidonam makhlot sbzi poloyi chi hast?

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مممنونم از اینکه وبلاگ من رو دوست دارید خانومی . بله عزیزم میتونید استفاده کنید . یا اینکه فقط جعفری و تره فرنگی و ریحون تازه بریزید .

      حذف
  2. Salam mamnon az shoma b khatere in sayte aliton,mikhastam soal konam k ba sabzi poloyi khoshk amade ham mishe estefade kard???

    پاسخحذف
  3. چقدر جالب بود کرفسی که توش استفاده کردی ، حتما اینبار استفاده میکنم ، چون خیلی میت لوف خونمون طرفدار داره ، دست گلت درد نکنه عزیزم :)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آره رزی جون این دستور اورجینالی هست که توی کلاس درجه یک آشپزی توی ایران برای میتلوف آموزش میدن !!!!!! جات خالی دوست جون خوشمزه بود . بوس

      حذف
  4. دستتون درد نکنه عارفه جون ، خیلی هوس انگیز و خوشمزست <3

    پاسخحذف
  5. وای ی ی ی دوست دارم همه جوره و همه شکل ل ل ل

    پاسخحذف